Το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ απασχόλησε τη χθεσινή συνάντηση της τρόικας με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δημήτρη Ρέππα. Οι δύο πλευρές συμφώνησαν το θέμα να κλείσει πριν από τις θερινές διακοπές - ει δυνατόν κατά την τεχνική συνάντηση που έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Παρασκευή. Οι εκπρόσωποι της τρόικας αρχικά ήθελαν να στείλουν γραπτώς τις απαντήσεις τους στο σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, αλλά η ελληνική πλευρά, συνεπικουρούμενη από τον υπουργό Οικονομίας Γιώργου Παπακωνσταντίνου, επέμενε το σχέδιο να συμφωνηθεί πριν από τις θερινές διακοπές. Σε ό, τι αφορά τα χρέη του ΟΣΕ, ο κ. Ρέππας ανέφερε ότι περισσότερο από 75% αυτών, συνολικού ύψους 10 δισ. ευρώ, οφείλονται σε δάνεια που έλαβε ο οργανισμός προκειμένου να υλοποιήσει επενδύσεις υποδομών. Εκτός του ΟΣΕ, τη συνάντηση του κ. Ρέππα με τα στελέχη της τρόικας απασχόλησαν και τα χρέη των άλλων ΔΕΚΟ του τομέα μεταφορών. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Υποδομών, στόχος του υπουργείου είναι η αναδιοργάνωση των ΔΕΚΟ σε δύο φορείς, ο πρώτος εκ των οποίων θα περιλάβει τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ, ΤΡΑΜ) και ο δεύτερος τα μέσα μη σταθερής τροχιάς (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ). Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συγχωνεύσεις των φορέων αυτών δεν θα οδηγήσουν σε απολύσεις, αλλά σε μετατάξεις, βάσει των νέων επιχειρησιακών αναγκών που θα προκύψουν. Τα χρέη των προαναφερόμενων φορέων ανέρχονται σε 2,5 δισ. ευρώ, αλλά ο κ. Ρέππας φέρεται να έθεσε στη συνάντηση και τις οφειλές του Δημοσίου ύψους 400 εκατ. ευρώ, που αφορούν επιδοτήσεις εισιτηρίων σε άτομα με ειδικές ανάγκες, φοιτητές, πολύτεκνους κ. λπ. Η τρόικα ακόμη ενημερώθηκε για τα σχέδια του υπουργείου Υποδομών σε ό, τι αφορά την οργάνωση του επαγγέλματος και των εταιρειών ταξί, αλλά και για τον νέο κανονισμό λειτουργίας τους. Τέλος, ο κ. Ρέππας παρουσίασε το σύστημα παρακολούθησης των έργων που έχει υλοποιήσει το υπουργείο, βάσει του οποίου κατά μέσο όρο η υλοποίηση έργων ανέρχεται στο 65%, ενώ οι προϋπολογισμοί τους έχουν βρεθεί στο επίπεδο του 139%.
«Καθημερινή»