Έντονη πλέον είναι η δυσφορία των σιδηροδρομικών για τα όσα καθημερινά αναφέρει σε συνεντεύξεις του ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών κ. Χάρης Τσιόκας σχετικά με το πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ. «Δεν είναι δυνατόν ένας πολιτικός που γνωρίζει τα πραγματικά αίτια του προβλήματος να τα διαστρεβλώνει με ανακρίβειες. Ο κ. Τσιόκας γνωρίζει ποιες ήταν και είναι οι υποχρεώσεις του κράτους έναντι του ΟΣΕ, γνωρίζει ποιοι διασπάθισαν το δημόσιο χρήμα και ποιοι ζημίωσαν τον ΟΣΕ. Ας διαβάσει ο κ. Γενικός τα πρακτικά της βουλής από την εξεταστική Επιτροπή ποιοι υπέγραψαν σκανδαλώδεις συμβάσεις» τονίζουν με νόημα οι εργαζόμενοι. Ο κ Τσιόκας σε συνέντευξη του στο ραδιόφωνο 102 f.m της Θεσσαλονίκης είπε: « Αυτούς τους μήνες δουλέψαμε σε βάθος το πρόβλημα που υπάρχει. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι ο όμιλος ΟΣΕ είναι μια εταιρεία, η οποία παράγει ελλείμματα πάνω από 500-600 εκατ. ευρώ το χρόνο, ότι ο Έλληνας πολίτης πληρώνει συνολικά πάνω από 1 εκατ. ευρώ την ημέρα, προκειμένου να απαντήσει στα θέματα που αφορούν τα τοκοχρεολύσια. Είναι ο πιο ζημιογόνος οργανισμός ΔΕΚΟ που υπάρχει στην Ευρώπη και ως εκ τούτου, λοιπόν, αυτά τα μερεμέτια που ο καθένας σκύλευε πάνω στο «πτώμα» του ΟΣΕ, προκειμένου να τακτοποιήσει ημετέρους, ή να εξυπηρετήσει μικροκομματικές ανάγκες, τελειώνουν. Και για να έρθω και στο συγκεκριμένο παράδειγμα που αναφέρατε και το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, ο ΟΣΕ όχι μόνο έμπαινε μέσα, αλλά κάποιοι τον λεηλατούσαν εν γνώσει της εξουσίας που τον διαχειριζόταν. Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να εξηγήσει κανείς ότι μερίδιο αγοράς στα εμπορεύματα ο ΟΣΕ έχει 1,2% του συνόλου των εμπορευμάτων που διακινούνται στη χώρα, πολύ μικρό ποσοστό. Και να ξέρετε ότι σε αυτό το μερίδιο αγοράς είχε συμβληθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με εταιρείες που μετέφεραν προϊόντα, τα οποία, για τα οποία ο ΟΣΕ αντί να κερδίζει, έμπαινε μέσα το χρόνο 70 εκατ. ευρώ. Ακούστε, 70 εκατ. ευρώ το χρόνο, για να μεταφέρει προϊόντα, τα οποία αντί να φέρνουν έσοδα στον ΟΣΕ, τον έβαζαν μέσα και δεν αντιδρούσε κανείς. Δεύτερον, υπέγραφε συμβάσεις η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με διάφορα εμπορευματικά κέντρα ή εταιρείες, στις οποίες μπορούσε κανείς να μεταφέρει προϊόντα με βάση το βάρος και όχι με βάση τον όγκο. Να μην πληρώνει στην ουσία ο εντολοδόχος, να χρησιμοποιεί ολόκληρο τραίνο ο ΟΣΕ για να μεταφέρει τα προϊόντα και να μπαίνει μέσα. Διότι ο κύριος που μετέφερε τα προϊόντα του έλεγε: «Με συγχωρείτε, είναι ελαφριά», ενώ το βαγόνι ήταν