Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2020

Ρώμη – Φλωρεντία σε 30 λεπτά με τον «σίφουνα» Hyperloop.

To υπερηχητικό τρένο του Ελον Μασκ το οποίο θα κινείται με ηλιακή ενέργεια και θα καλύπτει αποστάσεις εκατοντάδων χλμ. μέσα σε λίγα λεπτά, θέλει να κάνει το πανευρωπαϊκό του ντεμπούτο σε ιταλικό έδαφος

 Ξεκίνησε πριν μερικά χρόνια ως το υπέρτατο «υγρό όνειρο» του Ελον Μασκ και μέχρι το 2030 μπορεί να έχει γίνει πραγματικότητα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο και δη στην γειτονική μας Ιταλία. Ο αμερικανός επιχειρηματίας παρουσίασε το 2013 τα πρώτα σχέδιά του για ένα υπερηχητικό τρένο το οποίο θα κινείται με ηλιακή ενέργεια και θα καλύπτει αποστάσεις εκατοντάδων χλμ. μέσα σε λίγα λεπτά. 
Τότε υποστήριζε θριαμβευτικά το πλάνο του Hyperloop, το οποίο είναι σχεδιασμένο να κινείται όχι πάνω σε ράγες στο έδαφος αλλά στο εσωτερικό αγωγών μέσα σε κενό αέρος. Το τρένο αυτό θα αποτελείται από βαγόνια (ουσιαστικά ευρύχωρες κάψουλες) που θα έχουν χωρητικότητα λίγων ατόμων, πάνω-κάτω γύρω στα 20. 
Η ιδέα πίσω από το Hyperloop ξεκίνησε το 1972, όταν ο φυσικός Ρ.M. Σάλτερ φανταζόταν το vactrain, ένα τρένο, το οποίο σε αντίθεση με τα υπόλοιπα τρένα, δεν θα κινούνταν πάνω σε ράγες, αλλά μέσα σε μεγάλους σωλήνες με κενό αέρος που θα ένωναν πόλεις. Το αρχικό σχέδιο του Mασκ είναι να συνδέσει σε λίγα χρόνια από τώρα το Λος Άντζελες με το Σαν Φρανσίσκο που βρίσκονται σε απόσταση 600 χλμ. μεταξύ τους και καθώς το Hyperloop θα κινείται με ταχύτητα που θα ξεπερνάει τα 1.200 χλμ/ώρα, αυτό σημαίνει ότι το υπερ-τρένο θα συνδέει τις δύο μεγαλουπόλεις των ΗΠΑ σε περίπου 65 λεπτά! 
Ένα από τα βαγόνια-κάψουλες Hyperloop που κατασκευάζονται ήδη στο Ντουμπάι Όπως είπε ο Mασκ, το Hyperloop θα μπορεί να μεταφέρει όχι μόνο ανθρώπους αλλά και φορτία ακόμη και αυτοκίνητα ενώ η αίσθηση που θα έχουν οι επιβάτες θα προσομοιάζει εκείνη που έχουν οι επιβάτες των Μπόινγκ και όχι εκείνη που έχουν οι επιβάτες στα τρενάκια ταχύτητας των λούνα παρκ όπως θεωρούσαν κάποιοι… κακεντρεχείς.
 Σύμφωνα με τον επιχειρηματία, το εισιτήριο για ένα επιβάτη του Hyperloop θα είναι αρκετά φτηνό και δεν θα ξεπερνάει τα 20 δολάρια (15-16 ευρώ). Αν η προσπάθεια στεφθεί με επιτυχία, είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει δραματικά ο τομέας των μετακινήσεων και των μεταφορών καθώς άνθρωποι και φορτία θα μπορούν να διανύσουν τεράστιες αποστάσεις μέσα σε λίγες μόνο ώρες.
 Ο τρόπος που θα κινείται το υπερηχητικό τρένο 

To μόνο σίγουρο είναι πάντως πως ένας Ιταλός – μηχανικός ο ίδιος και συνεργάτης του Μασκ – θέλει να φέρει πρώτος απ’ όλους το Hyperloop στην Ευρώπη και το υπερηχητικό τρένο να κάνει το πανευρωπαϊκό του ντεμπούτο σε ιταλικό έδαφος. 
Ο Γκαμπριέλε «Μπίμποπ» Γκρέστα, που μοιράζει τον χρόνο του μεταξύ Λος Άντζελες και Ντουμπάι, πριν μερικά 24ωρα προέβη σε επίσημες ανακοινώσεις για την ίδρυση της Hyperloop Italia, συνεργαζόμενης εταιρείας με εκείνη του Μασκ που θέλει να εφαρμόσει την τεχνολογία αυτή σε ιταλικό έδαφος, ενώνοντας μεγαλουπόλεις της γείτονος χώρας. Οι πρώτες γραμμές που θέλει να κατασκευάσει ο 48χρονος ιταλός μηχανικός είναι αυτή που θα ενώνει το αεροδρόμιο Μαλπένσα του Μιλάνου με το κέντρο της ιταλικής μεγαλούπολης (μια απόσταση 42 χλμ. που θα γίνεται σε κάτω από δέκα λεπτά), εκείνη που θα ενώνει την Βερόνα με την Τεργέστη (250 χλμ. που θα καλύπτονται σε λιγότερο από 30 λεπτά), ενώ στα πλάνα είναι και μια γραμμή Ρώμη-Φλωρεντία (περίπου 280 χλμ.). 
Ο Γκαμπριέλε Γκρέστα 

«Μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, από την στιγμή που θα το πάρουμε απόφαση, θα μπορούμε να έχουμε ένα τέτοιο τρένο στην Ιταλία», είπε ο Γκρέστα μιλώντας στην Corriere. 
Όπως ανακοίνωσε, τα πρώτα «ΟΚ» των επικεφαλής μηχανικών ότι κάτι τέτοιο ειναι εφικτό να συμβεί σύντομα θα τα πάρουν στις 20 Φεβρουαρίου. «Πιστεύω πολύ σε αυτό το πρότζεκτ και θέλω να είμαι ο πρώτος που θα το βάλει στην αγορά. Γι’ αυτό άλλωστε και επιστρέφω στη Ιταλία μετά από τόσα χρόνια, προκειμένου να το επιβλέψω. Και σας διαβεβαιώνω πως η κατασκευή του είναι απολύτως εφικτή και όχι απλώς ένα άπιαστο όνειρο», καταλήγει με νόημα ο Γκρέστα. Ρώμη-Φλωρεντία, μια απόσταση 280 χιλιομέτρων σε μισή ώρα; Είναι εφικτό, σύμφωνα με τον Γκρέστα 

Πηγή: Protagon.gr