Τρίτη 11 Δεκεμβρίου 2018

Τα καλά & τα κακά μαντάτα του αναπτυξιακού συνεδρίου στην Αλεξανδρούπολη: οι προοπτικές ανάπτυξης & τα διόδια.


Τις σημαντικές προοπτικές της Αλεξανδρούπολης ως εμπορευματικού & ενεργειακού κόμβου της ευρύτερης περιοχής ανέδειξε το «Αναπτυξιακό Συνέδριο: Διαμετακομιστικό κέντρο-Συνδυασμένες μεταφορές – Ενέργεια», που έλαβε στην πρωτεύουσα του Έβρου.

Για ακόμη μια φορά η Αλεξανδρούπολη βρέθηκε στο επίκεντρο, με το βλέμμα όλων στραμμένο στην ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της, και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων της για τη δημιουργία διαμετακομιστικού κέντρουκαι την τη μετατροπή της σε ενεργειακό κόμβο.

Και μπορεί όλα αυτά να ακούγονται γενικά, αφηρημένα και συνηθισμένα πια στα αυτιά των κατοίκων του Έβρου, όμως σύμφωνα με τον Πρόεδρο της διοργανώτριας του συνεδρίου ΓΑΙΟΣΕ, η Αλεξανδρούπολη πορεύεται ήδη στις ράγες της ανάπτυξης.

«Σημαντικό είναι η προώθηση ενός εμπορευματικού κέντρου στην Αλεξανδρούπολη που θα λειτουργεί μαζί με το λιμάνι και δίπλα σ’ αυτό και φυσικά αυτό το οποίο πρέπει να δούμε ποια θα είναι η μορφή αυτού του κέντρου. Θα είναι ενεργειακό, κέντρο εμπορευματοκιβωτίων, θα είναι συνδυασμός και των δύο; Αυτό θέλουμε να αναδείξουμε ώστε να προχωρήσουμε στη διαμόρφωση του κατάλληλου τύπου διαγωνισμού που πρόκειται να γίνει», επισήμανε ο Αθανάσιος Σχίζας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ έκανε εκτενή παρουσίαση των προς υλοποίηση εμπορευματικών κέντρων στο Θριάσιο Πεδίο και στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, στα χνάρια των οποίων θα βαδίσει και η Αλεξανδρούπολη.

Στα χρονικά περιθώρια τα οποία μοιάζουν να στενεύουν, αναφέρθηκαν αμφότεροι ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης και ο Πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος.

«Έχουμε έναν αναξιοποίητο τόπο, θησαυρό. Γιατί η κυβέρνηση δεν προχωρά σε έναν δημόσιο διαγωνισμό μετά από 3,5 χρόνια; Έρχονται εκλογές, θα προλάβουμε ότι δεν έγινε σε 3,5 χρόνια να γίνει σε λίγους μήνες;», τόνισε ο Βαγγέλης Λαμπάκης, με τον Χρήστο Δούκα να σημειώνει ότι «Οι πολίτες της περιοχής είναι προφανές ότι δεν δίνουν άλλη πίστωση χρόνου, εκτός εκείνης που πρέπει να υπάρξει για να γίνει το σχέδιο πραγματικό και να έχει προοπτικές θετικής διεξόδου. Λυπούμαστε αλλά δεν δίνουμε άλλο χρόνο».

Εκτός όμως από τις αναπτυξιακές προοπτικές της ευρύτερης περιοχής που ενδελεχώς σκιαγραφήθηκαν, τέθηκε και το χρονοδιάγραμμα της λειτουργίας ενός ακόμη σταθμού διοδίων, ενός έργου που ουσιαστικά θα αποτελέσει τροχοπέδη στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας και επιχειρηματικότητας.

Ο λόγος για το σταθμό διοδίων στο Αρδάνιο Έβρου, ο οποίος αναμένεται να καταστεί λειτουργικός έως και τον Απρίλιο του 2019, σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Εγνατίας Οδού ΑΕ.

Ο σταθμός θα λειτουργήσει αρχικά ως μετωπικός, ενώ αργότερα υπάρχει σταθμός για εφαρμογή του αναλογικού συστήματος πληρωμών.

Υπενθυμίζεται πως από 1/1/2019 καταργείται η δωρεάν διέλευση των κατοίκων όμορων περιοχών από τους υφιστάμενους σταθμούς, τη στιγμή που θα ξεκινήσει η κατασκευή ενός ακόμη, και μάλιστα σε σημείο όπου ο Έβρος έχει θρηνήσει 11 νεκρούς και 45 σοβαρά τραυματίες από τροχαία.


Μαρίνα Κριτού
e-evros.gr