γεγονότα που συνέβησαν το 2009 στην Ελλάδα
και στον κόσμο.
Ιανουάριος
1-10-2009. Την καθιερωμένη εκδήλωση κοπή της πίτας ανήμερα της πρωτοχρονιάς πραγματοποίησε η συνδικαλιστική παράταξη των σιδηροδρομικών ΔΑΚΕ. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών κ. Γιώργος Τσαλικάκης , ο οποίος στην σύντομη ομιλία του αναφέρθηκε στα σημαντικά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι σιδηροδρομικοί τον περασμένο χρόνο καθώς και στις κυοφορούμενες αλλαγές που συντελούνται αυτήν την περίοδο στον οργανισμό.. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο πρόεδρος του ΣΣΒΕ κ. Παρασκευάς Πουρλιάκας ο Γενικός Γραμματέας της ΔΑΚΕ κ. Νίκος Κιουτσούκης καθώς και πολλά μέλη και στελέχη τη ΔΑΚΕ-Σ 7-1-09. Αμαξοστοιχία ιντερσίτι ακινητοποιήθηκε στο σταθμό του Παρανεστίου λόγο βλάβης. Οι επιβάτες προωθήθηκαν με άλλη αμαξοστοιχία στον προορισμό του. 8-1-09. Ανασχηματισμός. Νέος υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών αναλαμβάνει ο κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης. Ο μέχρι τώρα υπουργός Μεταφορών κ. Κωστής Χατζηδάκης αναλαμβάνει το υπουργείο Ανάπτυξης. 8-1-09. Σύγκρουση αμαξοστοιχίας του ΟΣΕ με βυτιοφόρο σημειώθηκε αργά το απόγευμα στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, χωρίς ευτυχώς να υπάρξουν θύματα. Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λίγο πριν από τις 6 το απόγευμα, στον παλιό επιβατικό σταθμό της Θεσσαλονίκης, αμαξοστοιχία ελιγμών συγκρούστηκε με βυτιοφόρο, το οποίο παραβίασε την οδική σήμανση. Στη συνέχεια το βυτιοφόρο συγκρούστηκε διαδοχικά με δύο Ι.Χ αυτοκίνητα που ήταν σταθμευμένα, χωρίς να υπάρξει τραυματισμός. 8-1-09. Προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση των δρομολογίων του ΟΣΕ, έχει προκαλέσει κακοκαιρία που πλήττει τη Δυτική Πελοπόννησο, με κύριο χαρακτηριστικό τις καταρρακτώδεις βροχές. Από τις συνεχείς βροχοπτώσεις υπέστη ζημιές το δίκτυο του Οργανισμού στο τμήμα μεταξύ Πάτρας και Πύργου, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών και οι επιβάτες να προωθούνται στον προορισμό τους με λεωφορεία. 8-1-09. 50χρονος, βρέθηκε νεκρός στην τουαλέτα της αμαξοστοιχίας 614, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη. Τον 50χρονο βρήκε ένας επιβάτης του τρένου, ενώ αμέσως σταμάτησε η αμαξοστοιχία στον σταθμό Λευκοθέας Σερρών, κλήθηκαν άμεσα οι αρχές και ασθενοφόρο της περιοχής που μετέφερε τον 50χρονο στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών. Σύμφωνα με την πληροφορίες, δίπλα στον άνδρα βρέθηκε έγγραφο αποφυλάκισης αλλά και μία χρησιμοποιημένη σύριγγα. Η αστυνομία διενεργεί έρευνα για να διευκρινιστούν τα ακριβή αίτια θανάτου του 50χρονου. 13-1-2009. Αίτημα στον Αχαιό υφυπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, Μιχάλη Μπεκίρη κατατέθηκε και επίσημα από το Επιμελητήριο Αχαΐας, ο πρόεδρος του οποίου, Κώστας Αντζουλάτος με επιστολή του, θέτει υπόψη του κ. Μπεκίρη το ζήτημα της δημιουργίας εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στην ΒΙΠΕ Πατρών και της σιδηροδρομικής της σύνδεσης. 13-1-09. Σε κολώνα φωτισμού του ΟΣΕ είχε κρύψει 35χρονος ποσότητα ναρκωτικών. Ο 35χρονος, ο οποίος κρατήθηκε για εμπλοκή σε δύο υποθέσεις εμπορίας ναρκωτικών, διαπιστώθηκε μετά από έρευνα αστυνομικών της ομάδας δίωξης ναρκωτικών του Τμήματος Ασφαλείας Καρδίτσας ότι είχε κρύψει επιμελώς σε βάση κολώνας φωτισμού του ΟΣΕ, αυτοσχέδια νάιλον συσκευασία η οποία περιείχε ηρωίνη βάρους 144 γραμμαρίων που προοριζόταν για εμπορία. Σε έρευνα στο αυτοκίνητό του βρέθηκε και κατασχέθηκε ποσό 10.000€ ως προερχόμενο από εμπορία ναρκωτικών. Ο δράστης μετά την ολοκλήρωση της σχετικής δικογραφίας από το Τμήμα Ασφαλείας Καρδίτσας παραπέμφθηκε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Καρδίτσας. 14-1-09. Ενημερωτικές συναντήσεις με τις διοικήσεις των εταιρειών του Ομίλου ΟΣΕ, είχε ο υπουργός Μεταφορών-Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης. Κατά την συνάντηση ο υπουργός ενημερώθηκε από τις διοικήσεις των εταιρειών ΟΣΕ, ΕΔΙΣΥ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ για τα προβλήματα του ΟΣΕ, αλλά και για την διαδικασία εταιρικού μετασχηματισμού του Οργανισμού που ενέκρινε τον προηγούμενο μήνα η Διυπουργική Επιτροπή και βρίσκεται σε εξέλιξη. 18-1-09. Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών και βουλευτής Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης παραχώρησε συνέντευξη τύπου στα ΜΜΕ. Μιλώντας για τον ΟΣΕ, ο κ. Στυλιανίδης είπε ότι υπάρχει μια ολοκληρωμένη μελέτη για το τι πρέπει να γίνει. Αναφέρθηκε σε μια πρωτοβουλία του να συναντηθεί εξαρχής με όλα τα διοικητικά συμβούλια των εποπτευομένων φορέων και τις ανεξάρτητες αρχές. Συνομίλησε με τον πρόεδρο, τον διευθύνοντα σύμβουλο, το Δ.Σ. και τους εκπροσώπους των εργαζομένων και ζήτησε να εκφράσουν την άποψή τους. «Οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν άποψη και για το μέλλον της επιχείρησης στην οποία προσφέρουν τις υπηρεσίες τους». 