Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019

Καρέ καρέ η παράδοση σε χρήση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα – Δομοκός.


Δρομολόγιο επιθεώρησης παρουσία του γ. γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών Θάνου Βούρδα έγινε στη γραμμή Τιθορέα -Δομοκός  χθες Τρίτη.

Λεπτομέρειες απομένουν για την λειτουργία, στο σύνολό της, της νέας, διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Αθηνών – Θεσσαλονίκης, έπειτα από τη σημερινή παράδοση σε χρήση του τελευταίου τμήματος, του νέου σιδηροδρομικού τμήματος Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός μήκους 106 χλμ., που αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της προηγούμενης μονής γραμμής μήκους 122 χλμ.

Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ./ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων, η κάθε μία, και ακολουθώντας διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού, καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.

Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων, η κάθε μία, και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Το τμήμα αυτό περιλαμβάνει και τη μεγαλύτερη κρεμαστή σιδηροδρομική γέφυρα των Βαλκανίων.

Η ΣΓ26, βρίσκεται στην περιοχή της Εκκάρας και ήταν από τα πλέον δύσκολα έργα διότι κατασκευάστηκε πάνω από το ενεργό ρήγμα της Εκκάρας. Πρόκειται για χαλύβδινη τοξωτή γέφυρα τριών ανοιγμάτων που κατασκευάστηκε με τη μέθοδο της τμηματικής προώθησης.

Αυτό το έργο λοιπόν, η γραμμή των 106 χλμ., δόθηκε σήμερα σε χρήση και αποτελεί ιστορική στιγμή για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, ο οποίος, 150 χρόνια μετά την ίδρυση του ΟΣΕ, μπαίνει ξανά με δυναμικό τρόπο στο δρόμο της ανάπτυξης, αφήνοντας οριστικά πίσω του τον μαρασμό, την αναβλητικότητα και την απαξίωση δεκαετιών. Μέσα στον επόμενο μήνα το σύνολο της Γραμμής θα είναι και ηλεκτροκινούμενο, προκειμένου να γίνονται τα δρομολόγια πολύ πιο σύντομα και χωρίς μετεπιβιβάσεις. «Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξεκινά να γράφει τη σύγχρονη ιστορία του.

Η παράδοση σε χρήση όλης της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Τιθορέα - Δομοκός, βάζει σε νέα τροχιά το Σιδηρόδρομο στην Ελλάδα. Εδώ και 4 χρόνια έχουμε βάλει την απαξίωση και την υποβάθμισή του στο περιθώριο. Τελειώνουμε έργα που για 10ετίες ακούγαμε αλλά δε βλέπαμε. Πιστεύουμε στο σιδηρόδρομο και στην πρωταγωνιστική συμβολή του στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και τη Δίκαιη Ανάπτυξη.

Το αποδεικνύουμε έμπρακτα και σε επίπεδο έργων και σε θεσμικό επίπεδο. Προσωπικά θέλω να ευχαριστήσω όλους όσους 3,5 χρόνια εργάστηκαν σκληρά και μεθοδικά τόσο από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ όσο και από την ανάδοχη Κοινοπραξία. Κερδίσαμε το "στοίχημα". Να ευχηθώ καλά ταξίδια με ασφάλεια στους μηχανοδηγούς και τους παρόχους σιδηροδρομικού έργου,» ανέφερε ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών,Θάνος Βούρδας, μετά το ειδικό δρομολόγιο επιθεώρησης, παρουσία των διοικήσεων της ΡΑΣ, του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της ΕΕΣΤΤΥ.


Δημήτρης Μπαλής
news247.gr