Έντονη κινητικότητα παρατηρείται το τελευταίο διάστημα από του συνδικαλιστικούς φορείς του ΟΣΕ προκειμένου να ανατραπεί το αρνητικό κλίμα που δημιούργησαν εις βάρος των εργαζομένων Πολίτικοι και ΜΜΕ. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις, οι συνεντεύξεις τύπου καθώς και η Μηνυτήρια αναφορά που κατέθεσε η διοίκηση της ΠΟΣ προκειμένου να ερευνηθεί ποιοι ευθύνονται για τα ελλείμματα στον ΟΣΕ. Οι συνδικαλιστικοί φορείς του σιδηρόδρομου είναι πεπεισμένοι ότι το εις βάρος των εργαζομένων δυσάρεστο κλίμα μπορεί να ανατραπεί με μόνο «όπλο» την αλήθεια και όπως υποστηρίζουν: «Τα τελευταία τρία (3) χρόνια, με αφορμή την εκδήλωση της διεθνούς χρηματοπιστωτικής κρίσης και την όξυνση της δημοσιονομικής κρίσης στη χώρα μας με τη ραγδαία αύξηση του ελλείμματος του δημόσιου χρέους, ο ΟΣΕ ως δημόσια επιχείρηση με κοινωνικό χαρακτήρα και πρωτίστως οι εργαζόμενοι στο σιδηρόδρομο, που αποτελούν τη ζωντανή κινητήρια δύναμη της παραγωγικής διαδικασίας, έχουν τεθεί στο στόχαστρο μιας πρωτοφανούς επίθεσης από πολλές πλευρές, οι οποίες τους αποδίδουν την ευθύνη για τα μεγάλα ελλείμματα τα οποία εμφανίζει ο Οργανισμός. Η επίθεση αυτή είναι όχι μόνο συκοφαντική αλλά και πρόδηλα άδικη καθόσον όπως επανειλημμένα έχει αποδειχτεί και με στοιχεία του ίδιου του ΟΣΕ, το συντριπτικά μεγάλο μέρος των ελλειμμάτων οφείλεται σε τρεις ουσιώδεις παράγοντες: α) Στη μη καταβολή από το κράτος της συμμετοχής που οφείλει για τα συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση έργα σιδηροδρομικής υποδομής και ενώ έχει υποχρέωση να καταβάλει, ανάγκαζε και αναγκάζει τον ΟΣΕ να δανείζεται από χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς για την κάλυψη αυτών των τεράστιων κονδυλίων. β) Στην παράλειψη σύναψης συμφωνιών με το δημόσιο και άλλους φορείς ώστε να καταβάλλονται στον ΟΣΕ οι δαπάνες άσκησης της όποιας κοινωνικής ή άλλη πολιτικής, όπως συμβαίνει με όλα τα ευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα αλλά και εσωτερικά με άλλους μεταφορείς, όπως π.χ. αεροπορικές εταιρείες και ακτοοπλόοι για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές» και γ) Στη γενικότερη κακοδιαχείριση και κακοδιοίκηση, που ασκήθηκε από τις διοικήσεις, οι οποίες μεταξύ των άλλων επιβάρυναν τον Οργανισμό με άσκοπες δαπάνες, δεν περιφρούρησαν, όπως είχαν υποχρέωση περιουσιακά στοιχεία του ΟΣΕ, δεν έλαβαν τα αναγκαία μέτρα, για την ταχύτερη, οικονομικότερη και αποτελεσματικότερη πρόοδο των έργων υποδομής, δεν ασχολήθηκαν αποτελεσματικά με τις πραγματικές δυνατότητες διεύρυνσης του κύκλου εργασιών του σιδηροδρόμου, δεν ελάμβαναν τα απαραίτητα γενικότερα αλλά κάθε φορά μέτρα, τα οποία πολλές φορές υπεύθυνα και εγγράφως η Π.Ο.Σ. είχε αποδείξει,, για την ασφάλεια με αποτέλεσμα ιδιαίτερα τα τελευταία πέντε (5) χρόνια να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των σιδηροδρομικών ατυχημάτων με θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς σχεδόν αποκλειστικά σιδηροδρομικών υπαλλήλων. Το πλαίσιο αυτό της σύγχυσης ως προς τη φύση, την ουσία και τα πραγματικά προβλήματα των ελληνικών σιδηροδρόμων και που αποδίδει όλες τις ευθύνες για την άσχημη κατάσταση του ΟΣΕ στους εργαζόμενους, αξιοποιήθηκε παράλληλα για να συσκοτιστούν καταστάσεις, αξιόποινες πράξεις και παραλείψεις». Παράλληλα με την εκστρατεία ενημέρωσης των Μελών της διοίκησης της ΠΟΣ ξεκίνησαν εδώ και μέρες και τα πρωτοβάθμια σωματεία μέλη της ΠΟΣ. Ο πρόεδρος του ΣΣΒΕ κ. Γιάννης Βλάχος σε διαδοχικές παρουσιάσεις του στα τηλεοπτικά Μέσα της Θεσσαλονίκης TV Μακεδονία και TV 100 έδωσε σκληρή μάχη να πείσει τους συνομιλητές του για το μεγάλο ψέμα που έχει διαμορφωθεί εσκεμμένα για να μπορέσει η κυβέρνηση να περάσει τα σκληρά μέτρα στον ΟΣΕ. «Με στοιχεία αποδεικνύουμε καθημερινά ποιος φέρει την μεγάλη ευθύνη για τα ελλείμματα και το χρέος του ΟΣΕ» τόνισε στους συνομιλητές του ο πρόεδρος του ΣΣΒΕ.