21-1-09. Σε αίθουσα γνωστού ξενοδοχείου της Θεσσαλονίκης το Ταμείο Νομικής Προστασίας και Αλληλεγγύης Των Σιδηροδρομικών πραγματοποίησε εκδήλωση κοπή της πίτας και γενική συνέλευση του Ταμείου του. Ο πρόεδρος κ. Γιώργος Τσιαρεκτσής καθώς και τα μέλη αναφέρθηκαν στα πεπραγμένα του Ταμείου καθώς και στις μέχρι τώρα ενέργειες σε θέματα δικαστικών αποφάσεων και των αποτελεσμάτων Σε τους. Όλοι οι ομιλητές εξήραν το έργο του ταμείου και ζήτησαν από όλους την στήριξη του προκειμένου να ανταποκριθεί στο δύσκολο έργο και ιδιαίτερα την περίοδο αυτή που οργανισμός σιδηροδρόμων βρίσκεται στο μεταίχμιο των μεγάλων αλλαγών. Στην εκδήλωση παραβρεθήκαν στελέχη από όλο το δίκτυο καθώς και οι πρόεδροι της ΠΕΠΕ Κ. Τουρλής Βασίλης και του Πανελλήνιου σωματείου ελιγμών κ. Χριστακόπουλος Γιώργος. Μετά το πέρας της συνέλευσης πραγματοποιήθηκε η κοπή της πίτας και παρατέθηκε δεξίωση. 24-1-09. Σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ εφιστά την προσοχή των αγροτών για πιθανό ατύχημα σε περίπτωση κατάληψης σιδηροδρομικής γραμμής με ηλεκτροκίνηση, και ειδικότερα των γραμμών Ειδομένη - Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη -Λάρισα, Λάρισα - Δομοκός και Τιθορέα – Οινόη 26-1-09. Δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη στους δημοσιογράφους μετά τη συνάντηση του με τον Πρωθυπουργό. ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Προσδιορίσαμε τη στοχοθέτηση της νέας περιόδου, που ξεκινά για το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Ο κεντρικός στρατηγικός μας στόχος είναι να καταστήσουμε την Ελλάδα σημαντικό διεθνές διαμετακομιστικό, εμπορευματικό και επικοινωνιακό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή και με την πολιτική μας ουσιαστικά βάζουμε τρεις προτεραιότητες: Η πρώτη, είναι η συνεχής βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες από το Υπουργείο μας. Η δεύτερη, είναι η συνέχιση των μεταρρυθμίσεων, με στόχο την εναρμόνιση και την εξυγίανση των επιχειρήσεων του Δημοσίου, που παρακολουθούμε με τα νέα ευρωπαϊκά και διεθνή δεδομένα και η τρίτη, είναι η συνεχής και συστηματική συνεργασία με τους εργαζόμενους και τους κλάδους των ελευθέρων επαγγελματιών που συνεργάζονται με το υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και χρειάζονται τη συνεργασία αυτή για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στην διεθνή οικονομική κρίση που σήμερα αντιμετωπίζει η Ευρώπη. 25-1-09. Ο ΟΣΕ, ως ενεργό μέλος της κοινωνίας μέσα στην οποία δραστηριοποιείται συμμετέχει έμπρακτα στην μεγάλη αναδάσωση στο πρώην δάσος του Κοκκιναρά στην Πεντέλη που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Προστασίας και Ανάπλασης του Πεντελικού Όρους. Με λεωφορεία της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε εθελοντές πολίτες στην αναδασωτέα περιοχή 26-1-09. Την καθιερωμένη κοπή πίτας πραγματοποίησε σε αίθουσα του επιβατικού σταθμού Θεσσαλονίκης η διεύθυνση Μακεδονίας –Θράκης του ΟΣΕ. Την εκδήλωση παραβρέθηκε ο διευθυντής Μακεδονίας Θράκης του ΟΣΕ κ. Ζαχαρίας Λάτσιος, καθώς στελέχη και εργαζόμενοι του Οργανισμού. 27-1-09. Στην αίθουσα των επίσημων του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε φέτος η καθιερωμένη κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του ΟΣΕ. Στην εκδήλωση παραβρεθήκαν ο διευθυντής Μακεδονίας – Θράκης Του Οργανισμού κ. Ζαχαρίας Λάτσιος, ο αρχιεπιθεωρητής περιφερείας κ. Βασίλης Τσορβάς, ο κεντρικός σταθμάρχης επιβατικού σταθμού Θεσσαλονίκης επιθεωρητής κ. Μίλτος Βίττας ο αρχιμηχανικός κ. Άγγελος Σαρήπουλος εκπρόσωποι συγκροτημάτων και των θυγατρικών εταιριών καθώς και πολλοί εργαζόμενο
Στον κόσμο
Τραγικό θάνατο βρήκε μία νεαρή γυναίκα, όταν το αυτοκίνητό της εγκλωβίστηκε σε σιδηροδρομικές γραμμές στην περιοχή Σπάλντινγκ της Μ. Βρετανίας και συγκρούστηκε με το διερχόμενο συρμό. Προηγουμένως, το γκρι Rover της Βρετανίδας είχε τρακάρει με ένα μικρό φορτηγό, το οποίο όμως πρόλαβε να περάσει από τις γραμμές του τρένου, πριν κατέβουν οι προστατευτικές μπάρες. Για δευτερόλεπτα δεν πρόλαβε να κάνει το ίδιο και η άτυχη 30χρονη γυναίκα. Οι δύο επιβαίνοντες στο φορτηγό προσπάθησαν να τη βοηθήσουν, αλλά ήταν ήδη αργά. Οι παγετός που επικρατούσε στην περιοχή και η ολισθηρότητα του οδοστρώματος ήταν ένας ακόμη παράγοντας που εμπόδισε την κίνηση του αυτοκινήτου. 17-1-09. Ο νεοεκλεγείς πρόεδρος, Μπαράκ Ομπάμα φτάνει το Σάββατο το απόγευμα (τοπική ώρα) σε σταθμό της Ουάσινγκτον. Ο κ. Ομπάμα ολοκλήρωσε -φτάνοντας στην ομοσπονδιακή πρωτεύουσα- ένα ταξίδι-θρίαμβο με τρένο που ξεκίνησε το πρωί από τη Φιλαδέλφια (Πενσυλβάνια) και έδωσε το έναυσμα για έναρξη των γιορτών και των πανηγυρισμών για τη στέψη. Ο Μπαρ Ομπάμα συνοδευόταν από τη σύζυγό του Μισέλ, που γιόρτασε το Σάββατο τα 45α γενέθλιά της, και τις δύο κόρες τους Σάσα και Μάλια καθώς και τον αντιπρόεδρό του, Τζο Μπάιντεν. Απ' όπου κι αν περνούσε το τρένο ο νέος πρόεδρος γινόταν δεκτός με ενθουσιασμό και χειροκροτήματα από το μεγάλο πλήθος που ανέμενε για να παρακολουθήσει τις σύντομες ομιλίες του. 25-109. Λόγω της κακοκαιρίας 1,7 εκατομμύρια νοικοκυριά έχουν μείνει χωρίς ηλεκτροδότηση στη Γαλλία. Στις καιρικές συνθήκες αποδίδεται επίσης το κλείσιμο των αεροδρομίων στο Μπορντό και την Τουλούζ, ενώ πολλά δρομολόγια τρένων δεν πραγματοποιήθηκαν επειδή σε διάφορα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου έχουν πέσει δέντρα. Η κακοκαιρία προκάλεσε καθυστερήσεις ή και ακυρώσεις πτήσεων στα αεροδρόμια της Ισπανίας και προβλήματα στα τρένα υψηλής ταχύτητας, κυρίως αυτά που εκτελούν το δρομολόγιο Μαδρίτη-Βαρκελώνη. Εκατοντάδες ήταν οι κλήσεις στην Πυροσβεστική Υπηρεσία για πτώση δένδρων και ηλεκτρικών πυλώνων, ενώ από διακοπή ρεύματος επλήγησαν 1,2 εκατομμύριο κατοικίες.
