Σιδηροδρομικα εργα ύψους 300 δις Δολαρίων κατασκευάζονται αυτή την περίοδο στην Κίνα η όποια φιλοδοξεί να καταστεί η πρώτη παγκόσμια δύναμη στις σιδηροδρομικές μεταφορές τόσο από απόψεως εύρους δικτύων όσο και υψηλών ταχυτήτων. Μέχρι το τέλος του 2012, ο κινέζικος σιδηρόδρομος, στον τομέα των υψηλών ταχυτήτων αναμένεται ότι θα αντιπροσωπεύει το ήμισυ του συνολικού μήκους του κόσμου. Στα επόμενα τρία χρόνια, 26.000 χιλιόμετρα νέων γραμμών, συμπεριλαμβανομένων των 9.200 χιλιομέτρων γραμμών υψηλής ταχύτητας, θα τεθούν σε χρήση ώστε να εκτονωθεί η πίεση που υπάρχει σήμερα στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Έως το 2013, 800 τρένα θα συνδέουν τις μεγαλύτερες πόλεις με τρένα υψηλών ταχυτήτων που θα πιάνουν ταχύτητες τουλάχιστον 250 χιλ. ανα ώρα. Ενώ μια νέα γενιά τρένων υψηλών ταχυτήτων είναι στα άμεσα σχέδια των κινεζικών σιδηροδρόμων τα οποία θα τρέχουν με ταχύτητες 380 Χιλ.ανα ώρα.