• Καταργούνται νυκτερινές βάρδιες στους σταθμούς Διαλογής και Παλιού σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης.
Από σήμερα νέο πρόγραμμα εργασίας για τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ. Ειδικότερα από σήμερα δεν θα εργάζεται η νυχτερινή βάρδια στον σταθμό Διαλογής από τις ώρες 10 το βράδυ μέχρι 6 το πρωί. Το ίδιο θα ισχύσει και για τον Παλιό σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης από την Δευτέρα 19 Ιουλίου. Οι αλλαγές αυτές πραγματοποιούνται όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΟΣΕ προκειμένου να δοθούν αναπαύσεις και άδειες στο προσωπικό.
• Εξώδικο αγωγή κατά της εφημερίδας real news κατέθεσε ο πρώην διευθυντής του ΟΣΕ κ. Λεωνίδας Μόσχος.
Στον ΟΣΕ πότε θα λειτουργήσουν τα πειθαρχικά συμβούλια;
• Ένα ερώτημα που τίθεται συχνά το τελευταίο διάστημα από τους εργαζόμενους του ΟΣΕ είναι πότε θα συσταθούν τα πειθαρχικά συμβούλια προκειμένου να δοθεί τέλος στις υπάρχουσες εκκρεμότητες. Το θέμα αυτό απασχολεί κυρίως εκείνους που βρίσκονται στον προθάλαμο της συνταξιοδότησης τους η έχουν κατάθεση την αίτηση συνταξιοδότησης στους. Συμφώνα με πληροφορίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει συστήσει πειθαρχικά συμβούλια αλλά άγνωστο πότε θα συνεδριάσουν. Άγνωστο επίσης είναι πότε η ΕΔΙΣΥ θα κίνηση την διαδικασία σύστασης πειθαρχικών συμβουλίων. Γίνεται κατανοητό σε όλους ότι καθυστερήσεις στην λειτουργία των πειθαρχικών συμβουλίων και η μη λύση των θεμάτων δικαιοδοσίας των συμβουλίων αυτών, προκαλούν όπως είναι εύλογο περάν των άλλων επιπτώσεων και ψυχολογικά προβλήματα στους εργαζόμενους. «Δεν είναι δυνατόν να έχεις καταθέσει την αίτηση συνταξιοδότησης εδώ και επτά μήνες και μην μπορείς να φύγεις» μας ανέφερε εργαζόμενος του ΟΣΕ. Να λοιπόν μια ευκαιρία να μειώσει το προσωπικό του ο ΟΣΕ και να κερδίσει και οικονομικά…
• «Πράσινο φως» για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ
Στο Υπουργικό Συμβούλιο αναμένεται να παρουσιαστεί την ερχόμενη εβδομάδα το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ, καθώς χτες η κυβέρνηση έδωσε το «πράσινο φως» για τη δημοσιοποίησή του, προκειμένου να πάρει το δρόμο προς τη Βουλή. Για το θέμα πραγματοποιήθηκε χτες σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Θεόδωρο Πάγκαλο, με τη συμμετοχή του υπουργού Επικρατείας, Χρήστου Παμπούκη και του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, κατά τη χτεσινή σύσκεψη, εκτός από τον ΟΣΕ, συζητήθηκαν όλοι οι τομείς που το υπουργείο έχει σε εκκρεμότητα, τα περιφερειακά αεροδρόμια, η αναβάθμιση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το άνοιγμα του κλάδου των φορτηγών, τα ΚΤΕΟ και οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Μείωση προσωπικού
Υπενθυμίζεται ότι το σχέδιο για τον ΟΣΕ περιλαμβάνει μείωση του αριθμού του προσωπικού στο μισό με μετατάξεις σε άλλους τομείς του Δημοσίου και συνταξιοδότηση όσων πληρούν τις προϋποθέσεις (εντός του 2010 αναμένεται η συνταξιοδότηση περίπου 1.500 ατόμων και η μετάταξη περίπου 1.000), δραστικές περικοπές σε αποδοχές, μειώσεις των υπερωριών, νυχτερινών κ.λπ., περικοπές ζημιογόνων δρομολογίων και ένταξη άλλων στο καθεστώς των επιδοτούμενων γραμμών (άγονες), αύξηση των κομίστρων τόσο στις εμπορευματικές όσο και στις επιβατικές μεταφορές, ιδιαιτέρως στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που έχει αυξημένη επιβατική κίνηση, αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας και κατασκευή εμπορευματικών κέντρων σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα.
Επίσης, προβλέπει την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επικρατέστεροι εμφανίζονται οι γαλλικοί σιδηρόδρομοι) με παράλληλη εκχώρηση του μάνατζμεντ. Στη σύσκεψη συζητήθηκαν και οι διορθώσεις στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση του κλάδου των φορτηγών που περιλαμβάνουν τη μείωση του κόστους έκδοσης των αδειών. Ακόμη, παρουσιάστηκε το σχέδιο νόμου για την πλήρη απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα 34 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, με στόχο την αύξηση των πτήσεων τσάρτερ και τη μείωση του κόστους μέχρι και 50% (περίπου 30 ευρώ ανά επιβάτη). Στο ίδιο σχέδιο νόμου προβλέπεται η ανακατανομή των check in counters για την ομαλή λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων και αλλαγές για την αναβάθμιση της ΥΠΑ.