Φεβρουάριος
Πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας η τελετή παράδοσης καθηκόντων στο νέο Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος κ. Παντελή Σκλιά από τον απερχόμενο κ. Αθανάσιο Σκορδά Ο κ. Σκορδάς είπε για τα τον ΟΣΕ. Τα έργα του ΟΣΕ στο Καλλίδρομο και το Δομοκό προχωρούν με ταχείς ρυθμούς, μετά από αναβολές και καθυστερήσεις δεκαετιών. Τις αμέσως προσεχείς εβδομάδες ο προαστιακός σιδηρόδρομος φτάνει στη Χαλκίδα. 2-2-09. Τις αντιδράσεις των κατοίκων της πυρόπληκτης Ηλείας έχει προκαλέσει η απόφαση του ΟΣΕ να μειώσει τα δρομολόγια προς Πύργο και Αμαλιάδα. Όπως λένε, εάν μειωθούν τα δρομολόγια με το τρένο που αποτελεί φτηνό μεταφορικό μέσο, θα αποκοπούν πολλά χωριά με την Αθήνα, με αποτέλεσμα περαιτέρω μείωση της οικονομικής ανάπτυξης. Ήδη τα 4 τελευταία χρόνια ο ΟΣΕ έχει μειώσει τα δρομολόγια προς την Ηλεία κατά 30%. 5-2-09. Τραγικό δυστύχημα σε εργοτάξιο του Μετρό, στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης. Ένας 50 χρόνος εργάτης έχασε τη ζωή του, όταν ο μεταλλικός βραχίονας ενός γερανού αποκολλήθηκε και τον καταπλάκωσε. Ο άτυχος άνδρας διακομίστηκε στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του. 5-2-09. Ένα μοσχάρι που καθόταν πάνω στις σιδηροδρομικές γραμμές και μέσα σε τούνελ του Δομοκού ακινητοποίησε αμαξοστοιχία του ΟΣΕ αργά το βράδυ, καθώς ο μηχανοδηγός το είδε σε μικρή απόσταση, με αποτέλεσμα να μην προλάβει να σταματήσει και να πέσει πάνω του! Η αμαξοστοιχία, που κατευθυνόταν από Λιανοκλάδι προς Λάρισα ακινητοποιήθηκε για αρκετές ώρες, αφού οι ζημιές στο τραίνο ήταν τέτοιες, που έπρεπε να σπεύσει συνεργείο του ΟΣΕ... 7-2-09. Στη Θεσσαλονίκη ο Υπουργός Μεταφορών και επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης συναντήθηκε με τον Υπουργό Μακεδονίας-Θράκης κ. Στ. Καλαφάτη, το Νομάρχη κ. Π. Ψωμιάδη και το Δήμαρχο κ. Β. Παπαγεωργόπουλο στο Υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. Στη συνέχεια παρευρέθηκε σε ευρεία σύσκεψη των εκπροσώπων 55 φορέων της πόλης, παρουσία των τοπικών βουλευτών η οποία διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του ΥΜΕ κ. Στυλιανίδη και συντονίστηκε από τον ΥΜΑΘ κ. Σταύρο Καλαφάτη. 11-2-09. Μέσα σε εγκάρδια και θέρμη ατμόσφαιρα οι απόμαχοι των σιδηροδρόμων έκοψαν την πρωτοχρονιάτικη πίτα τους σε αίθουσα γνωστού ξενοδοχείου της Θεσσαλονίκης. Την εκδήλωση πραγματοποίησε το σωματείο των συνταξιούχων του ΟΣΕ« Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΣ» Τους προσκεκλημένους υποδέχτηκαν η διοίκηση του σωματείου με επικεφαλής τον πρόεδρο τους κ. Κωνσταντίνο Περγαντοόπουλο. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Διευθυντής Μακεδονίας –Θράκης κ. Ζαχαρίας Λάτσιος, ο εκπρόσωπος της γενικής διεύθυνσης εμπορευμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Σταύρος Αβραμίδης, ο πρόεδρος του «Θερμαϊκού» κ. Παναγιώτης Μαυρουδής, ο πρόεδρος των φιλών σιδηροδρόμου κ. Ευθύμιος Κονιτόπουλος, καθώς και πλήθος συνταξιούχων Φώτο από την κοπή της πίτας 13-2-09. Μεγάλη επιτυχία σημείωσε ο χορός που διοργάνωσε η συνδικαλιστική παράταξη των σιδηροδρομικών ΔΑΚΕ, σε γνωστό κέντρο διασκέδασης της Θεσσαλονίκης. Του προσκεκλημένους υποδέχτηκε ο Γενικός Γραμματέας της ΔΑΚΕ κ. Παρασκευάς Πουρλιάκας. Ο πρόεδρος της ΠΟΣ κ. Γιώργος Τσαλικάκης στον σύντομο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στα εκτονωμένα στον σιδηρόδρομο αυτήν την περίοδο στέλνοντας ταυτόχρονα πολλαπλά μηνύματα προς κάθε κατεύθυνση υπογραμμίζοντας την αναγκαιότητα στήριξης και ανάπτυξης του ελληνικού σιδηροδρόμου του μέσου του μέλλοντος όπως είπε χαρακτηριστικά. Κύριος ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο υφυπουργός εσωτερικών σε θέματα τύπου κ. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, οποίος άσκησε σκληρή κριτική σε εκείνους που ήταν επιλήσμονες του χρέους που τους ανέθεσε ο Ελληνικός λαός και κάλεσε όλους σε στράτευση ώστε το πρόγραμμα της κυβέρνησης να υλοποιηθεί για να αλλάξει η Ελλάδα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους, ο υφυπουργός αθλητισμού κ Γιάννης Ιωαννίδης ,οι Βουλευτές κκ Γ. Ορφανός, Γιώργος Σαλαγκούδης, Θεόδωρος Καράογλου, καθώς και πλήθος στελεχών και φίλων της παράταξης 13-2-09. Ο πρωθυπουργός Κωνσταντίνος Καραμανλής στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Φθιώτιδα, μετέβη στην υπό κατασκευή σήραγγα Καλλίδρομου (τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός) και σε εργοτάξια του υπό κατασκευή τμήματος του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, στην περιοχή της Στυλίδας. 13-2-09. Στη συσκευή τέλους γραμμής προσέκρουσε σήμερα στις 11:20, η αμαξοστοιχία 1597 του Προαστιακού Θεσσαλονίκης - Λάρισας, κατά την είσοδό της στο σταθμό της Λάρισας. Οπό τη σύγκρουση δεν υπήρξε τραυματισμός επιβατών και ανθρώπινου δυναμικού, ενώ σημειώθηκαν υλικές ζημιές στη συσκευή τέλους γραμμής. Επίσης, από το ατύχημα δεν επηρεάστηκε η κυκλοφορία στη γραμμή Λάρισα - Θεσσαλονίκη, η οποία διεξάγεται κανονικά. Η αρμόδια Επιτροπή του Οργανισμού διετάχθη άμεσα να προχωρήσει σε διερεύνηση για τα αίτια του συμβάντος. 14-2-09. Τραγικό θάνατο βρήκε 23χρονος υπάλληλος της ιδιωτικής εταιρείας φύλαξης «ΑΣΠΙΣ», Βασίλης Τσούκης, όταν τον παρέσυρε αμαξοστοιχία του ΟΣΕ στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης. Ο άτυχος άντρας, που εργαζόταν στον τομέα φύλαξης και επιτήρησης του σταθμού, επιχείρησε να απομακρύνει από την αποβάθρα μια κοπέλα η οποία συνόδευε συγγενικό της πρόσωπο το οποίο ταξίδευε. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου του ΟΣΕ, ακριβώς εκείνη τη στιγμή η αμαξοστοιχία 614 με προορισμό την Αλεξανδρούπολη, ξεκίνησε το δρομολόγιο της επιταχύνοντας με αποτέλεσμα να παρασύρει τον άτυχο εργαζόμενο, να τον ρίξει στις γραμμές, όπου άφησε την τελευταία του πνοή, κάτω από τις ατσάλινες ράγες της αμαξοστοιχίας .Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ ο οργανισμός ανέλαβε την καλύψει των εξόδων της κηδείας του άτυχου νεαρού. Την θλίψη της εξέφρασε η διοίκηση του ΟΣΕ στην οικογένεια του θύματος 14-2-09. Σε εκδήλωση κοπή της πίτας του Συνδέσμου Βιομηχανιών –Βιοτεχνών Ν Ροδόπης ο υπουργός Ε Στυλιανίδης είπε «Η σύνδεση της ΒΙΠΕ με την Εγνατία Οδό είναι δρομολογημένη και απομένει η αδειοδότησή της για να δημοπρατηθεί το έργο και να γίνει πραγματικότητα η δικαιολογημένη απαίτηση των επιχειρήσεων». 17-2-09. Ο ΟΣΕ Α.Ε. αναφορικά με το συμβάν που σημειώθηκε στο σταθμό Δοξαρά στο δίκτυο Αθήνα - Λάρισα - Θεσσαλονίκη ενημερώνει τα εξής: Την Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου, στις 10.50, η επιβατική αμαξοστοιχία 50 η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, εισήλθε σε λάθος γραμμή, γεγονός που έγινε άμεσα αντιληπτό από τον μηχανοδηγό, ο οποίος βέβαια, έκανε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να μη δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα. Από το συμβάν αυτό δεν υπήρξε τραυματισμός επιβατών και ανθρωπίνου δυναμικού, ούτε σημειώθηκαν υλικές ζημιές. Επίσης το συμβάν δεν επηρέασε τη σιδηροδρομική κυκλοφορία. Όπως και σε κάθε ανάλογη περίπτωση, ο ΟΣΕ προέβη (από τη Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου) στη σύσταση αρμόδιας επιτροπής η οποία προχωρά άμεσα σε διερεύνηση για τα αίτια του συμβάντος και στη σύνταξη πορίσματος με τα αποτελέσματα των ερευνών της. 18-2-09. ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ κ. ΓΙΑΝΝΗ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ. Ο υπουργός στην ομιλία του για τον ΟΣΕ είπε: « Το σχέδιο για την αναδιάρθρωση του ΟΣΕ, που ανακοινώθηκε τον Αύγουστο του 2008, θα εφαρμοστεί με συνέπεια. Συγκεκριμένα, το σχέδιο προβλέπει μια συνολική εταιρική αναμόρφωση, ενώ περιλαμβάνει συγκεκριμένα μέτρα για τον ανορθολογισμό της εξυπηρέτησης του χρέους, για τη σταδιακή ενοποίηση του προϋπολογισμού του ΟΣΕ και για την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Επίσης περιλαμβάνει μέτρα για την ενίσχυση των μηχανισμών παρακολούθησης και την προώθηση της διαφάνειας». Στο πλαίσιο της συνεδρίασης της διυπουργικής επιτροπής για τις ΔΕΚΟ, συζητήθηκε η αναδιοργάνωση του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, εξετάστηκαν οι τρόποι ενίσχυσης της ρευστότητας του ΟΣΕ είτε με κάλυψη νέων δανείων με εγγυητή το Δημόσιο είτε με νέα αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα η διυπουργική επιτροπή αναζήτησε μεθόδους αύξησης των εσόδων του ΟΣΕ, μέσω αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας, αλλά και επιδότησης των άγονων γραμμών.
