Τρίτη, 22 Οκτωβρίου 2019

Ν. Ταχιάος: Το μετρό είναι το μητροπολιτικό μέσο μιας πόλης.

«Αυτό που πρέπει να καταστεί σαφές μέσα από αυτήν την ημερίδα είναι ότι το μετρό είναι το μητροπολιτικό μέσο μιας πόλης, είναι αυτό στο οποίο έρχεται και κουμπώνει το σύνολο των δημόσιων συγκοινωνιών.

 Κατά συνέπεια, έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία στα πλαίσια ενός σχεδιασμού για μία πόλη όπως η Θεσσαλονίκη» είπε ο Νίκος Ταχιάος για την ημερίδα «Σχέδιο Θεσσαλονίκης», με αφορμή την ενότητα «Συγκοινωνίες», που συμμετείχε. «Βέβαια, εκτός από μια κυκλοφοριακή παρέμβαση, αποτελεί και μια πολεοδομική παρέμβαση, γεγονός το οποίο πρέπει οι πάντες να το κατανοούν. Αυτή που μπορεί να είναι η συμβολή του Αττικό Μετρό και η προσωπική μου στη σημερινή ημερίδα είναι να δώσουμε τις προδιαγραφές του πως πρέπει να συζητάμε για ένα σχέδιο στη Θεσσαλονίκη. Γιατί ένα σχέδιο δεν είναι ένα άθροισμα επιμέρους παρεμβάσεων στην πόλη αλλά είναι κάτι το οποίο έχει συνοχή και μπορεί να απλώνεται στον χρόνο, κυρίως να είναι κοστολογημένο και πραγματικό» συμπλήρωσε.

Για την επιστολή της κοινοπραξίας που δημοσιοποίησε η ΜτΚ

Δεν είναι υποχρεωμένη η Αττικό Μετρό Α.Ε. να δεχθεί τις απόψεις για τα χρονοδιάγραμμα της αναδόχου, είπε ο Νίκος Ταχίαος σχολιάζοντας το δημοσίευμα της εφημερίδας Μακεδονία με την επιστολή της κοινοπραξίας που αναφέρει ότι με τα υπάρχοντα δεδομένα το έργο θα παραδοθεί το 2025. «Η κοινοπραξία πριν από μιάμιση περίπου εβδομάδα μας έστειλε μια επιστολή στην οποία ζητάει την παράταση του έργου μέχρι το 2025, εφόσον προχωρήσει με τον ρυθμό που προχωράει και εφόσον γίνει αποδεκτή- γιατί ακόμα δεν έχει δοθεί η εντολή κατασκευής με βάση αυτή- η λύση παραμονής των αρχαιοτήτων. Η παραμονή των αρχαιοτήτων μας πηγαίνει κατά τις απόψεις της κοινοπραξίας στο Σεπτέμβρη του 2025, το λιγότερο, γιατί είναι πάρα πολλά τα τεχνικά ζητήματα που δεν έχουν λυθεί. Το βασικό όμως που επισημαίνει είναι ότι ήδη η βασική γραμμή έχει μια σωρεία καθυστερήσεων οι οποίες μας μεταφέρουν πολύ μακριά στον χρόνο, κατά την άποψη της τον Μάρτιο του 2025. Η Αττικό Μετρό δεν είναι υποχρεωμένη να δεχτεί αυτές τις απόψεις του αναδόχου και προφανώς δεν πρόκειται να τις δεχθούμε» ανέφερε. Όσο για όσα ακούγονται περί της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, ο ίδιος απάντησε πως: «Εφόσον παραταθούν τμήματα του έργου μετά το 2023, ή το ίδιο το έργο μετά το 2023, προφανώς θα υπάρχουν ζητήματα χρηματοδότησης αλλά και ζητήματα πιθανόν επιστροφών αν λάβουμε υπόψη μας ότι το μετρό Θεσσαλονίκης είναι το μοναδικό έργο το οποίο πανευρωπαϊκά έχει μπει ως γέφυρα σε 3 διαφορετικά κοινοτικά πλαίσια στήριξη».

makthes.gr