Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΑΣΟΚ και Νέα Δημοκρατία σνομπάρισαν το συνέδριο της ΠΟΣ.


Ξεκίνησε σήμερα το 33ο τακτικό συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών σε αίθουσα ξενοδοχείου στην Αθήνα. Την έναρξη του συνεδρίου παρακολούθησαν εκπρόσωποι κομμάτων οι όποιοι απεύθυναν χαιρετισμό και κατέθεσαν τις θέσεις και τις προτάσεις των κόμματων τους . Αίσθηση προκάλεσε στους σύνεδρους η απουσία υψηλόβαθμων στελεχών του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας . Το ΠΑΣΟΚ εκπροσώπησε χαμηλόβαθμο στέλεχος ενώ ο υπεύθυνος του τομέα μεταφορών της Ν.Δ κ. Σταύρος Καλαφάτης απέστειλε επιστολή. στην συνεδρίαση παραβρεθήκαν η κ. Μανωλάκου Δ. ο κ. Λαφαζάνης Π. ο κ. Χατζησωκράτης Δ. και ο κ. Παρασκευόπουλος Γ.

Χαιρετισμοί των κομμάτων

Ο  κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ κ. Παν. Λαφαζάνης, τόνισε, μεταξύ άλλων, τα εξής:
Η κατάπτυστη πραξικοπηματική και αντισυνταγματική τροπολογία «εξπρές» που, μετά την επιστράτευση, ψήφισε η κυβέρνηση, για να σπάσει τον αγώνα των μεταφορέων, αντιπροσωπεύει κάτι παραπάνω από ένα αυταρχικό κατήφορο: ΦΕΡΝΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ ΜΝΗΜΕΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΜΕΤΡΩΝ ΚΑΙ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΕΜΦΥΛΙΟΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ.
Το ερώτημα που τίθεται πλέον ευθέως είναι αμείλικτο: Η κυβέρνηση για να ανακόψει τις όλο και πιο γενικευμένες λαϊκές αντιδράσεις στις επιλογές βίαιης κοινωνικής εκθεμελίωσης είναι διατεθειμένη να γεμίσει τις φυλακές με βαρυποινίτες πολιτικούς κρατούμενους του 21ου αιώνα;  Δυστυχώς, όλα δείχνουν ότι η Ελλάδα του μνημονίου και της τρόικας θα είναι η Ελλάδα των ιδιώνυμων μέτρων και των ιδιώνυμων διώξεων! Η Ελλάδα της ανάπηρης δημοκρατίας, της νεοαποικιακής κηδεμονίας και της οικονομικής ερήμωσης!  Δυστυχώς, η ιδιώνυμη τρομοκρατία ενάντια στο κίνημα των μικροϊδιοκτητών φορτηγών αφορά όλους τους εργαζόμενους. Αφορά πρώτα απ’ όλα τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ, οι οποίοι πρέπει να υποστούν, χωρίς αντιδράσεις, ένα νομοθετικό εξάμβλωμα που αποβλέπει στην ιδιωτικοποίηση-ξεπούλημα των φιλέτων του ΟΣΕ, την εξάρθρωση των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων και την εγκατάλειψη όσων ήδη εργάζονται στην υποβάθμιση, την ανασφάλεια και την έλλειψη προοπτικής.  Σε βάρος των ελληνικών σιδηροδρόμων και του ελληνικού λαού έχει συντελεστεί ένα διαχρονικό έγκλημα διασπάθισης δημοσίου χρήματος, εγκατάλειψης και απαξίωσης. Η χαριστική βολή σε αυτό το έγκλημα πάει να δοθεί με το νομοσχέδιο έκτρωμα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ. Ο ΣΥΡΙΖΑ διεκδικεί την άμεση απόσυρση του νέου νομοσχεδίου Ρέππα για τον ΟΣΕ. Προτείνει και παλεύει για ένα ενιαίο, σύγχρονο, δημόσιο, ανασυγκροτημένο ΟΣΕ που θα λειτουργεί με αποκλειστικά αναπτυξιακά, κοινωνικά και οικολογικά κριτήρια. Όλοι ενωμένοι σε ένα μεγάλο ταξικό μέτωπο, πέρα από διαφορές και διαχωρισμούς του παρελθόντος, μπορούμε να διασώσουμε και να αναβαθμίσουμε τον ΟΣΕ ως μοχλό ποιοτικής ανάπτυξης της χώρας!