Στον κόσμο
3-2-09. Ισχυρές χιονοπτώσεις, τσουχτερό κρύο και μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα, που έχουν κόψει τη χώρα στα δύο, είναι το σκηνικό του χειμώνα στο Ηνωμένο Βασίλειο Οι οδικές συγκοινωνίες είναι σχεδόν αδύνατες, τα τρένα παραμένουν ακινητοποιημένα, ενώ από τα περισσότερα αεροδρόμια της χώρας δεν εκτελούνται - ή εκτελούνται με μεγάλες καθυστερήσεις - οι πτήσεις. Μάλιστα ένα αεροσκάφος της Cyprus Airways, γλίστρησε καθώς ετοιμαζόταν να απογειωθεί από το αεροδρόμιο Heathrow, χωρίς να τραυματιστεί κανείς.
Μάρτιος
2-3-09. Σοβαρά τραυματίστηκε άγνωστος όταν βρέθηκε στις γραμμές του τραίνου στην περιοχή του Αγ. Μελετίου στην Αθήνα, τη στιγμή που περνούσε η αμαξοστοιχία 502 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Ο άγνωστος μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο. 3-3-09. Έμοιαζε με φάρσα, αλλά αποδείχτηκε πέρα για πέρα αληθινό. Το βράδυ στις 2-3-09, άγνωστος τηλεφώνησε στο σταθμαρχείο Καλαμάτας και απείλησε ότι θα έκοβε τις σιδηροδρομικές γραμμές, εάν δεν του έδιναν «λύτρα» 1,5 εκατομμύριο ευρώ! Ο υπάλληλος που δέχτηκε το τηλεφώνημα θεώρησε ότι πρόκειται για φάρσα. Σήμερα όμως το πρωί αποδείχτηκε ότι ο «φαρσέρ» είχε πραγματοποιήσει την απειλή του, αφού λίγο μετά τον σταθμό του Ζευγολατιού, ένα μεγάλο κομμάτι από τις ράγες του τρένου έλειπε και όπως αποδείχτηκε εκ των υστέρων είχε κοπεί με οξυγονοκόλληση. Από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα, γιατί αν κάποιο τρένο περνούσε από την περιοχή, τότε σίγουρα θα εκτροχιαζόταν. Για το πρωτοφανές περιστατικό δολιοφθοράς επενέβη εισαγγελέας. 4-3-09. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε πάροχος υπηρεσιών σιδηρδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στην Ελλάδα, ανακοινώνει την εισδοχή της στην «Κοινότητα των Ευρωπαϊκών Σιδηροδρόμων και Διαχειριστών Υποδομής», τη γνωστή CER 4-3-09. Τρεις αθίγγανοι συνελήφθησαν από τους άνδρες της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης, γιατί είχαν αφαιρέσει μεταλλικές ράγες από παρακαμπτήριο σιδηροδρομική γραμμή που βρίσκεται μέσα σε εγκαταλελειμμένο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη. Οι δράστες συνελήφθησαν τυχαία, καθώς σε έλεγχο που έγινε στον καταυλισμό των αθίγγανων στην περιοχή της Ιωνίας, εντόπισαν τρία άτομα να επιβαίνουν σε φορτηγάκι που δεν διέθετε πινακίδες κυκλοφορίας. Στην καρότσα του φορτηγού μετέφεραν τις μεταλλικές ράγες, που όπως στη συνέχεια ομολόγησαν είχαν σκοπό να τις πουλήσουν για παλιοσίδερα. 6-3-09. Σοβαρά προβλήματα στον βόρειο σιδηροδρομικό άξονα της Πελοποννήσου στη γραμμή Κορίνθου-Πατρών, προκάλεσαν οι άσχημες καιρικές συνθήκες. Λόγω της καταρρακτώδους βροχής που έπεσε στην περιοχή, διακόπηκε η κίνηση των αμαξοστοιχιών στο τμήμα Κιάτο - Διακοφτό. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη και μετά την ολοκλήρωση της βασικής ενημέρωσης της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου για τη λειτουργία των ΔΕΚΟ εποπτείας ΥΜΕ, προωθήθηκαν αλλαγές στις διοικήσεις ορισμένων ΔΕΚΟ. Οι νέες διοικήσεις έχουν ως εξής: -Στην υπό συγχώνευση εταιρεία ΕΔΙΣΥ ΑΕ, παραμένει ως Πρόεδρος ο κ. Γεώργιος Γιαννούσης , Πολιτικός Μηχανικός, ο οποίος είναι και Διευθύνων Σύμβουλος της μητρικής εταιρείας του ΟΣΕ. Στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου τοποθετείται ο κ. Δημήτριος Ρουσσόπουλος, Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος-ΕΜΠ. -Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. συγχωνεύεται η θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου και τοποθετείται ο κ. Προκόπης Καλογιάννης, Οικονομολόγος/Τραπεζικός. 11-3-09. Εκλογές διεξάγονται στο Ταμείο Αλληλεγγύης και Νομικής Προστασίας Σιδηροδρομικών Εξωτερικής Υπηρεσίας –ΤΑΝΠΣΕΥ-. 13-3-09. Εκλογές πραγματοποιήθηκαν και στην Συνεταιριστική Ένωση Συνεταιρισμού Βορείου Ελλάδος -ΣΕ.ΣΥ.ΒΕ-. 14-3-09. Στην περιοχή Πέντε Πηγάδια, πεζή γυναίκα τραυματίστηκε θανάσιμα από τη διερχόμενη αμαξοστοιχία ICity 307, καθώς επιχειρούσε να διασχίσει διάβαση μη εγκεκριμένη από τον Οργανισμό του ΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκφράζει τη θλίψη της για το συμβάν. 18-3-09. Το 95% των έργων στην γραμμή του οδοντωτού έχει ολοκληρωθεί και στόχος είναι πλέον, να ξεκινήσουν το καλοκαίρι τα δρομολόγια με τα νέα βαγόνια. Αυτό ήταν το συμπέρασμα της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, με πρωτοβουλία του υφυπουργού Μεταφορών Μιχάλη Μπεκίρη και την συμμετοχή του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΣΕ Γεώργιου Γιαννούση και των Δημάρχων Διακοπτού και Καλαβρύτων. Μετά τη συνάντηση ο υφυπουργός Μιχάλης Μπεκίρης, δήλωσε : «Συνεργάστηκα με το Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ και τους Δημάρχους με στόχο την επιτάχυνση του έργου του Οδοντωτού. Έδωσα σαφείς και ξεκάθαρες εντολές στις αρμόδιες υπηρεσίες να εξαντλήσουν κάθε ανθρώπινο και τεχνικό μέσο για να απολαύσουν όλοι οι επισκέπτες του αυτό το τεχνολογικό επίτευγμα. Σκοπός μας είναι να παραδώσουμε ένα έργο ασφαλές, αξιόπιστο, σύγχρονο». 20-3-09. Ένα ακόμη ατύχημα στην σιδηροδρομική διάβαση καρμανιόλα του Πύργου, όταν Ι.Χ. αυτοκίνητο παρασύρθηκε από διερχόμενη αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Τρίκαλα-Καλαμπάκα. Από την σύγκρουση ο 76χρονος οδηγός του αυτοκινήτου που κατάγεται από το Βαλομάνδρι τραυματίστηκε σοβαρά και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Τρικάλων. Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες οι προστατευτικές μπάρες του ΟΣΕ λειτούργησαν κανονικά, όπως και τα ηχητικά σήματα, ενώ ο 76χρονος κινούνταν από την οδό Μετεώρων προς τον Πύργο και προφανώς δεν αντελήφθη τις μπάρες και επιχείρησε να διασχίσει την διάβαση. 27-3-09. Τα πρώτα τρία καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος εντός του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης, στο υπό ολοκλήρωση εμπορικό κέντρο Trainspot, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους . Παράλληλα ολοκληρώνονται οι εργασίες στα υπόλοιπα δεκατρία καταστήματα, που θα φιλοξενήσουν ως επί το πλείστον εμπορικές δραστηριότητες (ενοικιάσεις αυτοκινήτων, ψιλικά, είδη καπνιστού, φαρμακείο, ενδύματα, καλλυντικά). Εντός του εμπορικού κέντρου θα λειτουργήσει και Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), ενώ στο στάδιο συζητήσεων βρίσκονται ο διαχειριστής με την ΠΑΕ ΠΑΟΚ για τη δημιουργία μπουτίκ της ομάδας. Στην κεντρική είσοδο του σταθμού, επίσης, ολοκληρώνεται περίπτερο πληροφοριών.
