Σάββατο, 31 Ιουλίου 2010

Πεταμένα λεφτά στις ράγες του ΟΣΕ


Εχουν δαπανηθεί περισσότερα από €160 εκατ. για γραμμές που απειλούνται με κατάργηση!
Το επιχειρηματικό «πνεύμα» του Δημοσίου θα πρέπει να διδάσκεται στις οικονομικές σχολές ως παράδειγμα προς... αποφυγήν. Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι ενώ ο ΟΣΕ και οι συνδεόμενες με αυτόν επιχειρήσεις έχουν δαπανήσει τα τελευταία χρόνια περισσότερα από 160 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή των περισσότερων περιφερειακών γραμμών του σιδηροδρομικού δικτύου σήμερα τα δρομολόγιά τους απειλούνται με κατάργηση! Ισως το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του σιδηροδρόμου της Δυτικής Θεσσαλίας, στη γραμμή του οποίου εκτελέστηκαν σημαντικά έργα αναβάθμισης την τελευταία δεκαετία. Συνολικά δαπανήθηκαν περισσότερα από 40 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή της γραμμής, η οποία όμως σήμερα κινδυνεύει με «λουκέτο». Το ίδιο συμβαίνει και με τη γραμμή της Ανατολικής Πελοποννήσου. Εκλεισε το 2004 προκειμένου να ανακατασκευαστεί και να καταστεί ταχύτερη και σήμερα κείται ημιτελής, με τις ταχύτητές της να κυμαίνονται ακόμη στα προ του 2004 επίπεδα. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ξεπερνούσε αρχικά τα 67 εκατ. ευρώ και ήδη στο βόρειο σκέλος της γραμμής (Τρίπολη- Αργος/ Ναύπλιο- Κόρινθος) ενώ το κόστος προϋπολογιζόταν σε 24 εκατ. ευρώ ξεπέρασε τα 31 εκατ. ευρώ. Τραγελαφική είναι η κατάσταση και στον σιδηρόδρομο της Δυτικής Μακεδονίας, όπου τα τρένα από την Κοζάνη προς τη Θεσσαλονίκη έχουν σταματήσει να κινούνται. Η γραμμή ανακαινίστηκε και εγκαινιάστηκε μετά φανών και λαμπάδων από τον τότε υπουργό Μεταφορών κ. Μιχ. Λιάπη πριν από λίγα χρόνια. Για την κατασκευή της (ΦλώριναΚοζάνη και Αμύνταιο- Αρνισσα) το Δημόσιο πλήρωσε περί τα 60 εκατ. ευρώ και όμως σήμερα εξετάζεται η κατάργησή της! Μέσα σε όλα αυτά πρέπει να προστεθούν και οι μελέτες για τον Δυτικό Σιδηροδρομικό Αξονα και τη Σιδηροδρομική Εγνατία, το κόστος των οποίων αναμένεται να ξεπεράσει τα 80 εκατ. ευρώ, όμως το ενδεχόμενο κατασκευής τους θεωρείται απίθανο τα επόμενα χρόνια. Βέβαια ο ίδιος «επιχειρηματίας»δηλαδή το Δημόσιο- δαπάνησε 13 εκατ. ευρώ για να ανακατασκευάσει την τρικουπική γραμμή της Αιτωλοακαρνανίας, την οποία όμως δεν λειτούργησε ποτέ!
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ ΣΤΟ «ΒΗΜΑ»

«Σ.Ν». Μετά πώς να μην αγανακτεί ο κ. Χαγιάρης με τα όσα συμβαίνουν στο επιβατικό σταθμό Θεσσαλονίκης. Διαβάστε προηγούμενη ανάρτηση.