Τετάρτη, 14 Αυγούστου 2019

Χαλκίδα και Κιάτο με... μετρό.

Την είσοδο στα προαστιακά δρομολόγια προς τη Χαλκίδα και στο Κιάτο επιθυμούν οι ΣΤΑΣΥ, παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα στη λειτουργία του φορέα είναι ήδη αρκετά σοβαρά. Πριν από λίγες εβδομάδες οι ΣΤΑΣΥ κατέθεσαν σχετικό αίτημα προς τη ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων), με το οποίο ζητούν την επέκταση των δρομολογίων της σε προαστιακό επίπεδο.

Στο πλαίσιο της απελευθερωμένης σιδηροδρομικής αγοράς, πλέον μπορεί να δραστηριοποιηθεί όποιος επιθυμεί αφού υποβάλει σχετικό αίτημα. Μέχρι στιγμής, άλλη μία εταιρεία έχει αιτηθεί και έχει λάβει σχετική άδεια. Το επόμενο βήμα για τις ΣΤΑΣΥ είναι, πέρα από την έγκριση του Σχεδίου Διαχείρισης Ασφάλειας από τη ΡΑΣ, η κατάθεση Στρατηγικού Σχεδίου με το οποίο να περιγράφει τις επιχειρησιακές της κινήσεις, σε περίπτωση που λάβει τη σχετική άδεια. Η διαδικασία ελέγχου των φακέλων από τη ΡΑΣ διαρκεί περίπου δύο μήνες, ωστόσο, με δεδομένο τη μεσολάβηση του Αυγούστου, οι ΣΤΑΣΥ αναμένεται να λάβουν την επίσημη απάντηση από τη ρυθμιστική αρχή στις αρχές του φθινοπώρου.

Στόχος των ΣΤΑΣΥ όταν, προεκλογικά, κατέθεσαν το σχετικό αίτημα, ήταν η επέκταση της δραστηριότητάς τους στο προαστιακό δίκτυο που θα τις μετατρέψουν σε ανταγωνιστή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σημειώνεται ότι σήμερα η εταιρεία διαθέτει και άδεια από τη ΡΑΣ για τη διεξαγωγή των δρομολογίων στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας - Αεροδρόμιο, που εκτελούνται στο δίκτυο του ΟΣΕ. 

Το εάν θα συνεχίσει να αποτελεί προτεραιότητα των ΣΤΑΣΥ η επέκταση στο προαστιακό δίκτυο μένει να φανεί, καθώς δεν είναι ακόμη ξεκάθαρες οι προθέσεις της νέας κυβέρνησης ή του υπερταμείου. Ακόμη και αν λάβει την άδεια από τη ΡΑΣ, αυτό δεν συνεπάγεται ότι θα προχωρήσει άμεσα στην επέκταση της δραστηριότητάς της.

Η κατάσταση, ωστόσο, σήμερα στην εταιρεία δεν είναι πολλά υποσχόμενη, καθώς ενδεχόμενη διεύρυνση του μεταφορικού έργου της θα απαιτήσει ενίσχυση προσωπικού και συρμών. Ηδη, παρατηρούνται προβλήματα σε επίπεδο προσωπικού, τόσο ως προς τους οδηγούς όσο και τους τεχνικούς. Πρόσθετα κενά υπάρχουν και σε επίπεδο ανταλλακτικών. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σήμερα εκτός λειτουργίας είναι οι 30 από τους 67 συρμούς του μετρό της γραμμής 2 και 3, λόγω ελλείψεων σε υλικά, ανταλλακτικά και αναλώσιμα είδη, ενώ από τους συρμούς που κυκλοφορούν, κάποιοι παρουσιάζουν βλάβη στο σύστημα κλιματισμού. Οι συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι οι ελλείψεις προσωπικού αγγίζουν τα 450 άτομα, ωστόσο στελέχη της εταιρείας επιμένουν ότι το νούμερο αυτό είναι μικρότερο στην πραγματικότητα, αλλά κενά υπάρχουν. Στο μεταξύ, οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν ότι οι ελλείψεις οδηγούν σε σοβαρά προβλήματα που θέτουν σε κίνδυνο ακόμη και τη δική τους υγεία. Σημειώνουν ότι τα τούνελ δεν πλένονται, ενώ ούτε ο φωτισμός είναι επαρκής προκειμένου να πραγματοποιούν εργασίες συντήρησης, ορισμένοι πυροσβεστήρες είναι ληγμένοι, ενώ καταγγέλλουν ότι δεν χορηγούνται μέσα ατομικής προστασίας (άρβυλα, γάντια κ.λπ.).

Ενδεχόμενη είσοδος των ΣΤΑΣΥ σε προαστιακά δρομολόγια υπό τις παρούσες συνθήκες θα σημάνει περαιτέρω περιορισμό του έργου του μετρό, καθώς οι υφιστάμενοι πόροι δεν επαρκούν για την κάλυψη και των πρόσθετων αναγκών.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
.kathimerini.gr