Στον κόσμο
8-3-09. Δύο νεκροί και 11 τραυματίες είναι ο απολογισμός του δυστυχήματος που έγινε χτες το απόγευμα στο Παρίσι, όταν φίλαθλοι που αποχωρούσαν από ποδοσφαιρικό αγώνα «έκοψαν» δρόμο μέσα από σιδηροδρομικές γραμμές και παρασύρθηκαν από διερχόμενο τρένο. Το περιστατικό συνέβη στο σιδηροδρομικό σταθμό Aubervilliers κοντά στο στάδιο Stade de France και το τραγικό είναι, ότι τα θύματα είναι δύο αδέρφια ηλικίας μόλις 10 και 17 ετών. Ένας 40χρονος και ένα αγόρι 17 ετών που ήταν ανάμεσα στους τραυματίες είναι συγγενείς των θυμάτων. Συνολικά τρία άτομα υπέστησαν σοβαρά τραύματα ενώ άλλοι 8 γλίτωσαν με μικροεκδορές. Μια μικρή μερίδα φιλάθλων της ομάδας Lille που ταξίδεψαν στο Παρίσι για τον ποδοσφαιρικό αγώνα απέναντι στην Paris St. Germain, αποφάσισαν να «κόψουν» δρόμο, κατά την επιστροφή τους στο πούλμαν που θα τους μετέφερε στην πόλη τους. Πορεύονταν εκτός της ζώνης
Απρίλιος
2-4-09. Πανεργατική 24ωρη απεργία κήρυξαν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ. Στην απεργιακή κινητοποίηση συμμετείχε και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. 3-4-09. Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης και ο Υφυπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Μιχάλης Μπεκίρης επισκέφθηκαν τη Σιδηροδρομική Σήραγγα του Αιγίου όπου παρακολούθησαν το τελικό στάδιο διάνοιξης (break-through) της σήραγγας. Η σήραγγα του Αιγίου, που κατασκευάζεται από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, βρίσκεται μετά το Σιδηροδρομικό Σταθμό του Αιγίου. Έχει μήκος 3.252 μέτρα, είναι διπλής κατεύθυνσης ενός κλάδου και έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες τρένων 200 χλμ/ώρα. Έχει τρεις σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 800 μ. που έχουν ήδη διανοιχθεί πλήρως. Η διάνοιξη της σήραγγας Αιγίου έγινε συνολικά από πέντε μέτωπα (εισόδου, εξόδου και τρία ενδιάμεσα). Μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί το 60% του συνολικού έργου και μέχρι το 2010 αναμένεται η ολοκλήρωση του. Στη διάρκεια της επίσκεψή της στο Αίγιο, η πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ, ενημερώθηκε για την εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων του τμήματος Κιάτο-Πάτρα. 7-4-09. Σε κρίσιμη κατάσταση μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο του Πύργου ένας ηλικιωμένος άνδρας, ο οποίος παρασύρθηκε από αμαξοστοιχία του ΟΣΕ που εκτελούσε το δρομολόγιο Πύργος-Ολυμπία. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο άτυχος άνδρας κινείτο επί της σιδηροδρομικής γραμμής. Στο σημείο έσπευσαν η αστυνομία και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που μετέφερε τον ηλικιωμένο στο νοσοκομείο. 7-4-09. Επίθεση με αυγά και νερό δέχθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Γιώργος Γιαννούσης, από εργαζόμενους στον Οργανισμό, που διαφωνούν με το σχέδιο ανασυγκρότησης. Η ομάδα των εργαζομένων μπήκε λίγο μετά τις 4 το μεσημέρι της Τρίτης στην αίθουσα συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο και αναγκάστηκε να διακόψει τις εργασίες του. Η διοίκηση εξέδωσε την εξής ανακοίνωση:« Η Διοίκηση του ΟΣΕ εκφράζει τη θλίψη της για τα επεισόδια που μικρή ομάδα συνδικαλιστών προκάλεσε. 11-4-09. Στα 106 του χρόνια, ο θρυλικός «μουντζούρης», το τρενάκι του Πηλίου, που κατασκευάστηκε το 1903, ξεκίνησε και πάλι τα δρομολόγιά του από τις 11 Απριλίου. 13-4-09. Tην πορεία υλοποίησης του σχεδίου Εξυγίανσης και Ανάπτυξης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων ενέκρινε η Διυπουργική Επιτροπή ΔΕΚΟ, οριοθετώντας παράλληλα τις περαιτέρω ενέργειες που πρέπει να γίνουν για την πλήρη εφαρμογή του. Όπως ανακοινώθηκε και επίσημα , μετά το πέρας της συνεδρίασης, το σχέδιο ανασυγκρότησης του ΟΣΕ στο σύνολό του, με όλες τις λεπτομέρειες που απομένει να ρυθμιστούν, θα δημοσιοποιηθεί στα τέλη Απριλίου. 13-4-09. Κακόγουστη φάρσα αποδείχθηκε τελικά το τηλεφώνημα αγνώστου για βόμβα σε αμαξοστοιχία της βραδινής γραμμής Intercity, που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Αθήνα. Όπως ανακοινώθηκε από την αστυνομία, το τρένο ακινητοποιήθηκε στις 12 το βράδυ, στο σιδηροδρομικό σταθμό Σερρών, οι περίπου 120 επιβάτες του κατέβηκαν από τα βαγόνια και άνδρες της Αστυνομικής Διεύθυνσης Σερρών, με εκπαιδευμένους σκύλους, έψαξαν εξονυχιστικά το τρένο και τις αποσκευές των επιβατών. Τελικά, έπειτα από μιάμιση ώρα, η αμαξοστοιχία συνέχισε κανονικά το δρομολόγιό της. 15-4-09. Η επιβατική αμαξοστοιχία 730 που εκτελούσε το δρομολόγιο Έδεσσα - Θεσσαλονίκη παρέσυρε άτομο αλβανικής καταγωγής που βρέθηκε, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, πάνω στις γραμμές, στις 5.10 π.μ. Ο άτυχος άνδρας, σύμφωνα με αναφορές, ήταν ξαπλωμένος στις γραμμές, στην έξοδο σήραγγας. 15-4-09. Υπεγράφη μεταξύ της ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε. και της εργοληπτικής επιχείρησης ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. η σύμβαση ανάθεσης του έργου : «Κατασκευή επιδομής παραλλαγής Θεσσαλονίκης - Ειδομένης στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη από Χ.Θ. 53+000 έως Χ.Θ. 73+000, επιδομής Σ.Σ. Πολυκάστρου, εργασίες ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκηση ηλεκτροκίνησης στη νέα παραλλαγή και περίφραξη γραμμής» συνολικού ποσού 13.916.980,61 € (χωρίς ΦΠΑ). 24-4-09. Αλλαγή στην ηγεσία της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς αποχώρησε ο μέχρι σήμερα πρόεδρος της εταιρίας κ. Ιωάννης Πητούνης. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ νέος πρόεδρος του ΔΣ της εταιρίας τοποθετείται με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου ο κ. Παναγιώτης Παταργιάς, ενώ παραμένει στη θέση του ο μέχρι τώρα Διευθύνον Σύμβουλος κ. Γεώργιος Νέλλας.
