Τρίτη 29 Ιουνίου 2010

Οι Γάλλοι "κοιτούν" ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ

Την 1η Ιουλίου, οπότε αναμένεται ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δ. Ρέππας να συναντηθεί με τον Γάλλο ομόλογό του Ντομινίκ Μπισερό για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εγκαινιάζεται ο γύρος των γαλλικών διερευνητικών επαφών για την πώληση των «πακέτων» των ελληνικών εταιρειών υποδομών. Πέραν της θυγατρικής του ΟΣΕ στην παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, στη «λίστα» των Γάλλων βρίσκονται και οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο ελληνικές εταιρείες, ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ. Οι Γάλλοι έχουν μεριμνήσει να εγκατασταθούν «από νωρίς» στην Ελλάδα, ώστε σήμερα να βρίσκονται σε μεγαλύτερη ετοιμότητα (συγκριτικά με τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές) για να διεκδικήσουν το 10% και 23% των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, αντιστοίχως. Μάλιστα, μετά και το ανοιχτό παράθυρο που άφησε πρόσφατα ο υπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Παπακωνσταντίνου για παραχώρηση του μάνατζμεντ των δύο ελληνικών εταιρειών – φιλέτων, οι υποψήφιοι μνηστήρες διαθέτουν περισσότερα κίνητρα. Και αυτό διότι η απόκτηση ποσοστού εταιρείας, χωρίς το μάνατζμεντ, σε μία χώρα που αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα, όπως η Ελλάδα, ενισχύει σημαντικά το ρίσκο για τον επενδυτή και κατά συνέπεια συρρικνώνει το ενδιαφέρον.
Οι Γάλλοι μνηστήρες
Έτσι ισχυρό «παρών» στις αποκρατικοποιήσεις αναμένεται να δώσουν οι γαλλικοί κολοσσοί Veolia Environnement και Suez Environnement, το νούμερο «ένα» και «δύο» της παγκόσμιας αγοράς διαχείρισης υδάτινων πόρων και απορριμμάτων. Η πρώτη έχει υπογράψει με τον όμιλο MIG στρατηγική συμφωνία για την πραγματοποίηση επενδύσεων – μαμούθ στον τομέα του περιβάλλοντος, ενώ η GDF Suez, κατόπιν συμφωνίας που υπεγράφη τον Δεκέμβριο του 2008, συνεργάζεται με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τομέα της ενέργειας. Αλλά και η θυγατρική της Suez Environnement συνεργάζεται από κοινού στον τομέα της διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Ελλάδα με την Intrakat. Ας σημειωθεί ότι οι επικεφαλής του ομίλου Ελλάκτωρ ανέφεραν στην πρόσφατη γενική συνέλευση ότι θα συμμετάσχουν στις ιδιωτικοποιήσεις των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στους τομείς των υποδομών. Πέρυσι πάντως, στο πλαίσιο της πώλησης του 23% της ΕΥΑΘ, ο ελληνικός κατασκευαστικός όμιλος είχε συμμετάσχει σε κοινοπραξία με τη Suez Environnement για την διεκδίκησή του. Όσον αφορά τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, προς στιγμήν παραμένει άγνωστο, εάν η γαλλική SNCF ενδιαφέρεται σοβαρά για την απόκτηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μίας εταιρείας με συσσωρευμένο έλλειμμα άνω των 600 εκατ. ευρώ, υπεράριθμο προσωπικό και χαμηλές προοπτικές ανάπτυξης και κερδοφορίας. Η γαλλική εταιρεία σιδηροδρόμων είχε υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ σύμβαση συνεργασίας σε θέματα ασφάλειας, προϋπολογισμού 210 χιλιάδων ευρώ, η οποία έληξε τον περασμένο Ιανουάριο. Κι ενώ η συγκεκριμένη συμφωνία είχε υπογραφεί στο πλαίσιο της διμερούς συνεργασίας Ελλάδας – Γαλλίας σε θέματα σιδηροδρόμων, η SNCF έχει αποκτήσει εκ των πραγμάτων το προβάδισμα, καθώς διαθέτει εκ των έσω εικόνα για τον ΟΣΕ.
Capital,gr