Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2020

Κ. Καραμανλής: Όποιος επενδύσει στην Ελλάδα θα βρίσκει όχι μονό ανοιχτές πόρτες, αλλά και πραγματικά υγιείς συνθήκες.

"Οι συνδυασμένες μεταφορές, η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μας, οι επενδύσεις σε λιμάνια και logistics centers, με δεδομένη τη στρατηγική θέση της χώρας μας, μας προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες...
«Όποιος ενδιαφέρεται ή όποιος το σκέφτεται να επενδύσει στην Ελλάδα, θέλουμε να ξέρει ότι πλέον στην πατρίδα μας θα βρίσκει όχι μόνον ανοιχτές πόρτες, αλλά και πραγματικά υγιείς συνθήκες για την επένδυσή του. Θέλουμε να σας βοηθήσουμε, να μας βοηθήσετε» τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του προς τους συμμετέχοντες στο Ελληνογαλλικό Επενδυτικό Φόρουμ με θέμα «Ελλάδα, στρατηγικός παράγοντας στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Η εμπιστοσύνη ξαναγεννιέται», που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη στο Παρίσι.
«Να είστε βέβαιοι ότι στην Ελλάδα, σήμερα, όποιος έρθει να επενδύσει θα συναντήσει μια χώρα που διδάσκεται από τα λάθη της. Με αξιοκρατία. Διαφάνεια. Δίκαιους κανόνες για όλους. Ανοιχτό μυαλό και διάθεση για καινοτομία. Βλέμμα στο μέλλον και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό με διορατικότητα», προσέθεσε ο υπουργός.
Αναφερόμενος στη διμερή, πολυεπίπεδη ελληνογαλλική συνεργασία -και σε έργα υποδομής στη χώρα μας- από τη δεκαετία του 1970, ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως «αυτή η φιλία, αυτή η συμμαχία, μπορεί, για άλλη μια φορά, να μετουσιωθεί σε συνεργασίες με αμοιβαίο όφελος και για τις δύο χώρες».

Και εξήγησε: «Σε win-win συμπράξεις, ιδίως στον τομέα των υποδομών. Είναι ώρα να καταστήσουμε την Ελλάδα κόμβο της ευρύτερης περιοχής μας. Οι συνδυασμένες μεταφορές, η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου μας, οι επενδύσεις σε λιμάνια και logistics centers, με δεδομένη τη στρατηγική θέση της χώρας μας, μάς προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες. Αυτή τη δοκιμασμένη και -πλέον- ευρείας αποδοχής λογική, θέλουμε να επεκτείνουμε και να εξελίξουμε σήμερα, για να βοηθήσουμε την πατρίδα μας να πατήσει ξανά γερά στα πόδια της, τώρα, μάλιστα, που, μετά από κάποια πολύ δύσκολα χρόνια, η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει ξεκινήσει μια συστηματική προσπάθεια (μείωση φόρων, μείωση της γραφειοκρατίας, άνοιγμα των αγορών, εμπροσθοβαρείς μεταρρυθμίσεις) προκειμένου να επιστρέψει (η πατρίδα μας) ξανά στην κανονικότητα. Όσοι, λοιπόν, ενδιαφέρονται να επενδύσουν στην Ελλάδα, θα θέλαμε να μας βλέπουν έτσι ακριβώς: Ως μια χώρα που οι σύγχρονες υποδομές της την καθιστούν κόμβο για ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη».
Συνεχίζοντας την ομιλία του στο Επενδυτικό Φόρουμ, που τελούσε υπό την αιγίδα των υπουργείων Εξωτερικών και Τουρισμού και διοργανώθηκε σε συνεργασία με το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Παρισίων και την Ένωση Εμπορικών Συμβούλων Εξωτερικού Γαλλίας CCEF, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Το επόμενο ερώτημα, βέβαια, είναι πώς ακριβώς σκοπεύουμε να υλοποιήσουμε αυτά τα έργα υποδομής. Το πρώτο που πρέπει να σας πω είναι ότι είμαστε αποφασισμένοι να αυξήσουμε δραστικά τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα σε αυτά. Επεξεργαζόμαστε -και σε ορισμένες περιπτώσεις είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε- νέα, ευέλικτα μοντέλα που ενθαρρύνουν και ενισχύουν τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα στην κατασκευή μεγάλων έργων. Και πρώτα απ' όλα, αναφέρομαι στις λεγόμενες "προτάσεις καινοτομίας" ή αλλιώς "Unsolicited Proposals", μοντέλο το οποίο εφαρμόζεται με επιτυχία σε αρκετές χώρες της ΕΕ. Είμαστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσουμε, όμως, και άλλα εργαλεία. Όπως την ανεξάρτητη επαλήθευση μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας ή την τμηματική εκκίνηση έργων Υποδομής. Εδώ θα ήθελα να θίξω και το ενδιαφέρον μας για το γαλλικό μοντέλο "Ανάθεσης Δημοσίας Υπηρεσίας". Το λεγόμενο Delegation de services public / Public Service Delegation, που αποτελεί ένα ενδιαφέρον μοντέλο συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και μπορεί να βρει πολλές εφαρμογές στη χώρα μας: Στη διαχείριση των υποδομών, στις υπηρεσίες μεταφορών, στις συντηρήσεις, αλλά και στα νερά, τη διαχείριση απόβλητων και αλλού» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής και κατέληξε τονίζοντας: «Το βέβαιο είναι ένα: Όσο περνούν τα χρόνια, τόσο λιγότερο θα χρησιμοποιούμε και στην Ελλάδα το ξεπερασμένο μοντέλο των κλασικών δημοσίων έργων, που στην πράξη έχει αποτύχει ή, έστω, έχει φτάσει στα όριά του».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
real.gr