Ο Δημήτρης Χατζησωκράτης, υπεύθυνος για την Οικονομική Πολιτική της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, μιλώντας μεταξύ άλλων τόνισε: «Ενώ στις Ευρωπαϊκές χώρες ο σιδηρόδρομος ακμάζει (τραίνα υψηλής ταχύτητας, ολοκληρωμένα δίκτυα κτλ.), στην Ελλάδα απειλείται με μαρασμό. Στη χώρα μας, ως αποτέλεσμα ιστορικών επιλογών, κυριαρχούν οι οδικές συγκοινωνίες. Η κυριαρχία αυτή είναι τόσο ασφυκτική που έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες στην ασφάλεια, στο περιβάλλον, στην οικονομία. Ταυτόχρονα, απουσιάζει ένα συνεκτικό σχέδιο και ένας συνολικός προγραμματισμός για τις συγκοινωνίες, που να αφορούν τόσο επιμέρους τομείς (σιδηροδρομικές, οδικές, θαλάσσιες, εναέριες μεταφορές), όσο και τοπικά δεδομένα (μεγάλες πόλεις, νησιωτικές περιοχές). Χρειάζεται επανασχεδιασμός των συγκοινωνιών και του συστήματος μεταφορών στον Ελλαδικό χώρο ως υποσύνολο ενός ευρύτερου συστήματος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (και πέρα). Σε αυτόν τον επανασχεδιασμό, ο σιδηρόδρομος πρέπει να έχει σημαντικό ρόλο. Όμως, θα πρέπει πρώτα να σταματήσει η παρακμή του. Η σημερινή κατάσταση του ΟΣΕ είναι τραγική με τεράστιες ευθύνες του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Πρέπει να αντιμετωπισθεί. Δεν μπορεί να συνεχίζεται να συντηρείται και να αυξάνεται το συσσωρευμένο χρέος (το οποίο γράφεται ότι έχει φτάσει σε 10,7 δις, αλλά πρέπει να αποτιμηθεί με αξιόπιστο τρόπο). Η ανάγκη αναδιοργάνωσης είναι προφανής. Στο παρελθόν, οι λεγόμενες εξυγιαντικές προσπάθειες από τις κυβερνήσεις της ΝΔ ή του ΠΑΣΟΚ απέτυχαν. Εν μέρει λόγω αντιδράσεων. Εν μέρει όμως επειδή δεν έδειχναν να πιστεύουν στο μέλλον του σιδηροδρόμου: η διάχυτη επιλογή, ομολογημένη ή ανομολόγητη, ήταν ότι σε τελευταία ανάλυση υπάρχουν και οι οδικές ή οι εναέριες συγκοινωνίες που μπορούν να τον υποκαταστήσουν. Δεν υπάρχουν περιθώρια για ταλαντεύσεις. «Η ανάπτυξη, ο εκσυγχρονισμός και η ασφάλεια του σιδηρόδρομου» έχουν τεθεί στην ημερήσια διάταξη ως μια από τις υποχρεώσεις του Μνημονίου, με χρονικό ορίζοντα το 2010. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ επιμένει όμως ότι η εξυγίανση να μην γίνει ταφόπλακα, αλλά απαρχή μιας νέας εποχής για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα.
Οι προτάσεις της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ:
1. Εξυγίανση του ΟΣΕ με ορθολογική αξιοποίηση του προσωπικού και της υποδομής του, βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών. Μείωση του χρέους με ορθολογική διαχείριση, καταπολέμηση της σπατάλης και της κακοδιοίκησης. Συστηματική αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του οργανισμού με ευθύνη των αντίστοιχων φορέων αξιοποίησης του δημοσίου.
2. Επανεκκίνηση του ΟΣΕ ως δημόσιας επιχείρησης με σύγχρονη διοίκηση. Προσδιορισμός ανώτατου επιτρεπτού ελλείμματος από τη Βουλή (με εισήγηση της διοίκησης του ΟΣΕ) για την αποδεδειγμένη κάλυψη ειδικών στόχων (π.χ. ανταγωνιστική τιμολόγηση έναντι του ΙΧ και του αεροπλάνου, άσκηση επιδοματικής πολιτικής για τα φτωχά στρώματα, συγκοινωνιακή κάλυψη ειδικών περιοχών κ.λπ).
3. Σύσταση δημόσιου φορέα με τη μορφή ρυθμιστικής αρχής για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, των δρομολογίων και της ασφάλειας της διακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων. Στη νέα αυτή η αρχή θα ανήκει η ευθύνη για την υποδομή (γραμμές-ανάπτυξη, σχεδιασμός, υλοποίηση, συντήρηση). Ο απόλυτος ιδιοκτήτης του δικτύου είναι το δημόσιο.
4. Το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΣΕ παραμένει στο δημόσιο. Η δυνατότητα του ιδιωτικού τομέα στη δρομολόγηση και εκμετάλλευση αμαξοστοιχιών, επιβατικών και εμπορευματικών, στη βάση προγραμματικών συμφωνιών, μπορεί να είναι ελεύθερη.
5. Όχι στην αναιτιολόγητη περιστολή του δικτύου. Κάθε τυχόν περικοπή οφείλει να είναι αιτιολογημένη και να λαμβάνει υπόψη όχι μόνο τα ελλείμματα, αλλά και τα αναπτυξιακά και χωροταξικά κριτήρια. Πρέπει να έχει προηγουμένως προηγηθεί διάλογος με την περιφερειακή αυτοδιοίκηση για ενδεχόμενη ανάληψη του κόστους της συνέχισης της λειτουργίας από αυτήν.
6. Συμμετοχή και των εργαζομένων στην αναδιάρθρωση και εξυγίανση του ΟΣΕ. Αξιοποίηση της εμπειρίας όλων των ζωντανών δυνάμεων μέσα στον οργανισμό. Καμία απόλυση των ήδη εργαζομένων δεν πρέπει να λάβει χώρα. Το τυχόν πλεονάζον προσωπικό, που μπορεί να προκύψει μέσα από ένα νέο επιχειρησιακό σχέδιο, όπου λόγο θα έχουν και οι εργαζόμενοι, πρέπει να μεταταγεί.»

