Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

ΑΛΛΑΓΗ ΧΡΗΣΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΡΥΟΝΕΡΙΟΥ - ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Είναι γνωστό ότι η Αιτωλοακαρνανία είναι εκτός σχεδιασμού στην χάραξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας (το ότι δεν προβλέφτηκε στην γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου μόνο τυχαίο δεν είναι).


Στο θέμα όμως της αξιοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου, η οποία κατασκευάστηκε όχι σαν Δυτικός Άξονας αλλά σαν τουριστική ατραξιόν, μη Βιώσιμη γραμμή άρα και μη λειτουργική, και όποια σκέψη για λειτουργία της παραπέμπει σε έργα και πρακτικές άλλων εποχών.
Άλλωστε αποτελεί ένα έργο το οποίο σαν φορολογούμενοι πολίτες το έχουμε ήδη πληρώσει με 10-15 εκατομμύρια ευρώ από το1997εως το 2004 και δεν είναι βιώσιμη τεχνοκρατικά η λειτουργία του σύμφωνα με τον ΟΣΕ.
Υπάρχει εξ άλλου και εναλλακτική πρόταση αξιοποίησης η οποία απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο της Ι. Π. Μεσολογγίου το 2011(Λήψη απόφασης Δημοτικου Συμβουλιου Ι.Π Μεσολογγιου), ενώ κοινοποιήθηκε και στον Δήμο Αγρινίου από τον υπογράφοντα ταυτόχρονα.
Επαναδιατυπώνεται λοιπον η πρόταση σε μια συγκυρία στην οποία υπάρχει για πρώτη φορά ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ και δήμαρχοι Ι.Π ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ-ΑΓΡΙΝΙΟΥ-ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ με τους οποίους δύναται να το αποφασίσει αλλά και να το ΥΛΟΠΟΙΗΣΕΙ.
Ενώ υπάρχει και απάντηση του ΟΣΕ η οποία συνηγορεί στην αλλαγή χρήσης της σιδηροδρομικής γραμμής χαρακτηρίζοντας την γραμμή «ανενεργή» και συμβουλεύει τον εισηγητή (ο οποίος δεν είναι μηχανικός) ότι για την αλλαγή χρήσης της σε σύγχρονο ποδηλατόδρομο δεν απαιτείται η απόσυρση των σιδηροτροχιών αλλά η επικάλυψη τους κάθετα και οριζόντια με φελιζόλ.
Σύμφωνα δε με δεδομένα της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Ι.Π Μεσολογγίου ΤΟ 2011 η κατασκευή του ποδηλατοδρόμου με χρήση ελαφρομπετού είχε κόστος 20 € περίπου το τρέχον μέτρο, άρα δημιουργείται ποδηλατόδρομος 65 χιλιόμετρων με κόστος 1.300.000 €.
Περισσότερα στην πλήρη εισήγηση μου(2011), «για να μην μας βρίζουν οι νέες γενιές για τα πεταμένα λεφτά των εκατομμυρίων τα οποία είναι αναξιοποίητα μέσα στα βάτα».
Θέμα: «Λήψη πολιτικής απόφασης μετατροπής – αλλαγής χρήσης της Σιδηροδρομικής γραμμής Κρυονέρι –Αγρινίου σε σύγχρονο ποδηλατόδρομο»
Η πρόταση αποσκοπούσε στη δημιουργία ενός σύγχρονου ποδηλατοδρόμου στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας μήκους περίπου 60 Χμ με αντίστοιχη πολιτική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αγρινίου και Ναυπακτιας
Το έργο είναι ώριμο, διότι δεν χρειάζεται νέα χάραξη, απαλλοτριώσεις κ.λ.π, απαιτεί αποφάσεις αλλαγής χρήσης και έναρξη διαδικασιών με ΟΣΕ, Περιφέρεια, Υπουργεία προκειμένου άμεσα να απομακρυνθούν οι σιδηροτροχιές, να γίνει μελέτη και άμεση δημοπράτηση του έργου με ένταξη του στο σχεδιασμό της περιφερείας.
Οι σταθμοί του τραίνου, κάλλιστα μπορούν να αποτελέσουν σταθμούς αναψυχής υποστήριξης του ποδηλατοδρόμου και τουριστικά περίπτερα.
Με την ολοκλήρωση του η Αιτ/νια θα καταστεί ελκυστικός ποδηλατικός-τουριστικός προορισμός για χιλιάδες επισκέπτες διότι διασχίζει την ωραιότερη πλευρά της Αιτωλοακαρνανίας με φανταστικές εναλλαγές φυσικού τοπίου, αρχαιολογικούς χώρους και περιοχές με μεγάλη ιστορία.
(500.000 ποδηλάτες -τουρίστες εισέρχονται από τις διάφορες πύλες-εισόδους στη χώρα μας.)
Ενώ θα δημιουργήσει μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές για την Αιτωλοακαρνανία, με την ανάληψη μεγάλων ποδηλατικών αθλητικών γεγονότων Ελληνικών και Ευρωπαϊκών, διότι θα είναι ο μεγαλύτερος ποδηλατοδρόμος της Ελλάδος και από τους μεγαλύτερους της Ευρώπης.
Εξάλλου συντελείτε στην Ευρωζώνη μια μεγάλη διεργασία σχετικά με τη ανάπτυξη του ποδηλατικού τουρισμού με παράλληλη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων της και την Πράσινη Ανάπτυξη, με δράσεις οποίες σχετίζονται με την υγεία και με χαράξεις νέων ποδηλατικών διαδρομών.
Τελειώνοντας, με τη λήψη της πολιτικής απόφασης σε επίπεδο ΠΕΔ και ΔΗΜΩΝ ανοίγει η προοπτική ένα «νεκρό έργο» για το οποίο δαπανήθηκαν εκατομμύρια Ευρώ και το οποίο με τις σημερινές συνθήκες της χώρας μας, δεν είναι βιώσιμο και θα παραμείνει σε αχρηστία για πολλές δεκαετίες ή για πάντα, να μετατραπεί σ’ ένα έργο το οποίο αναβαθμίζει συνολικά την Αιτωλοακαρνανία.
Επίσης το έργο αυτό δύναται να αποτελέσει εργαλείο αναπτυξιακής προοπτικής για όλη την Αιτωλοακαρνανία.

Με εκτίμηση

Σπύρος Κουφός

Γεωπόνος
Σύμβουλος Γεωργικών Επιχειρήσεων
Πρώην Αν/της Γενικ. Διευθυντής ΑΝΑΙΤ ΑΕ-ΟΤΑ


aixmi-news.gr