26-4-09. Η σιδηροδρομική οικογένεια θρηνεί το απρόσμενο θάνατο του συναδέλφου τους Γιάννη Στεργιούλα που έφυγε σε ηλικία 45 ετών 27-4-09. Την πορεία των έργων στην σιδηροδρομική γραμμή Πολυκάστρου –Ειδομένη και την κατασκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας του Αξιού επιθεώρησε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο οποίος τόνισε ότι “είναι ένα από τα πλέον σημαντικά έργα του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ τόσο από τεχνικής άποψης όσο και για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου κυρίως στην περιφέρεια». 29-4-09. Σφοδρή σύγκρουση σημειώθηκε στην περιοχή Αραχωβίτικα Ρίου, όταν η επιβατική αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα-Κιάτο έπεσε πάνω σε ΙΧ αυτοκίνητο που προσπαθούσε να περάσει από φυλασσόμενη διάβαση. Από τη σύγκρουση τραυματίστηκε ο οδηγός του αυτοκινήτου, τον οποίο απεγκλώβισαν πυροσβέστες, και διακομίστηκε στο νοσοκομείο Πατρών. Το τρένο παρέμεινε στις γραμμές και κανένας από τους επιβάτες δεν τραυματίστηκε.
Κόσμος
17-4-09. Τουλάχιστον 24 άνθρωποι τραυματίσθηκαν, οι 5 από τους οποίους σοβαρά, όταν το τρένο στο οποίο επέβαιναν συγκρούστηκε με εμπορική αμαξοστοιχία σε σταθμό του Βόρειου Βερολίνου. Το επιβατικό τρένο, που προερχόταν από το Στράλσουντ, στη Βαλτική, προσέκρουσε στην εμπορική αμαξοστοιχία, η οποία ήταν ακινητοποιημένη στο σταθμό, με αποτέλεσμα να εκτροχιαστούν ορισμένα από τα βαγόνια του. Ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου απεγκλωβίστηκε από την πυροσβεστική.
Μάιος
1-5-09. Με συγκεντρώσεις και πορείες γιορτάστηκε η εργατική πρωτομαγιά σε όλη την χώρα. Στην απεργιακή κινητοποίηση που κήρυξαν η ΓΣΕΕ και η ΑΔΕΔΥ συμμετείχαν και οι εργαζόμενοι στους ελληνικούς σιδηροδρόμους. 4-5-09. Συνάντηση του υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη με το προεδρείο της ΠΟΣ. Στην συνάντηση συζητήθηκε το νέο αναθεωρημένο πρόγραμμα εξυγίανσης του ΟΣΕ το οποίο περιλαμβάνει την αποχώρηση, άνω των 3.000 εργαζομένων, με το νέο σύστημα της «μισθωτής εφεδρείας» για όσους μετρούν ως και δέκα χρόνια μέχρι την κανονική συνταξιοδότηση. Κυρίως, το μέτρο αφορά όσους βρίσκονται στο 50ο και άνω έτος της ηλικίας τους, ενώ προβλέπεται ότι θα κοστίσει 1,3 - 1,5 δισ. ευρώ. Οι εργαζόμενοι θα λαμβάνουν το 70% του βασικού τους μισθού και μισό εφάπαξ, ενώ θα είναι στη διάθεση του ΟΣΕ να τους χρησιμοποιήσει, όποτε επιθυμεί και να ανακτήσουν τα δικαιώματά τους. Το άλλο μισό θα το λαμβάνουν, όταν συμπληρώσουν τα συντάξιμα χρόνια, όπως επίσης και σύνταξη που θα φθάνει στο 80% του μισθού, όπως προβλέπεται. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται εντός του 2009 και θα αφορά το μέγιστο 3 χιλιάδες, από τους συνολικά, 7 χιλιάδες εργαζόμενους του ΟΣΕ. Τις ασφαλιστικές εισφορές θα καλύπτει ο ΟΣΕ, όπως και τη διαφορά σε περίπτωση που ετεροαπασχολείται ο εργαζόμενος και η άλλη επιχείρηση καταβάλλει χαμηλότερες εισφορές. Παράλληλα, εξετάζεται η πρόσληψη περίπου 1.000 ατόμων (τουλάχιστον 100 εκ των οποίων μηχανοδηγοί), με νέες συμβάσεις εργασίας, σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου για τις ΔΕΚΟ, προκειμένου να περιοριστεί η καταβολή επιδομάτων υπερεργασίας. Από την πλευρά τους, εργαζόμενοι του ΟΣΕ εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους, μιλώντας για καθεστώς «ημιαπασχόλησης». 5-5-09. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ο αποκλειστικός πάροχος υπηρεσιών σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στην Ελλάδα, ανακοινώνει την εισδοχή της στη Διεθνή Ένωση Σιδηροδρόμων, τη γνωστή UIC. Μετά την απόσχισή της από τον Όμιλο ΟΣΕ από 1ης Ιανουαρίου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχει ξεκινήσει μια οργανωμένη και δυναμική προσπάθεια για τη διεθνή της δικτύωση ως ανεξάρτητης πλέον εταιρίας. Έτσι, έχοντας ήδη γίνει δεκτή στους κόλπους της CER, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. αιτήθηκε την αυτόνομη συμμετοχή της στη UIC και έγινε δεκτή κατά τη Γενική Συνέλευση της UIC που πραγματοποιήθηκε στις 30 Μαρτίου στο Παρίσι, παρουσία των εκπροσώπων της εταιρίας που βρέθηκαν εκεί για να υποστηρίξουν τη συμμετοχή της. 11-5-09. Διεκόπησαν προσωρινά τα δρομολόγια του ΟΣΕ στην γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, καθώς καλώδια της ΔΕΗ, στο ύψος του Αγίου Στεφάνου, έχουν κοπεί και έχουν πέσει πάνω στις γραμμές. Κοντά στο σημείο έχει ακινητοποιηθεί ο συρμός 4048 που εκτελεί το δρομολόγιο από Αθήνα προς Βόλο, αλλά και άλλες μικρότερες αμαξοστοιχίες που εκτελούν το δρομολόγιο Αθήνα – Οινόφυτα. Συνεργεία της ΔΕΗ αποκατέστησαν το πρόβλημα τις απογευματινές ώρες και δόθηκε η γραμμή στην κυκλοφορία. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πιθανόν να πρόκειται για δολιοφθορά. 12-5-09. Η κυβέρνηση δεν επιδεικνύει ούτε δογματισμό, ούτε αδιαλλαξία και θεωρεί ότι η μεταρρύθμιση του ΟΣΕ είναι εθνική υπόθεση που αφορά τους εργαζόμενους στον οργανισμό και την κοινωνία στο σύνολό της, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης. Ο υπουργός εξέφρασε την πίστη ότι η συζήτηση με τους εργαζόμενους θα συνεχιστεί και οι μεταρρυθμίσεις θα έρθουν γρήγορα και αποτελεσματικά. 13-5-09. Ταλαιπωρία για όσους είχαν προγραμματίσει να ταξιδέψουν με τα τρένα του ΟΣΕ, στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκης, η οποία έκλεισε στις 8:25 το πρωί, στην περιοχή Δοξαρά, μεταξύ Λάρισας και Παλαιοφαρσάλου, όπου συγκρούστηκαν δύο εργοστασιακές αμαξοστοιχίες, με αποτέλεσμα η μία να εκτροχιαστεί και να κλείσει η γραμμή. Όπως ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επί τόπου έφτασαν γερανοφόρα οχήματα του ΟΣΕ, προκειμένου να σηκώσουν τα βαγόνια που έχουν εκτροχιαστεί και να αποκαταστήσουν την κυκλοφορία στο συγκεκριμένο σημείο. Η κυκλοφορία μεταξύ Λάρισας και Παλαιοφαρσάλου πραγματοποιήθηκε με λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Έρευνα για το συμβάν διεξάγει ο Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ). 14-5-09. Τέρμα έβαλε στην ζωή του ο μηχανοδηγός του ΟΣΕ Δημήτρης Δρομπούρας 51 χρονών πέφτοντας στο κενό από τον δεύτερο όροφο του σπιτιού του στο Βόλο. 14-5-09. Την παραίτησή του από την θέση του αντιπροέδρου της ΕΡΓΟΣΕ, δύο μόλις εβδομάδες μετά την τοποθέτησή του υπέβαλλε στον υπουργό Μεταφορών ο αντιπρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Νίκος Μουρτζάς. Ο παραιτηθείς προηγουμένως διατελούσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων. 19-5-09. Στοιχεία παρουσίασε στη συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής ο υπουργός Μεταφορών, κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης, ο οποίος έλαβε το «πράσινο» φως για την προώθηση του προγράμματος εξυγίανσης του ΟΣΕ. «Το συσσωρευμένο χρέος του ΟΣΕ αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ, ενώ η αναλογία εσόδων-εξόδων είναι ένα προς οκτώ, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι οκτώ προς 10», τόνισε ο κ. Στυλιανίδης, ο οποίος σημείωσε ότι οι Έλληνες φορολογούμενοι καταβάλλουν δύο εκατομμύρια ευρώ την ημέρα για τη συντήρηση ενός δικτύου, το οποίο, δυστυχώς, απαξιώθηκε και λειτουργεί χάρη στη φιλοτιμία των εργαζομένων». 