Γράφει ο κ. Παναγιώτου: «Οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν στα μεγάλα έργα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, τη σηματοδότηση – τηλεδιοίκηση, τις τηλεπικοινωνίες, το ETCS, το GSM-R και ιδιαιτέρως την Ηλεκτροκίνηση, που οφείλονται, κυρίως, στην ανεπάρκεια, την αναποτελεσματικότητα και την κακοδιαχείριση της ΕΡΓΟΣΕ, η οποία, κατάφερε, γιατί περί κατορθώματος πρόκειται, στα 16 χρόνια της λειτουργίας της να μην ολοκληρώσει σχεδόν κανένα μεγάλο έργο και ο πολύπαθος Π.Α.Θ.Ε.Π. να μην έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Χαρακτηριστικό παράδειγμα επί του προκειμένου είναι το έργο της Ηλεκτροκίνησης Αθήνα – Θεσσαλονίκη, η σύμβαση του οποίου υπογράφτηκε από τον ΟΣΕ ΤΟ 1996, και είναι αμφίβολο αν θα έχει ολοκληρωθεί το 2015 (!!!) . Ακόμη και στα έργα που είχαν τελειώσει από τον ΟΣΕ και λειτουργούσαν, οι επεμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ δημιούργησαν μεγάλα προβλήματα στην λειτουργία τους, ενώ έργα, όπως το τμήμα Σ.Κ.Α – Κόρινθος - Κιάτο του Προαστιακού, λίγο μετά την παραλαβή τους λειτουργούν εντελώς προβληματικά, λόγω κατάρρευσης(!!!) των συστημάτων ασφαλείας, και η κυκλοφορία γίνεται, όπως την παλιά εποχή, με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων και με κινητά τηλέφωνα (!!! ). Μιλάμε, δηλαδή, για τη μεγαλύτερη επενδυτική τραγωδία, η οποία, κατά τη γνώμη μου αποτελεί την κυριότερη αιτία, που οι Ελληνικοί Σιδηρόδρομοι μένουν καθηλωμένοι στην υπανάπτυξη και παράγουν τεράστια ελλείμματα, αφού οι επενδύσεις που γίνονται είναι αναποτελεσματικές και δεν έχουν καταφέρει ακόμη, μετά από τόσα χρόνια, να φέρουν το σιδηρόδρομο στη νέα εποχή και να τον κάνουν ελκυστικό και ανταγωνιστικό προς τα άλλα μέσα μεταφοράς. Ακόμη δε και στην περίπτωση που η ΕΡΓΟΣΕ φανεί συνεπής στα αναθεωρημένα χρονοδιαγράμματά της για ολοκλήρωση του Π.Α.Θ.Ε.Π. μέχρι το 2015, λόγω λανθασμένων επιλογών, θα τρέχουμε, το πολύ, με 160 έως 180 km/h, όταν στα προηγμένα Ευρωπαϊκά δίκτυα οι ταχύτητες που αναπτύσσονται σήμερα υπερβαίνουν τα 250 km/h και φθάνουν ήδη τα 350 km/h. Για ποιον εκσυγχρονισμό και για ποια ανάπτυξη λοιπόν μιλάμε; Από ποιον έγιναν αυτές οι επιλογές και από ποιον εφαρμόστηκαν αυτές οι πολιτικές; Φταίνε και γι αυτές οι εργαζόμενοι;
Η κακοδιοίκηση του Οργανισμού, με τις αλόγιστες σπατάλες, τις χαριστικές παροχές σε «ημετέρους», τις επιλεκτικές και αναξιοκρατικές συμπεριφορές, τα ( ατιμώρητα ) σκάνδαλα επί σκανδάλων, κλ.π., με τις σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις σε βάρος του ΟΣΕ, από «έμπιστες», πλην όμως ανεπαρκείς Διοικήσεις, που επιλέγει η εκάστοτε Κυβέρνηση. Οι Διοικούντες, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, δρουν ως πειθήνια όργανα των Υπουργών, στους οποίους οφείλουν τον διορισμό τους, και εκτελούν τις επιλογές που υποδεικνύονται άνωθεν, χωρίς να βασανισθούν, αν κάποιες εξ αυτών είναι λανθασμένες και ζημιώνουν τον Οργανισμό, έχοντας έτσι το άλλοθι και το «δικαίωμα» να λάβουν και κάποιες αντίστοιχες προσωπικές αποφάσεις… Στην ημερήσια διάταξη της λειτουργίας τους προηγούνται οι εξυπηρετήσεις «ημετέρων», σε κάθε τομέα δραστηριότητας του ΟΣΕ, για ίδιο ή κομματικό όφελος, με