Ο εκπρόσωπος Τύπου των Οικολόγων Πράσινων Γιάννης Παρασκευόπουλος χαρακτήρισε το νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ κήρυξη πολέμου κατά του σιδηροδρόμου, σημείωσε ότι η πραγματική ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ είναι η βίαιη μεταφορά του έργου του στους ιδιωτικούς αυτοκινητοδρόμους με το κλείσιμο των γραμμών, και κατέθεσε τις προτάσεις των Οικολόγων Πράσινων για εξυγίανση του ΟΣΕ σε συνεργασία με δημόσιο σιδηροδρομικό οργανισμό άλλης ευρωπαϊκής χώρας, με διατήρηση της ακεραιότητας του δικτύου και με εμπλοκή της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές ως εγγυητή ότι οι όποιες αλλαγές θα κινούνται στο πλαίσιο που ισχύει σε όλους τους δημόσιους σιδηροδρόμους της Ευρώπης των 15. Είναι ανάγκη να επενδύσουμε στην ταυτόχρονη διέξοδο από την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική κρίση, με μια πολιτική μεταφορών που θα δίνει κεντρικό ρόλο στο σιδηρόδρομο και τις συνδυασμένες μεταφορές, και θα κάνει το τρένο εξίσου ελκυστικό «Η μάχη για το σιδηρόδρομο συνδυάζει την οικονομική, κοινωνική και περιβαλλοντική διάσταση», τόνισε στο χαιρετισμό του ο Γιάννης Παρασκευόπουλος. «Πάνω σε μισές αλήθειες και σε παραπλανητικά στοιχεία, επιχειρείται να στηριχθεί ένα νομοσχέδιο που δεν καταργεί μόνο τα δρομολόγια, αλλά επιχειρεί να αλλάξει χρήσεις και στους διαδρόμους των γραμμών, ώστε να μη μπορέσουν να ξαναλειτουργήσουν ποτέ. Οι Οικολόγοι Πράσινοι κάνουμε κεντρικό θέμα την υπεράσπιση του σιδηροδρόμου, και θα την αναδείξουμε και στις περιφερειακές εκλογές. Επισημαίνουμε όμως ότι η μάχη αυτή απαιτεί ισχυρές κοινωνικές συμμαχίες. Απέναντι σε μια κυβέρνηση που προωθεί έτσι κι αλλιώς το κλείσιμο του ΟΣΕ, προτείνουμε κινητοποιήσεις φιλικές προς τους επιβάτες που θα κτυπούν την είσπραξη του εισιτηρίου αντί για την εξυπηρέτηση των πολιτών. Εξίσου σημαντικό είναι να ενημερωθούν, μέσω των σιδηροδρομικών όλης της Ευρώπης, τα εκατομμύρια των Ευρωπαίων που χρησιμοποιούν καθημερινά το σιδηρόδρομο στις χώρες τους και δε θα ήθελαν να αποτελέσει η Ελλάδα ένα επικίνδυνο προηγούμενο».