Δευτέρα 13 Απριλίου 2020

Πάτρα: Η κυβέρνηση για τη μη υπογειποίηση του τρένου - Η ανάγκη για πόρους την πνίγει.

Νέα ατζέντα στα σιδηροδρομικά έργα, με αφορμή τα δεδομένα που δημιουργεί η πανδημία, προωθεί το υπουργείο Υποδομών.
Το υπουργείο επισπεύδει την επανεκκίνηση, στην περιοχή μας, των δύο μεγάλων εργολαβιών, το υπολειπόμενο έργο «σκούπα» Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος και το Αραχωβίτικα - Ρίο - Πάτρα.
Πριν από λίγα 24ωρα, κατά τη διάρκεια σύσκεψης στο υπουργείο Υποδομών, στελέχη της ΕΕ, έθεσαν το ζήτημα της απώλειας πόρων του ΕΣΠΑ της τάξης τουλάχιστο μισού δις ευρώ στα έργα που είχαν «παγώσει» για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού ΠΑΘΕ.
Λόγω της πανδημίας και της αναμενόμενης ύφεσης που αναμένεται για το 2020, η κυβέρνηση ανασχεδιάζει την κατανομή του ΕΣΠΑ, συλλέγοντας χρήματα που έχουν δεσμευθεί σε project που δεν «τρέχουν». Το υπουργείο Υποδομών σπεύδει να καλύψει τα νώτα του με τους εκκρεμείς φακέλους του τρένου, μπροστά στον κίνδυνο να χαθεί το έργο που εντάχθηκε στο προηγούμενο ΕΣΠΑ, με την προϋπόθεση ότι το τρένο θα φτάσει στο λιμάνι της Πάτρας.
Οι πόροι μισού δισ. ευρώ θα οδεύσουν κυρίως στην περιοχή μας ενώ θετικές αναμένεται να είναι οι επιπτώσεις της επανεκκίνησης των έργων του τρένου στην οικονομία.

Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

Στη διάρκεια των τελευταίων επαφών του υπουργού Κώστα Καραμανλή με την ΕΕ, κλήθηκε ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ να κινηθούν ταχέως με την άμεση δημοπράτηση του έργου υποδομή - ηλεκτροκίνηση από τη Ροδοδάφνη (αναμένεται να δημοπρατηθεί μέσα στο 2020) και να «ξεπαγώσει» το έργο Αραχωβίτικα - Ρίο. Κατόπιν των εντολών που μεταφέρθηκαν μέσω του αιγιώτη προέδρου του ΟΣΕ, η ΕΡΓΟΣΕ έσπευσε να παραδώσει και πάλι στον εργολάβο (GD Infrastrutture) το τμήμα Ρίο - Κανελλοπούλου που είχε κλείσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προ 1,5 έτους, Στόχος ήταν τότε να μελετηθεί η υπογειοποίηση. «Δεν είχαμε άλλη επιλογή» δήλωσε στην «Π» προχθές ο Κώστας Σπηλιόπουλος -ανακοινώνοντας παράλληλα το lock down στον Προαστικό και την εγκατάσταση του εργολάβου στην Κανελλοπούλου- καθώς η υπογειοποίηση στον Καστελλόκαμπο είναι μια διαδικασία η οποία δεν… ωρίμασε ποτέ τεχνικά.

ΤΟ ΡΙΣΚΟ

Ο ΣΥΡΙΖΑ άφησε το σχέδιο τροποποίησης της μελέτης στον Καστελλόκαμπο, αντιλαμβανόμενος ότι η διαδικασία είναι χρονοβόρα και η συζήτηση με την ΕΕ. μπορεί να κατέληγε σε αδιέξοδο ενώ και η νέα κυβέρνηση εκτιμά ότι οι αλλαγές θα οδηγήσουν σε δύο ακόμη χαμένα χρόνια στη χειμαζόμενη από την πανδημία, την υψηλή ανεργία και υποαπασχόληση, Αχαΐα…
Πλέον ο εργολάβος εγκαθίσταται και στο Ρίο και ξεκινά το έργο έως και την Κανελλοπούλου γι' αυτό και ο Προαστιακός κλείνει στο τμήμα Κανελλοπούλου - Ρίο.

Ο ΔΗΜΟΣ

Η δημοτική αρχή, καταγγέλλοντας την κυβέρνηση ότι βρήκε μιας πρώτης τάξης ευκαιρία να ξεκινήσει, εν μέσω πανδημίας, το έργο της επίγειας διέλευσης του τρένου μέχρι την Κανελλοπούλου, πραγματοποιεί σύσκεψη με τους εκπροσώπους φορέων, συλλόγων και σωματείων για την οργάνωση κινητοποιήσεων, στις 12 το μεσημέρι σήμερα στην Αγυιά, στον Αγιο Κωνσταντίνο.
Στην σύσκεψη θα είναι παρόντες τα μέλη του συντονιστικού των συλλόγων της Αρκτικής περιοχής, από Αγ. Διονύσιο, έως και το Ρίο που καταγγέλλουν ανοικτά τον κ. Σπηλιόπουλο.
Εντονη είναι η αντίδραση των τελευταίων που δεν διαπραγματεύονται άλλη λύση πέρα από την υπογειοποίηση, θεωρώντας ότι η πολιτεία είναι πολιτικά και ηθικά δεσμευμένη απέναντί τους.

Του Πάνου Σακελλαρόπουλου
pelop.gr