αλόγιστες δαπάνες, λειτουργία που αποτελεί πληγή, ζημιώνει ανεπανόρθωτα τον Οργανισμό και καταρρακώνει την προσωπικότητα των εργαζομένων. Για να τα κάνουν βέβαια αυτά χρειάζονται συμμάχους, τους οποίους βρίσκουν στο πρόσωπο «δεκτικών» ατόμων ανάμεσα στο προσωπικό, τα οποία εκμαυλίζουν με διάφορα δέλεαρ, πάντοτε από το ταμείο του ΟΣΕ, προκειμένου να τα μετατρέψουν σε όργανα για την εκτέλεση των όποιων «δεσμεύσεων» και «επιλογών» τους. Παράλληλα εκπαραθυρώνουν ή παροπλίζουν όσους από τους υπαλλήλους έχουν τεκμηριωμένη υπηρεσιακή άποψη υπέρ του συμφέροντος του Οργανισμού και δεν την απεμπολούν, αντιστεκόμενοι στις επιλογές τους. Αυτό, δυστυχώς, το βίωσα και εγώ, με τον πιο επώδυνο τρόπο, όταν, αρνούμενος να «συνεργαστώ» στο μεγάλο σκάνδαλο του Προαστιακού και σε άλλες καταστροφικές για τα συμφέροντα του ΟΣΕ αποφάσεις και πρακτικές, καταργήθηκε η Διεύθυνσή μου, η περίφημη πλέον ΔΗΣΤΗΕ, στην οποία θα γινόμουν Διευθυντής χωρίς αντίπαλο, και έκτοτε τέθηκα στο περιθώριο…Και, αφού βέβαια όλα τα παραπάνω γίνονται με την κάλυψη ή τις εντολές της Πολιτικής Ηγεσίας, πώς είναι δυνατό να τιμωρηθούν οι υπεύθυνοι; Έτσι, όλα τα σκάνδαλα, μεγάλα και μικρά, που είδαν το φως της δημοσιότητας και ζημίωσαν με εκατομμύρια ευρώ τον Οργανισμό, υποβαθμίζονται ή παραπέμπονται στις καλένδες της Δικαιοσύνης μέχρι να ξεχαστούν και κανένας τελικά δεν τιμωρείται. Οι εκάστοτε Υπουργοί το μόνο που κάνουν είναι να χρησιμοποιούν τα σκάνδαλα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας για επικοινωνιακούς λόγους και ως «δικαιολογία» για αποφάσεις τους, που πλήττουν τα δικαιώματα των εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν το μάρμαρο των δικών τους αποφάσεων και επιλογών. Το είδαμε αυτό και πρόσφατα, όταν ο αρμόδιος Υπουργός, σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων μεγάλου καναλιού, υπεραμύνθηκε του Νομοσχεδίου για την «εξυγίανση» του ΟΣΕ, χρησιμοποιώντας ως επιχείρημα «τα μαύρα βαγόνια» και «τις μαύρες αποθήκες», όπως έκαναν και οι προκάτοχοί του όταν εξήγγελλαν και αυτοί τα δικά τους, παρεμφερή, «σχέδια εξυγίανσης»..
Όμως, κύριοι Υπουργοί, ποιος τιμωρήθηκε για :
▪ Την εκποίηση του δήθεν παλαιού και άχρηστου υλικού(σκραπ) ;
▪ Τα «αόρατα» και τα «μαύρα» βαγόνια και τις «μαύρες αποθήκες» ;
▪ Τις ανεξέλεγκτες και χαριστικές παροχές πλασματικών δευτερευουσών απολαβών, κατά παράβαση όλων των Κανονισμών, ακόμα και των Συλλογικών Συμβάσεων ;
▪ Τις χαριστικές διαγραφές χρεών εκατομμυρίων ευρώ σε «ημέτερες» μεταφορικές εταιρείες ;
Επί πλέον, κύριοι Υπουργοί, γιατί :
▪ Δεν δραστηριοποιηθήκατε ώστε να μην υπάρξει η απώλεια 700 εκ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Αστικές Συγκοινωνίες ( ΣΑΑΣ ) του Γ΄ΚΠΣ και του Ταμείου Συνοχής ;
▪ Δεν ενδιαφερθήκατε ώστε να αποτρέψετε τη μεταφορά έργων προϋπολογισμού 1100 εκ. ευρώ του Ε.Π. ΣΑΑΣ του Γ΄ΚΠΣ ως γέφυρες στο ΕΣΠΑ, του οποίου οι διαθέσιμοι πόροι για το Σιδηρόδρομο, (1,42 δις ευρώ), δεν αρκούν για την ολοκλήρωση των εκκρεμοτήτων του Γ΄ΚΠΣ ;
▪ Δεν ασκήσατε τις αρμοδιότητές σας, για να σταματήσει το μεγάλο έγκλημα της υπονόμευσης του εγχειρήματος του Προαστιακού ,προκειμένου να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα;»