Κυριακή, 29 Ιουλίου 2018

Ποιο είναι το πραγματικό κίνητρο πίσω από την απόλυση του διοικητικού συμβουλίου της FS;

ποιο είναι το πραγματικό κίνητρο πίσω από την απομάκρυνση του fs-board;Γράφει ο Marco Chiandoni

Η νέα κυβέρνηση συνασπισμού της Πενταστασικής Κίνησης και των συνδικαλιστικών κομμάτων της Ιταλίας, η οποία ανέλαβε καθήκοντα την 1η Ιουνίου, αρχίζει να στρέφει την προσοχή της στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Η πρώτη σημαντική πράξη της κυβέρνησης που επηρεάζει τους σιδηρόδρομους λήφθηκε στις 25 Ιουλίου από τον κ. Danilo Toninelli, υπουργό υποδομών και μεταφορών που ανήκει στο Κίνημα των πέντε αστέρων, όταν υπέγραψε διάταγμα για την απόλυση ολόκληρου του διοικητικού συμβουλίου των Ιταλικών Σιδηροδρόμων, , συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου, κ. Renato Mazzoncini.


Ο κ. Toninelli λέει ότι τα κίνητρα είναι ηθικά, επειδή ο Mazzoncini κατηγορείται για δίκη μετά από έρευνα σχετικά με την Umbria Mobility, μια τοπική εταιρεία μεταφορών. Ο Mazzoncini, ο οποίος ήταν πρώην διευθύνων σύμβουλος της θυγατρικής εταιρείας Busitalia FS μέχρι το διορισμό του ως διευθύνων σύμβουλος της FS τον Νοέμβριο του 2015 , διερευνάται για υποτιθέμενες παρατυπίες σε δημοπρασία δημοσίων μεταφορών στην Πάρμα.

Σύμφωνα με τον ιταλικό νόμο, μια εισερχόμενη κυβέρνηση επιτρέπεται να ακυρώσει ή να ανανεώσει θέσεις διαχείρισης δημόσιων εταιρειών. Ωστόσο, το καταστατικό του FS ορίζει ότι οι διευθυντές μπορούν να αποκλειστούν από την εκλογή τους στο διοικητικό συμβούλιο μόνο εάν έχουν διωχθεί. Ο Mazzoncini επαναδιορίστηκε ως CEO μόλις στις 11 Ιουνίου, ενώ η επόμενη συνάντηση των μετόχων της FS σχεδιάστηκε για τις 26 Ιουλίου.

Η απόρριψη του Mazzoncini και του συνόλου του διοικητικού συμβουλίου για δεοντολογικούς λόγους δεν είναι συνεπώς πολύ πειστική. Ο Toninelli υποστηρίζει ότι πρόκειται για κυβέρνηση αλλαγής, πράγμα που σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχει αβεβαιότητα όσον αφορά τους διαχειριστές των κρατικών επιχειρήσεων.

Ωστόσο, ο Toninelli μάλλον έδωσε το παιχνίδι μακριά, όταν είπε ότι το υπουργείο του ξεκίνησε μια ανασκόπηση σημαντικών έργων όπως η γραμμή τουρίν - λυών υψηλής ταχύτητας και διερωτήθηκε αν η Anas, η κρατική επιχείρηση συντήρησης και κατασκευής αυτοκινητοδρόμων που ανέλαβε FS στα τέλη του 2017, θα παραμείνει θυγατρική της FS.

Η προηγούμενη κυβέρνηση της Ιταλίας, με επικεφαλής τον κ. Paolo Gentiloni, υποστήριξε το λεγόμενο πρόγραμμα επενδύσεων για σιδηροδρομικές μεταφορές "cura del ferro", το οποίο προέβλεπε επενδύσεις τόσο στις περιφερειακές όσο και στις υψηλών ταχυτήτων υπηρεσίες, καθώς και στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές διατροπικές μεταφορές και στη βελτίωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων με τους λιμένες να ενθαρρυνθεί η μεταφορά εμπορευμάτων από το δρόμο στον σιδηρόδρομο.

Ο Toninelli δηλώνει ότι θέλει να επικεντρωθεί στις πραγματικές ανάγκες της χώρας, όπως οι μετακινήσεις και οι περιφερειακές υπηρεσίες και οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές. Ωστόσο, η FS έχει κάνει αυτό επενδύοντας στην ανανέωση των αμαξοστοιχιών σε συνεργασία με τις ιταλικές περιφέρειες. Η ανάπτυξη του δικτύου υψηλής ταχύτητας υπήρξε επίσης μια πραγματική επιτυχία με σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας τόσο για το FS όσο και για τον ιδιωτικό φορέα εκμετάλλευσης open-access Italo-NTV.

Πέρα από τις έντονες δηλώσεις του Κινήματος των Πέντε Αστέρων, οι οποίες δεν φαίνεται να ευθυγραμμίζονται με την πολιτική μεταφορών του πολιτικού κόμματος της Ένωσης, με επικεφαλής τον κ. Matteo Salvini, αναπληρωτή πρωθυπουργό και υπουργό εσωτερικών της Ιταλίας, την πραγματική πολιτική μεταφορών η νέα κυβέρνηση είναι πιθανόν να αρχίσει να αναδύεται. Μια συνεδρίαση των μετόχων της FS πρέπει να πραγματοποιηθεί μέχρι τις 31 Ιουλίου για να εκλέξει το νέο συμβούλιο και διευθύνοντα σύμβουλο. Οι Ιταλοί φορολογούμενοι θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν ένα μεγάλο νομοσχέδιο, αν η νέα κυβέρνηση αποφασίσει να σταματήσει τα έργα μεγάλης ταχύτητας που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη.

Πηγή: railjournal.com