Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2020

Χωρίς τραίνα για ακόμα τρία χρόνια η Θράκη!

Στις 30 Ιουλίου του 2019 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενημέρωνε με ανακοίνωσή της ότι από την επόμενη κιόλας ημέρα και για διάστημα δύο μηνών, τα δρομολόγια τραίνων της γραμμής Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη θα τερμάτιζαν και θα ξεκινούσαν από τη Δράμα, ενώ για το τμήμα Δράμα – Αλεξανδρούπολη η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού θα γινόταν με λεωφορεία. Έκτοτε, έχουν περάσει έξι και πλέον μήνες, αλλά στη Θράκη εξακολουθεί να μην ακούγεται το χαρακτηριστικό σφύριγμα του τραίνου.

Σα να μην έφτανε αυτό, από την απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή, σε σχετική κοινοβουλευτική ερώτηση βουλευτών της Ελληνικής Λύσης, προκύπτει η επανέναρξη των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θράκη δεν προβλέπεται να γίνει στο κοντινό μέλλον.

«Συγκεκριμένα, έχουν εγκριθεί κονδύλια που προορίζονται για τη συντήρηση της γραμμής στο τμήμα Δράμας – Αλεξανδρούπολης. Έχουν ανατεθεί εργολαβίες συντήρησης και επισκευής του δικτύου με χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση των έργων υπολογίζεται σε διάστημα τριετίας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.

Σημειώνεται ότι την ερώτηση με θέμα «Τι συμβαίνει με το Δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης», υπέβαλαν στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών οι βουλευτές Α’ Θεσσαλονίκης κ. Απόστολος Αβδελάς και Σερρών κ. Κωνσταντίνος Μπούμπας. Διαβάστε το κείμενο της ερώτησης των βουλευτών της Ελληνικής Λύσης:


Διαβάστε αναλυτικά την απάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών:

«Σε απάντηση της παραπάνω σχετικής Ερώτησης, παρακαλούμε όπως ενημερώσετε τους κ.κ. Βουλευτές ότι, ύστερα από εκτέλεση έργων στη σχετική με το θέμα περιοχή του δικτύου από τις 19/5/2019, το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη — Θεσσαλονίκη (lC91) με βάση τον πίνακα δρομολογίων μπορεί να εκτελεστεί σε 8:13′. Καθώς ο χρόνος αυτός είναι πολύ μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της οδικής επιβατικής μεταφοράς, υφίσταται υποκατάσταση σε ένα τμήμα της διαδρομής, προκειμένου να εξυπηρετούνται όλοι οι επιβάτες σε χρόνο ανταγωνιστικό με τα άλλα μέσα μεταφοράς.

Η σιδηροδρομική σύνδεση στη διαδρομή Θεσσαλονίκη — Αλεξανδρούπολη διενεργείται με σιδηροδρομικούς συρμούς στο τμήμα Θεσσαλονίκη — Δράμα και υποκαθίσταται στο τμήμα Δράμα – Αλεξανδρούπολη.

Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, σε συνεργασία με τον Διαχειριστή Υποδομής, Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία (ΟΣΕ ΑΕ), και τη Σιδηροδρομική Εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ εξετάζει τα στοιχεία που αφορούν την υποδομή και τη λειτουργία της συγκεκριμένης διαδρομής, προκειμένου να μειωθεί η διάρκεια μεταφοράς σε χρόνο αποδεκτό από τους μετακινούμενους και συγκρίσιμο με τα λοιπά χερσαία μέσα.

Συγκεκριμένα, έχουν εγκριθεί κονδύλια που προορίζονται για τη συντήρηση της γραμμής στο τμήμα Δράμας – Αλεξανδρούπολης. Έχουν ανατεθεί εργολαβίες συντήρησης και επισκευής του δικτύου με χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση των έργων υπολογίζεται σε διάστημα τριετίας. Παράλληλα μελετάται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.

Η ΟΣΕ ΑΕ, σε συνεργασία με τη θυγατρική του εταιρεία, ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, έχει επεξεργαστεί πρόγραμμα αναβάθμισης της γραμμής Θεσσαλονίκης – Στρυμόνα που περιλαμβάνει τη βελτίωση της γραμμής στο τμήμα Καστανούσας – Βυρώνειας για αύξηση ταχυτήτων (έργο υπό μελέτη), αλλά και την ανάταξη της σηματοδότησης, έργο το οποίο είναι σε εξέλιξη και θα βελτιώσει θεαματικά τη χωρητικότητα της γραμμής και άρα τους διαθέσιμους στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις χρονοδιαδρόμους για επιβατικά και εμπορικά δρομολόγια. Τα δρομολόγια καταρτίζονται κατόπιν αιτημάτων της σιδηροδρομικής επιχείρησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, και αφορούν αμαξοστοιχίες (2 από Θες/νίκη προς Αλεξ/πολη ICity 90, 600 και 2 από Αλεξανδρούπολη προς Θεσσαλονίκη, ICity91, 601).

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ζήτησε με διαδοχικά αιτήματα την αναστολή των δρομολογίων που της χορηγήθηκαν με την παραπάνω διαδικασία, στο τμήμα της διαδρομής τους μεταξύ Δράμας – Θεσσαλονίκης ως την 31.12.2019. Στο τμήμα αυτό τα δρομολόγια υποκαταστάθηκαν από λεωφορεία.

Τέλος η πρωτοβουλία και το περιεχόμενο των ανακοινώσεων των Σιδηροδρομικών Εταιριών ανήκει στις ίδιες και για το τρίτο ερώτημα θα πρέπει να αναζητηθεί η άποψη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ».

inkomotini.news