19-5-09. Σχετικά με δημοσιεύματα που αναφέρονται σε σκάνδαλα στον ΟΣΕ η διοίκηση του Οργανισμού εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία αναφέρει: «Το θέμα στο οποίο αναφέρονται τα δημοσιεύματα φύλλων σημερινών εφημερίδων, είναι γνωστό και έχει απασχολήσει τον Τύπο και στο παρελθόν. Ο ΟΣΕ έχει προβεί στο παρελθόν σε ανακοινώσεις περί του θέματος. Πρόκειται περί παλαιάς καταγγελίας για την οποία συνεχίζει να διεξάγεται ανάκριση. Στο πλαίσιο αυτής, ο Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ), ο οποίος υλοποιεί το έργο, έχει θέσει στη διάθεση των δικαστικών αρχών όλα τα στοιχεία που ζητήθηκαν. Το έργο σχεδιάστηκε και ανατέθηκε αφού ελέγχθηκε κατά νόμον και ουσία σύμφωνα με όλες τις διατάξεις της ισχύουσας ελληνικής νομοθεσίας και των ευρωπαϊκών κανονισμών, πράγμα που αντικρούει κατηγορηματικά το περιεχόμενο των δημοσιευμάτων’. 21-5-09. Πρωτοφανές δυστύχημα σημειώθηκε τη νύχτα κοντά στη Θήβα όπου αμαξοστοιχία του ΟΣΕ διαμέλισε άντρα μέσα σε σήραγγα. Το τραγικό γεγονός συνέβη τα μεσάνυχτα στη σήραγγα «Σφινξ», η οποία βρίσκεται μεταξύ των σταθμών Θήβας και Οινόης. Η αμαξοστοιχία 057 του ΟΣΕ είχε ξεκινήσει από τη Θεσσαλονίκη και κατευθυνόταν στην Αθήνα. Ενώ διέσχιζε τη σήραγγα παρέσυρε και σκότωσε τον άτυχο άντρα. Άγνωστοι παραμένουν οι λόγοι για τους οποίους το θύμα είχε εισέλθει στη σήραγγα του τρένου. Στο σημείο έφτασαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ ενώ για αρκετή ώρα διακόπηκε η σιδηροδρομική κίνηση. 21-5-09. Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία προς το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης πραγματοποίησαν οι σιδηροδρομικοί της Βόρειας Ελλάδας στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας του που κήρυξε η ΠΟΣ. Οι σιδηροδρομικοί αντιδρούν στο σχέδιο μεταρρυθμίσεων στον ΟΣΕ, που ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών και ενέκρινε η κυβερνητική επιτροπή. Αιχμή της αντίδρασης είναι η πρόβλεψη του σχεδίου για πρόγραμμα “μισθωτής εφεδρείας”, σύμφωνα με το οποίο θα αποχωρήσουν υποχρεωτικά 3.000 υπάλληλοι που είναι άνω των 50 ετών. Οι υπάλληλοι αυτοί θα μπούνε σε καθεστώς εφεδρείας, δηλαδή θα λαμβάνουν το 70% των μηνιαίων τακτικών αποδοχών τους μέχρι να βγουν κανονικά στη σύνταξη, θα πάρουν το μισό εφάπαξ, ενώ θα είναι στη διάθεση του ΟΣΕ για να επανέλθουν στην εργασία τους όποτε αυτό κριθεί αναγκαίο. Επίσης προβλέπεται εθελοντική μισθωτή εφεδρεία για τους εργαζόμενους από 48 μέχρι 50 ετών. Περισσότεροι από 400 εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στο σιδηροδρομικό σταθμό Θεσσαλονίκης κρατώντας πανό και πλακάτ και φωνάζοντας συνθήματα. “Οι σιδηροδρομικοί στέλνουν μήνυμα ενότητας σήμερα με την προειδοποιητική 24ωρη απεργία και δεν δίνουν το δικαίωμα σε κανέναν να επιβουλεύεται τις τύχες τους και των οικογενειών τους”, ανέφερε στη “Μ” ο πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Βορείου Ελλάδος (ΣΣΒΕ) Παρασκευάς Πουρλιάκας. “Ο υπουργός λέει ότι γίνεται διάλογος, αλλά δεν υπάρχει διάλογος. Στέλνουμε μήνυμα ότι πρέπει πρώτα να αποσύρει το κείμενο της μισθωτής εφεδρείας για να μπούμε στο διάλογο”, προσθέτει ο ίδιος’. 25-5-09. Νέο κρούσμα δολιοφθοράς, όπως δείχνουν τα πράγματα, σημειώθηκε τα ξημερώματα σε βάρος των υποδομών του ΟΣΕ. Αυτή τη φορά, άγνωστοι έκοψαν τα ηλεκτροφόρα καλώδια μεταξύ Οινόης και Θήβας, με αποτέλεσμα να διακοπεί η κυκλοφορία όλων των αμαξοστοιχιών. Ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών για την δολιοφθορά στον ΟΣΕ κ. Ε. Στυλιανίδης τόνισε: « Έχουν δοθεί εντολές για αυστηρούς προληπτικούς ελέγχους, ενώ παράλληλα έχει ζητηθεί και η συνδρομή της Αστυνομίας, αλλά δεν είναι δυνατόν να ελεγχθεί πλήρως το δίκτυο του ΟΣΕ σε όλου του το μήκος’. 25-5-09. Φωτιές προκάλεσε στο πέρασμά της διερχόμενη αμαξοστοιχία, κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στο ύψος του Αγίου Αθανασίου και των Δικαστικών Φυλακών Διαβατών, κατακαίγοντας έκταση με ξερά χόρτα. Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, η φωτιά προκλήθηκε από σπινθήρες που προκάλεσε η τριβή των τροχών της αμαξοστοιχίας στις ράγες, καίγοντας έκταση με ξερά χόρτα. Στην κατάσβεση της φωτιάς συμμετέχουν έξι οχήματα με 14 πυροσβέστες. 29-5-09. Με συρματοπλέγματα κύκλωσαν το κτίριο του ΟΣΕ στην οδό Καρόλου 13 στην πλατεία Βάθη, περίπου 100 εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους, παρομοιάζοντας τους εαυτούς τους σαν "έφεδρους αξιωματικούς" του στρατού. Το πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας είχε ανακοινώσει το υπουργείο Μεταφορών αρχές Μαΐου και αυτό σημαίνει ότι περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι, οι οποίοι είναι πάνω από 50 ετών θα πληρώνονται το 70% του μισθού τους και θα εργάζονται μόνο όταν ο οργανισμός θα τους καλεί. Σύμφωνα με τους εργαζόμενους δεν γνωρίζουν εάν και πότε θα πάρουν εφάπαξ τα άτομα που υπάγονται στο πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας. Με την συμβολική αυτή κατάληψη θέλησαν να κάνουν γνωστά τα αιτήματά τους και μέχρι τις 10.00 κανείς εργαζόμενος δεν επιτρεπόταν να μπει στο κτίριο. Την συνέχιση των κινητοποιήσεών τους ανακοίνωσαν οι εργαζόμενοι έως ότου αποσυρθεί το πρόγραμμα αυτό. 30-5-09.Την καθιερωμένη εκδήλωση βράβευσης παιδιών σιδηροδρομικών που πέτυχαν στα ΑΕΙ και στα ΤΕΙ πραγματοποίησαν από κοινού διοίκηση ΟΣΕ και ο συνδικαλιστικός φορέας των εργαζομένων ΠΟΣ σε γνωστό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης. Στους βραβευθέντες δόθηκαν τιμητικά βραβεία καθώς και συμβολικό χρηματικό ποσό. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Διευθυντής Μακεδονίας Θράκης του ΟΣΕ κ. Ζαχαρίας Λάτσιος εκπρόσωποι συνδικαλιστικών φορέων και συγγενείς των βραβευθέντων. Με τα το πέρας της εκδήλωσης παρατέθηκε δεξίωση στους προσκεκλημένους 29-5-09. Εκλογές στον «Θερμαϊκό». Νέος πρόεδρος εκλέγεται ο κ. Χρήστος Αχλάτης
Στον κόσμο
26-5-09. Πάνω από 50.000 διαδηλωτές απέκλεισαν για λίγη ώρα το σιδηροδρομικό σταθμό στην Τιφλίδα, με αποτέλεσμα να παραλύσει η κίνηση σε στρατηγικής σημασίας συγκοινωνιακό κόμβο που συνδέει την περιοχή της Κασπίας με την Δύση. Πρόκειται για μία νέα κλιμάκωση της πολιτικής έντασης στη Γεωργία. Η αντιπολίτευση με συχνές διαδηλώσεις απαιτεί την παραίτηση του προέδρου Μιχαήλ Σαακασβίλι. "Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα μας έως ότου ο Σαακασβίλι παραιτηθεί", είπε η ηγέτιδα του Κινήματος για μια Ενωμένη Γεωργία. Ο αποκλεισμός διήρκεσε αρκετές ώρες και η αστυνομία δεν επενέβη. Κατόπιν, οι διαδηλωτές διαλύθηκαν ειρηνικά. Ο Σαακασβίλι δήλωσε από την πλευρά του πως οι διαδηλώσεις της αντιπολίτευσης πλήττουν την οικονομία και δεσμεύτηκε να μην επιτρέψει την διακοπή των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών.
