Τρίτη, 26 Μαρτίου 2019

Πάτρα: Από σήμερα μεταφέρεται ο σταθμός του Προαστιακού στο Ρίο – Πώς διαμορφώνονται τα δρομολόγια.


Με γοργούς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή της νέας διπλής γραμμής του Προαστιακού Πάτρας. Ήδη το στρώσιμο των νέων σιδηροδρομικών γραμμών, από τον ΟΣΕ έχει φτάσει μέχρι το Ρίο και για το λόγο αυτό από σήμερα Τρίτη 26 Μαρτίου, όπως ανακοινώθηκε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα μεταφερθεί η στάση του Ρίου, ενώ θα υπάρξουν αλλαγές και στα δρομολόγια των διασυνδεμένων με το τρένο λεωφορείων.
Η νέα στάση στο Ρίου, θα είναι γύρω στα 500 μέτρα μακριά από το σταθμό του ΟΣΕ στην περιοχή, προς την πλευρά του Καστελοκάμπου. Ήδη στο σημείο έχει δημιουργεί νέος σταθμός, ο οποίος θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των επιβατών και από την προσεχή Τρίτη θα κάνει εκεί στάση ο προαστικός.

Παράλληλα, σύμφωνα με τη ΤΡΑΙΝΟΣΕ η μεταφορά του σιδηροδρομικού σταθμού, θα επιφέρει και τροποποιήσεις στη λεωφορειακή γραμμή από και προς τον Άγιο Βασίλειο. Από τις 26 Μαρτίου το λεωφορείο του προαστειακού θα εκτελεί τη διαδρομή Άγιος Βασίλειος – Καστελόκαμπος – Άγιος Βασίλειος, με ώρες αναχώρησης κάθε παρά τέταρτο της ώρας, από τον Άγιο Βασίλειο στον Καστελόκαμπο και ακριβώς από τον Καστελόκαμπο προς τον Άγιο Βασίλειο.

Να σημειωθεί ότι ήδη έχει ολοκληρωθεί το στρώσιμο των σιδηροδρομικών γραμμών στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο με τις γραμμές που τερματίζουν στην περιοχή του Αιγίου, ενώ για το θέμα της υπογειοποίησης της γραμμής στην Πάτρα, το έργο το έργο που εκτελείται ήδη μέχρι τον Σταθμό του Ρίου και πλέον συνεχίσει, κατασκευάζεται με κλίση τέτοια που θα συνδέεται με το έργο της υπογειοποίησης το οποίο θα συνεχιστεί με επόμενο έργο.

Με την ολοκλήρωση της προμελέτης ετοιμάζονται και τα τεύχη δημοπράτησης για να προκηρυχθεί μέχρι τον Μάιο το νέο έργο που θα αφορά μελέτη – κατασκευή από το Ρίον έως τον Σταθμό του Αγίου Διονυσίου.από τον Καστελόκαμπο μέχρι την Κανελλοπούλου, από εκεί μέχρι τον Άγιο Διονύσιο το έργο θα γίνει με υπογειοποίηση cut and cover, δηλαδή την διάνοιξη ορύγματος και στη συνέχεια την κάλυψη του στην επιφάνεια («ελαφρά» υπογειοποίηση).

Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 και πως θα δημοπρατηθεί με τη μέθοδο της μελετο-κατασκευής ενώ σε αυτό εντάσσονται και οι μελέτες που θα διαρκέσουν περίπου 8 μήνες για το τμήμα Άγιος Διονύσιος-Άγιος Ανδρέας, που επίσης θα είναι υπόγειο. Η χρηματοδότηση για αυτό το τελευταίο τμήμα θα εξασφαλιστεί από το εργαλείο «Connecting Europe Facilities» (CEF).

Η Πάτρα πρέπει συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μέχρι το τέλος του 2023 καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να απαιτηθεί από την Κομισιόν η επιστροφή όλων των κονδυλίων για την αναβάθμιση της γραμμής Αθήνα-Πάτρα.

Το Υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ έχει ξεκινήσει την διαδικασία ετοιμασίας του Φακέλου Μεγάλου Έργου για το τμήμα από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα προκειμένου να εγκριθεί η χρηματοδότηση και να ξεκινήσουν τα σχετικά έργα.

patratora.gr