γεμάτο. Λοιπόν, ποιος σοβαρός άνθρωπος θα είχε τέτοια επιχείρηση; Αυτά τα πληρώνει ο ελληνικός λαός. Αυτό πρέπει να τελειώνει». Σχετικά με το προσωπικό ο κ. Τσιόκας δήλωσε: « Υπάρχουν τα διεθνή και ευρωπαϊκά στάνταρ, τα οποία ορίζουν πόσους μηχανοδηγούς χρειαζόμαστε, πόσους τεχνίτες και όσο θα περνάει η ηλεκτροκίνηση, τουλάχιστον στην ΠΑΘΕ, τόσο το προσωπικό αυτό θα αλλάζει σε ειδικότητες και μικραίνει σε αριθμό. Είναι βέβαιο ότι όταν κάνουμε συγκεκριμένα δρομολόγια, που θα χαρακτηριστούν βιώσιμα, εμείς δεν θα κάνουμε ρουσφέτια. Και θα πούμε αυτά τα δρομολόγια θα κόψουμε και αυτά θα αφήσουμε. Θα πάρουμε τα δύο τελευταία χρόνια, θα δούμε ποιο ήταν το επιβατικό κοινό κατά τα έτη αυτά, για να είμαστε και αξιόπιστοι στους Ευρωπαίους, αλλιώς δεν θα μας δανείζουν, και θα πούμε αυτά τα δρομολόγια τι εισιτήριο πρέπει να έχουν για να είναι βιώσιμα. Δεν μπορεί να έχει το 30% του εισιτηρίου του ΚΤΕΛ ο ΟΣΕ. Δεν χρωστάει κανένας Έλληνας πολίτης να πληρώνει τον ΟΣΕ και αυτός να δίνει εισιτήριο στο 30% και οι μισοί να μπαίνουν και τζάμπα. Λοιπόν, αυτό που θα αλλάξει είναι ότι ο μέσος όρος της τελευταίας διετίας, θα πάει στο 70% του εισιτηρίου του ΚΤΕΛ. Και ο τρίτος συντελεστής θα είναι ο βαθμός πληρότητας. Δηλαδή, ένα δρομολόγιο με 10% πληρότητα γιατί να υπάρξει; Ποιος θα το έβαζε; Αυτά, λοιπόν, προσδιορίζουν πόσες ανάγκες προσωπικού θα έχουμε. Εμείς είμαστε ένα κόμμα με ευαισθησία για τους εργαζόμενους και δεν θέλουμε να κάνουμε αυτό που ήθελε η ΝΔ, να τους βάλει να κάθονται και να τους πληρώνει ο Έλληνας πολίτης. Το υπόλοιπο προσωπικό θα μεταταχθεί σε κενά, σε νομαρχίες, σε νοσοκομεία, σε άλλους οργανισμούς, στα ΚΤΕΟ ή οπουδήποτε αλλού μπορούν να προσφέρουν δουλειά».
Σχετικά με της απεργιακές κινητοποιήσεις ο κ. Τσιόκας είπε: « Εγώ πιστεύω όχι μόνο δεν είναι δικαιολογημένες, αλλά κάποια στιγμή πρέπει οι εργαζόμενοι να καταλάβουν ότι πρέπει να παλέψουμε από την ίδια πλευρά. Το ΔΝΤ ισχυρίζεται ότι για να χρηματοδοτηθούμε από την τρόικα, πρέπει να εξυγιάνουμε τον ΟΣΕ. Αν δεν τον εξυγιάνουμε σταματάει ο δανεισμός. Αν σταματήσει ο δανεισμός, δεν μπορεί να λειτουργήσει τίποτα. Λοιπόν, τα πράγματα είναι πολύ απλά. Εμείς λέμε να μείνει ανοιχτός ο ΟΣΕ. Επομένως, οι εργαζόμενοι θα πρέπει τώρα να κατανοήσουν ότι μέσα από κοινό διάλογο, για να μην έχουμε επιπτώσεις στις ανάγκες και στις αγωνίες τους, θα πρέπει να βρούμε μια λύση να είναι βιώσιμος ο ΟΣΕ. Και αυτήν την ώρα με τις δίωρες στάσεις, τι κάνουν; Ταλαιπωρούν τον κόσμο, διώχνουν κόσμο από το τραίνο και στο τέλος έχουν και επίπτωση στο μισθό τους, δεν θα τον πάρουν. Διότι, αν δεν ταξιδέψει το τραίνο, δεν θα έχει έσοδα ο ΟΣΕ».