Ιούνιος
10-6-09. Απευθείας εβδομαδιαία σιδηροδρομική σύνδεση με τη Ρωσία και την Ουκρανία αποκτά η Θεσσαλονίκη για την περίοδο του καλοκαιριού, τρίτη χρονιά, με νέες κλινάμαξες που δρομολογούνται στις γραμμές Μόσχα - Θεσσαλονίκη και Κίεβο- Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. 16-6-09. Αναδιάρθρωση του διοικητικού συμβουλίου τη ΠΟΣ μετά την παραίτηση του προέδρου κ. Γιώργου Τσαλικάκης ο οποίος καταλαμβάνει την Θέση του κ. Κώστα Πουπάκη στην ΓΣΕΕ. Νέος Πρόεδρος της ΠΟΣ ανέλαβε ο κ. Νίκος Κιουτσούκης 24-06-09. Το σχέδιο εξυγίανσης και ανάπτυξης του ΟΣΕ, παρουσίασε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδης Στυλιανίδης. Ο υπουργός αφού τόνισε ότι ο ΟΣΕ είναι η πιο ζημιογόνος ΔΕΚΟ στην Ευρώπη, με ετήσιες ζημιές περίπου ένα δισ. ευρώ και συνολικό έλλειμμα που φτάνει τα 9 δισ. ευρώ, σημείωσε ότι συγκεκριμένη μεταρρύθμιση θα επηρεάσει την οικονομία της χώρας και την αναπτυξιακή της πορεία. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η αναλογία εσόδων-εξόδων είναι 1 προς 8 και ο ΟΣΕ κοστίζει καθημερινά περίπου 3.000 ευρώ σε κάθε Έλληνα πολίτη, ενώ αν δεν ληφθούν μέτρα το 2011 το έλλειμμα θα ξεπεράσει τα 11 δις ευρώ, δηλαδή πάνω από το 5% του ΑΕΠ. 25-6-09. Θλίψη προκάλεσε στην οικογένεια των σιδηροδρομικών η είδηση του θανάτου του συνταξιούχου του ΟΣΕ Κοσμά Καλαϊτζίδη. 26-6-09. Δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ε. Στυλιανίδη στους δημοσιογράφους μετά τη συνεργασία του με τον πρωθυπουργό ΥΠΟΥΡΓΟΣ: «Ενημέρωσα τον Πρωθυπουργό για τα θέματα της αρμοδιότητάς μου, για τις πρωτοβουλίες που έχει ήδη ξεκινήσει να αναπτύσσει το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών. Ιδιαίτερη έμφαση κατά την ενημέρωση, έδωσα στο θέμα του ΟΣΕ, αυτής της σημαντικής μεταρρύθμισης που έχουμε ήδη ξεκινήσει και είμαστε αποφασισμένοι να την φέρουμε εις πέρας, προκειμένου να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ένα σύγχρονο ελληνικό σιδηρόδρομο, έναν κοινωνικό και οικολογικό σιδηρόδρομο». 30-6-09. Παρουσία του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη υπογράφηκε σήμερα στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών η σύμβαση συνεργασίας σε θέματα ασφάλειας μεταξύ ΕΡΓΟΣΕ - Γαλλικών Σιδηροδρόμων-SNCF-Ι. Η σύμβαση υπογράφηκε στο πλαίσιο της υλοποίησης της διμερούς συνεργασίας των Κυβερνήσεων Ελλάδας και Γαλλίας σε θέματα σιδηροδρομικών μεταφορών και ανταλλαγής τεχνογνωσίας. 29-6-09. Νέος Γενικός Γραμματέας του ΣΣΒΕ αναλαμβάνει ο κ. Χαγιάρης Νίκος στην θέση του κ. Νίκου Κιουτσούκη οποίος ανέλαβε πρόεδρος της ΠΟΣ.
Κόσμος
23-6-09. Δραματικές σκηνές εκτυλίχθηκαν στην Washington, των Ηνωμένων Πολιτειών τα ξημερώματα, όταν δύο συρμοί του μετρό συγκρούστηκαν με αποτέλεσμα τα βαγόνια του ενός να "καβαλήσουν" κυριολεκτικά εκείνα του άλλου. Από τη σφοδρή σύγκρουση σκοτώθηκαν συνολικά επτά άνθρωποι, ανάμεσά τους και η οδηγός του πρώτου συρμού που κινούταν και έπεσε στο πίσω μέρος του δεύτερου συρμού που ήταν ακίνητος. Άλλοι 70 επιβάτες τραυματίστηκαν και διακομίστηκαν στο πλησιέστερο νοσοκομείο. Η σύγκρουση, που είναι η χειρότερη τα τελευταία 33 χρόνια στο μετρό, συνέβη ανάμεσα στους σταθμούς Fort Totten και Takoma Park στις 17.00 τοπική ώρα. Ο Αμερικανός πρόεδρος Barack Obama, δήλωσε για το δυστύχημα: "H Michelle και εγώ λυπούμαστε πολύ για το τραγικό περιστατικό στην βορειοανατολική Washington DC. Οι σκέψεις μας και οι προσευχές μας είναι μαζί με τις οικογένειες και τους φίλους των θυμάτων". Στην περιοχή έσπευσαν περίπου 200 πυροσβέστες. Όπως είπε εκπρόσωπος του Σώματος, παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες σε 76 ανθρώπους επιτόπου και έξι από αυτούς διακομίστηκαν στο νοσοκομείο με σοβαρά τραύματα. Δύο άτομα δίνουν μάχη για να κρατηθούν στη ζωή. 29-6-09. Τουλάχιστον 16 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 50 τραυματίστηκαν από την έκρηξη ενός βυτιοφόρου βαγονιού που μετέφερε υγραέριο στην πόλη Βιαρέτζιο, στη βορειοδυτική Ιταλία Το τραγικό δυστύχημα συνέβη μετά τον εκτροχιασμό εμπορικής αμαξοστοιχίας, που μετέφερε 14 βαγόνια, κοντά στον σταθμό του Βιαρέτζιο. Από την έκρηξη καταστράφηκαν δύο μικρά κτίρια, που ήταν δίπλα στις γραμμές και οι αρχές εκφράζουν φόβους ότι στα ερείπια υπάρχουν εγκλωβισμένοι. Τριάντα πέντε τραυματίες νοσηλεύονται με σοβαρά εγκαύματα σε όλο τους το σώμα, δήλωσε εκπρόσωπος των συνεργείων διάσωσης. περιστατικό ήταν το αποτέλεσμα μιας "προαναγγελθείσας τραγωδίας" και κάνει λόγο για ελλιπή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Στην ανακοίνωση αναφέρεται χαρακτηριστικά: "Είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής των ιταλικών σιδηροδρόμων, η οποία έδωσε έμφαση μόνο στα τρένα υψηλής ταχύτητας προς το Μιλάνο και τη Νάπολη, με τη λογική της βιτρίνας και αδιαφόρησε για οτιδήποτε άλλο".
Αύριο το β΄μέρος του αλμανάκ 2009