Τετάρτη 3 Απριλίου 2019

Και στις επισκευές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Με τη χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας ανάμεσα στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και την υπό ιταλικό έλεγχο ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η τελευταία επέκτεινε την παρουσία της και στον τομέα της συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού, με την απόκτηση της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), με τίμημα 22 εκατ. ευρώ.

Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, που ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2013 και εξελίχθηκε με πολλά προβλήματα, καλύπτεται το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων στον όμιλο του ΟΣΕ, όπως έχει προβλεφθεί από το πρώτο μνημόνιο.
Η ΕΕΣΣΤΥ αποσχίστηκε από τον ΟΣΕ το 2013 και εντάχθηκε στο ΤΑΙΠΕΔ για να πωληθεί, όπως και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Διαθέτει σύγχρονες υποδομές και ειδικευμένο προσωπικό, ενώ «προικοδοτήθηκε» με 11 επισκευαστικές βάσεις που καλύπτουν ολόκληρο το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οι εγκαταστάσεις, με βάση την υπόδειξη της Επιτροπής Ανταγωνισμού, θα πρέπει να εξυπηρετούν τους νέους «παίκτες» που έχουν ήδη μπει στις εμπορευματικές μεταφορές με τρένο, ενώ από τη νέα χρονιά ανοίγει η αγορά και για τα επιβατικά δρομολόγια.
Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα του 2018, ο κύκλος εργασιών της δημόσιας ΕΕΣΣΤΥ παρουσίασε αύξηση 9,54% και διαμορφώθηκε στα 35,84 εκατ. ευρώ, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 9,61%.
Εχει ενδιαφέρον ότι ο μεγάλος οφειλέτης της εταιρείας είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία στο τέλος της περασμένης χρονιάς είχε ανεξόφλητους λογαριασμούς 23,4 εκατ. ευρώ, ποσό λίγο μεγαλύτερους από το τίμημα που κατέβαλε χθες για την αγορά της εταιρείας!
Ο όμιλος Ferrovie dello Stato, η κρατική εταιρεία των σιδηρόδρομων της Ιταλίας, σκοπεύει να ενοποιήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ΕΕΣΣΤΥ. Το μεγάλο ζητούμενο είναι οι σχέσεις με τον ΟΣΕ, που βρίσκονται σε διαρκή ένταση, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕδιαμαρτύρεται για την κατάσταση του δικτύου και των σταθμών, που αποτελούν ιδιοκτησία του ΟΣΕ.

Μάχη για το Θριάσιο

Το νέο σημείο τριβής είναι οι δύο αποθήκες στο Θριάσιο, συνολικής επιφάνειας 52.000 τετραγωνικών, ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, που κατασκευάστηκαν την περίοδο 1998 - 2018 με κοινοτικές χρηματοδοτήσεις.
Οι Ιταλοί θέλουν να τις αποκτήσουν με βάση τους δικούς τους όρους, απειλώντας ότι, σε αντίθετη περίπτωση, θα επαναφέρουν το θέμα των παλιότερων κρατικών ενισχύσεων προς τον ΟΣΕ, που αγγίζει το ένα δισ. ευρώ, το οποίο είχε τεθεί στο αρχείο με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Χαρά Τζαναβάρα
efsyn.gr