Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019

Τσαλίδης: Στα μέσα του 2020 τα πρώτα τρία «Ασημένια Βέλη» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Υπό την προϋπόθεση πως θα ολοκληρωθούν οι υποδομές στο δίκτυο, η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα γίνεται το 2021 σε λιγότερες από 3 ώρες
Στα μέσα του 2020 αναμένεται να φτάσουν στην Ελλάδα τα πρώτα τρία «Ασημένια Βέλη», τα τρένα υψηλών ταχυτήτων της Ferrovie Italiane που θα δρομολογηθούν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Φίλιππος Τσαλίδης, σε συνάντηση με δημοσιογράφους στη Θεσσαλονίκη, ενόψει της 84ης ΔΕΘ, οι αμαξοστοιχίες ATR 485 θα αυξηθούν σε 7 ως 9 μέχρι το τέλος του 2020 και -υπό την προϋπόθεση πως θα ολοκληρωθεί η απαραίτητη υποδομή με ευθύνη του κράτους- θα μπορούν από τις αρχές του 2021 να πραγματοποιούν το δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης σε λιγότερο από 3 ώρες, καθιστώντας τον σιδηρόδρομο ανταγωνιστικό ακόμα και απέναντι στο αεροπλάνο. Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο θέμα έχει εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο «γεφύρι της Άρτας», με συνεχείς εξαγγελίες και χρονοδιαγράμματα που δεν επιβεβαιώνονται, γι’ αυτό και η επιφυλακτικότητα στις προβλέψεις του διευθύνοντος συμβούλου.
«Κατά τη δική μας γνώμη, αν το ελληνικό δημόσιο ολοκληρώσει όσα πρέπει να κάνει -ηλεκτρονικά συστήματα ETCS, συντήρηση δικτύου, κούρεμα δέντρων και βλάστησης κ.ά.- θα μπορούμε να φτάσουμε σε αυτούς τους χρόνους στις αρχές του 2021», ανέφερε ο κ.Τσαλίδης.
Τα τρένα που θα αρχίσουν να παραλαμβάνονται από τα τέλη του πρώτου εξαμήνου του 2020, θα είναι πλήρως ανακατασκευασμένα, με νέο εξοπλισμό άνεσης και με «μηδέν χιλιόμετρα», που θα τους εξασφαλίσουν άλλα 20 ως 30 χρόνια «ζωής».
Με τη δρομολόγηση των νέων τρένων η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπει πως θα διπλασιάσει τον αριθμό και τη συχνότητα των δρομολογίων στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Το 2022 αναμένεται να παραληφθούν και τα πρώτα υβριδικά τρένα, τα οποία θα είναι χρήσιμα στα σημεία όπου το δίκτυο αλλάζει από ηλεκτροκίνητο και ντιζελοκίνητο. Ο αριθμός των συρμών που θα παραληφθούν θα εξαρτηθεί από την κατάσταση στην οποία θα βρίσκεται το δίκτυο.
Ο κ.Τσαλίδης περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, όπου λόγω των υπερβολικά πολύωρων διαδρομών η ζήτηση είναι ελάχιστη. «Σε μια απόσταση 350 χιλιομέτρων ο δρομολογημένος χρόνος είναι 8,5 ώρες», είπε χαρακτηριστικά, ενώ αναφέρθηκε και στο παράδειγμα των Σερρών, πατρίδας του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, όπου ο χρόνος είναι 2,5 ώρες για μια διαδρομή 124 χιλιομέτρων.


Βασίλης Ιγνατιάδης
ethnos.gr