Πέμπτη 9 Απριλίου 2020

Ποια νέα έργα ρίχνει στην αγορά η ΕΡΓΟΣΕ.

Τη συμβολή της στην επανεκκίνηση της οικονομίας επιδιώκει να μεγιστοποιήσει η ΕΡΓΟΣΕ, η οποία προγραμματίζει τη διενέργεια σειράς διαγωνισμών σιδηροδρομικών έργων μέσα στους επόμενους μήνες. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, ο σχεδιασμός της εταιρείας, που υιοθετεί μοντέλο τηλεργασίας λόγω του κορονοϊού, εκτείνεται σε δύο επίπεδα. 

Βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα με τη δημοπράτηση έργων αξίας 381 εκατ. ευρώ και 3 δισ. ευρώ, αντίστοιχα.

Τους επόμενους μήνες

Μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες, η θυγατρική του ομίλου ΟΣΕ προγραμματίζει τη δημοπράτηση μειοδοτικών διαγωνισμών, συνολικού ύψους 154 εκατ. ευρώ, οι οποίοι περιλαμβάνουν:
- τη δεύτερη φάση εκσυγχρονισμού του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, που περιλαμβάνει την κατασκευή των υπόλοιπων γραμμών και αποβάθρων του σταθμού και τη σύνδεσή του με το Μετρό, διαθέτοντας προϋπολογισμό της τάξης των 40 εκατ. ευρώ.
-την ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση-τηλεδιοίκηση στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος, έργο της τάξεως των 66,3 εκατ. ευρώ
-την εγκατάσταση συστήματος σηματοδότησης και ETCS (Ευρωπαϊκό σύστημα διαχείρισης σιδηροδρομικής κυκλοφορίας) στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη (46,3 εκατ. ευρώ) και
-την κατασκευή σιδηροδρομικής στάσης στο Νέο Παντελεήμονα Πιερίας ύψους 1,6 εκατ. ευρώ
Έως το τέλος της χρονιάς, η ΕΡΓΟΣΕ προγραμματίζει να προχωρήσει στη δημοπράτηση έργων 227 εκατ. ευρώ. Από αυτά τα βασικότερα αφορούν την επιδομή, ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ)-Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος που είναι προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ. Όπως και την αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Μουριές ύψους 65 εκατ. ευρώ.

Μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου

Προκρίνοντας τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, η ΕΡΓΟΣΕ σχεδιάζει, μεσομακροπρόθεσμα, τη δημοπράτηση έργων συνολικού προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ. Κι αυτό επειδή, όπως αναφέρουν οι επαΐοντες, μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα καταστεί εφικτό να προχωρήσουν έργα με χαμηλή μελετητική ωριμότητα, που δεν θα ολοκληρώνονταν έγκαιρα μέσω της παραδοσιακής…οδού, του μειοδοτικού διαγωνισμού. Πρώτα στη σχετική λίστα βρίσκονται η σιδηροδρομική Εγνατία ύψους 1,4 δισ. ευρώ, δηλαδή η σύνδεση Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης και ως επί το πλείστον το τμήμα Θεσσαλονίκη-Ξάνθη. Όπως και η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Πάτρας με την κατασκευή του τμήματος Ρίο – Πάτρα. Το τελευταίο είναι ύψους 300 εκατ. ευρώ και αποτελεί τη φυσική συνέχεια της σιδηροδρομικής γραμμής Ροδοδάφνη-Ρίο.

Αναδιοργάνωση

Η εταιρεία εφαρμόζει λόγω Covid-19 το μοντέλο της τηλεργασίας ως τμήμα του σχεδίου έκτακτης ανάγκης που υιοθετεί, ενώ έχει ξεκινήσει την εκπόνηση σχεδίου αναδιοργάνωσης με στόχο τη εκσυγχρονισμό της εταιρικής λειτουργίας της και την μετάβαση της εταιρείας στην ψηφιακή εποχή. Τον περασμένο Μάρτιο το δ.σ. της εταιρείας ενέκρινε τη στρατηγική αναδιοργάνωση της ΕΡΓΟΣΕ, όπως και το σχεδιασμό των νέων έργων.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου
capital.gr