Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018

Δεν νοείται σύγχρονο λιμάνι, χωρίς επαρκή σύνδεση με το σιδηρόδρομο.

Δυστυχώς, στην Ελλάδα έχουμε καθυστερήσει αρκετά, αφού χρειάστηκαν περισσότερα από 15 χρόνια για να ολοκληρωθεί η σύνδεση του Πειραιά (Ικόνιο) με τον σιδηρόδρομο, ενώ ακόμα δεν έχει δημοπρατηθεί η αντίστοιχη σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Το πόσο σημαντικό είναι το τρένο για ένα λιμάνι και το αντίστροφο αναδείχτηκε στην 83η ΔΕΘ, όπου το περίπτερο του ΟΣΕ επισκέφθηκε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Σωτήρης Θεοφάνης (σχετική φωτό).

Ο κ. Θεοφάνης εμφανίζεται να έχει καλές σχέσεις με τις διοικήσεις των σιδηροδρομικών εταιρειών (με κάποιους γνωρίζεται από παλιά) και να γνωρίζει, σε ικανοποιητικό βαθμό, τη σιδηροδρομική πραγματικότητα.

Ο ΟΛΘ «ποντάρει» πολλά στο σιδηρόδρομο, έστω και σε επόμενη φάση, έχοντας ως δεδομένα:

-Την ολοκλήρωση των έργων του προβλήτα 6, κάτι το οποίο θα σημάνει την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων και περισσότερων φορτίων,

-Την ολοκλήρωση του εμπορευματικού κέντρου στο Γκόνο (η διαγωνιστική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη) και την μετεγκατάσταση στο χώρο αυτό του κεντρικού σιδηροδρομικού terminal της Θεσσαλονίκης,

-Tη δημοπράτηση και ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον προβλήτα 6.

Η σιδηροδρομική σύνδεση αναφέρεται στη κατασκευή νέας, μονής σηματοδοτούμενης γραμμής, με πρόβλεψη για εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης.

Από την ΕΡΓΟΣΕ έχει εκπονηθεί η προμελέτη του έργου και η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) και επιτεύχθηκε περιβαλλοντική αδειοδότηση τον Ιούλιο του 2017.

Αναμένεται η έγκριση χρηματοδότησης του κόστους μελετών από το ίδιο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, ώστε να προχωρήσει η δημοπράτηση της σχετικής σύμβασης, με διάρκεια εκπόνησης 22 μήνες από την υπογραφή της.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση των μελετών, προγραμματίζεται η δημοπράτηση του έργου κατασκευής της νέας γραμμής, η ολοκλήρωση της οποίας αναμένεται το 2023, με κόστος 20 εκατ. ευρώ.

metaforespress.gr