ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης κούνησε το δάχτυλο στους εργαζόμενους του ΟΣΕ. Ο κ. Πάγκαλος σήμερα στο MEGA το πρωί κούνησε το δάχτυλο στους εργαζόμενους του ΟΣΕ και είπε ότι "δεν μπορούμε να καλύπτουμε μισθούς που είναι υπέρογκοι και υπερβαίνουν μάλιστα πολλαπλάσια τον τζίρο του ΟΣΕ", τι έχετε να μας πείτε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πρέπει να σας πω ότι εδώ και αρκετό καιρό, μιλώντας για τον ΟΣΕ είπα στο πλαίσιο συνέντευξης, αν θέλει να κάνει κάποιος διατριβή σε θέματα διαφθοράς και κακοδιαχείρισης πρέπει να μελετήσει τον ΟΣΕ. Πιστεύω βαρύτερη μομφή για έναν Οργανισμό από αυτήν τη φράση δεν υπάρχει. Από κει και πέρα βεβαίως, δεν έχουν ευθύνη οι εργαζόμενοι ή όλοι οι εργαζόμενοι για τα όσα έγιναν στον ΟΣΕ και πιστεύω, παρά τις αντιρρήσεις που εκφράζουν, θα δεχθούν το πρόγραμμα εξυγίανσης και ανάπτυξης του σιδηροδρόμου οι Έλληνες εργαζόμενοι, γιατί ο στόχος μας είναι να εξυγιάνουμε και να αναπτύξουμε τον σιδηρόδρομο, όχι να τον κλείσουμε, που κατά το Μνημόνιο αυτή είναι η εντός εισαγωγικών λέω εγώ "εναλλακτική λύση". Το θέμα δεν είναι με την πολιτική μας να αντιμετωπίζουμε τον πονοκέφαλο κόβοντας το κεφάλι. Πρέπει να βλέπουμε και προς το αύριο, γιατί κόβοντας το κεφάλι είναι βέβαιο ότι δεν θα έχεις ξανά πονοκέφαλο, αλλά δεν θα έχεις και το κεφάλι. Να αντιμετωπίσουμε λοιπόν τα προβλήματα και να δούμε τα πράγματα με πολιτική ωριμότητα, με ψυχραιμία και ευθύνη, προσβλέποντας στο αύριο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπουργέ είπατε τη λέξη "πρέπει" σε ό,τι αφορά την αντιμετώπιση της "πλουτοκρατίας" και τα λοιπά και τη φορολόγησή της. Γιατί δεν έγινε αυτό;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Εγώ πιστεύω ότι γίνεται, αλλά πάντα υπάρχει περιθώριο βελτίωσης της προσπάθειάς μας και της απόδοσης που έχουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εγώ δεν κατάλαβα πάντως, ιδιωτικοποιείται ο ΟΣΕ ή μόνο εξυγιαίνεται;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αν θέλετε να μιλήσουμε για το πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ θα σας πω πεντακάθαρα ότι ο ΟΣΕ παραμένει δημόσιος οργανισμός, όσον αφορά στην υποδομή του. Αλλά βεβαίως οι μεταφορές, η λειτουργία, έτσι κι αλλιώς απελευθερώνεται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είτε αυτή αφορά στις επιβατικές μεταφορές, είτε στις εμπορευματικές. Δηλαδή καθένας θα μπορεί και τώρα και από το 2011 και για τις δύο αυτές λειτουργίες να δημιουργεί τη δική του εταιρεία, η οποία πληρώνοντας ένα σχετικό τίμημα για τη χρήση της υποδομής θα λειτουργεί στην Ελλάδα. Εμείς λοιπόν λέμε ότι η υποδομή παραμένει υπό δημόσιο έλεγχο, όπως σε όλες τις χώρες, από κει και πέρα η εταιρεία λειτουργίας αποκτά μία μετοχική σύνθεση και ένα ποσοστό που μπορεί να φτάνει έστω στο 41% μαζί με το management, που μπορεί να δοθεί σε ιδιώτη επενδυτή η εταιρεία λειτουργίας. Κι αυτό μπορεί να γίνει βεβαίως μέσω συμβάσεων παραχώρησης, όπου η ιδιοκτησία των ακινήτων παραμένει στο δημόσιο, στην περίπτωση των σταθμών που μπορούν να παραχωρηθούν σε ιδιώτες προκειμένου να τους αξιοποιήσει και να τους εκμεταλλευτεί για μία ορισμένη χρονική περίοδο. Πολύ σύντομα με λεπτομέρειες το σχέδιο αυτό θα ανακοινωθεί, κάντε λίγο υπομονή.