Τρίτη, 24 Ιουλίου 2018

Απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης από τα εργοτάξια του Μετρό ύστερα από 9 χρόνια.

Με 3 βήματα η Αττικό Μετρό "κλειδώνει" τη λειτουργία της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο του 2020. Όπως αναφέρει στο ypodomes.com o Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής Γιάννης Μυλόπουλος, έχουν ολοκληρωθεί τα έργα σε 11 από τους 13 σταθμούς και το σημαντικότερο για την πόλη είναι ότι έχουν απομακρυνθεί μετά από 9 και πλέον χρόνια τα εργοτάξια στο επίπεδο του δρόμου οι οποίοι αποδίδονται και πάλι στην κυκλοφορία, δίνοντας ανάσες στο κυκλοφοριακό.

Η "απελευθέρωση" της πόλης έγινε μάλιστα σε χρόνο ρεκόρ καθώς ξεκίνησε τον περασμένο Νοέμβριο και ολοκληρώθηκε πριν από λίγες μέρες."Παραμείναμε πιστοί στις υποσχέσεις μας και στο χρονοδιάγραμμα και απαλλάξαμε την πόλη από τις λαμαρίνες" σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ.Μυλόπουλος.

Το δεύτερο βήμα είναι το στρώσιμο των γραμμών, όπως πρώτο σας έχει αναφέρει το ypodomes.com σε προηγούμενο άρθρο. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν στρωθεί σιδηροτροχιές στο τμήμα Ανάληψη-Συντριβάνι και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2019 θα έχει ολοκληρωθεί και το στρώσιμο στο τμήμα Ανάληψη-Νέα Ελβετία. Ήδη το τμήμα Ανάληψη-Φλέμινγκ έχει ολοκληρωθεί.

Με την ολοκλήρωση της τοποθέτησης των γραμμών κάπου μέσα στο 2019 (πιθανότατα στο τέλος του επόμενου καλοκαιριού) θα ξεκινήσουν τα εξαντλητικά δοκιμαστικά δρομολόγια με τους συρμούς (που εν τω μεταξύ θα αρχίζουν να έρχονται σταδιακά).

Το τρίτο βήμα όπως αναφέρει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, είναι η ολοκλήρωση της διάνοιξης της σήραγγας στη Γραμμή Καλαμαριάς. Κάπου στα τέλη της ερχόμενης εβδομάδας θα έχουμε το τελευταίο breakthrough στο σταθμό 25ης Μαρτίου και μετά ...τέλος τα σκαψίματα. Ταυτόχρονα οι 5 σταθμοί της Γραμμής Καλαμαριάς ολοκληρώνονται και κάπου στα μέσα της επόμενης χρονιάς θα ξεκινήσει το στρώσιμο των γραμμών και εκεί, διαδικασία που θα πάρει περίπου 6 μήνες για να ξεκινήσουν και εκεί το 2020 τα δοκιμαστικά δρομολόγια.

Η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας στα τμήματα Συντριβάνι-Νέα Ελβετία και 25ης Μαρτίου-Μίκρα θα γίνει τον Νοέμβριο του 2020 και Φεβρουάριο-Μάρτιο 2021. Για να γίνει αυτό πρέπει να συνεχίσουν οι εργασίες σε υψηλό επίπεδο και ο κ.Μυλόπουλος είναι αισιόδοξος ότι αυτό θα γίνει και όπως τονίζει "γίνονται μεγάλες απορροφήσεις και το 2017 είχαμε ρεκόρ με σχεδόν 200εκατ.ευρώ. Φέτος ενδεχομένως να είναι ακόμα μεγαλύτερες οι απορροφήσεις καθώς περνάμε από τις κατασκευές στις προμήθειες εξοπλισμού. Αυτό σημαίνει πως κάθε παραγγελία αξίας δεκάδων εκατομμυρίων θα προστιθεται άμεσα στις απορροφήσεις του έργου και θα τις αυξήσει γεωμετρικά".

ΟΙ ΣΥΡΜΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ

Ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό βρέθηκε στην Ιταλία την περασμένη εβδομάδα και όπως αναφέρει συμμετείχε στο επίσημο τεστ αντοχής των συρμών που ήταν απόλυτα επιτυχημένο στο οποίο ήταν παρών και ο Γενικός Επιθεωρητής Σιδηροδρόμων της Ιταλίας. Όπως διαβεβαιώθηκε, οι συρμοί τηρούν όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές, όπως περιγράφονται στη σύμβαση του 2006.

Αναφορικά με τις επόμενες επεκτάσεις τα βήματα γίνονται συντονισμένα. Αύριο Τετάρτη θα γίνει το πρώτο ραντεβού με την Fraport, παρουσία και εκπροσώπου της ΥΠΑ για την επέκταση του Μετρό προς Αεροδρόμιο. Στόχος είναι να υποδειχθεί η θέση που θα τερματίζει το Μετρό ερχόμενο από την Καλαμαριά και αν αυτό θα είναι επίγειο ή υπέργειο. Θα είναι μία πρώτη διερευνητική συνάντηση για να ακουστούν απόψεις και θέσεις προκειμένου να ξεκινήσουν οι μελέτες.

Την ερχόμενη εβδομάδα θα υπάρξει ραντεβού με τους Δημάρχους των Δυτικών Προαστίων (Ευόσμου, Αμπελοκήπων, Π.Μελά και Νεάπολης-Συκεών) για να συζητηθεί η οριστική χωροθέτηση των σταθμών της κυκλικής γραμμής που θα ενώνει αυτά τα προάστια με το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό. Θα ακουστούν παρατηρήσεις, προτάσεις, υποδείξεις και μέσα από τον διάλογο θα υπάρξει και ο τελικός σχεδιασμός του έργου.

Τώρα, έχουν δεσμευτεί για τις επεκτάσεις προς Δυτικά και Αεροδρόμιο 30εκατ.ευρώ. Με αυτά τα χρήματα η Αττικό Μετρό θα δημοπρατήσει μέχρι το τέλος του έτους τις πρόδρομες εργασίες για την μετακίνηση των ΟΚΩ και τις αρχαιολογικές εργασίες με σκοπό (όπως και στην Αθήνα) όταν δημοπρατηθούν τα κυρίως έργα να μην υπάρχουν μακροχρόνιες καθυστερήσεις και να τρέχουν τα έργα με καλύτερους ρυθμούς και σίγουρα χωρίς ...απρόοπτα. Μεγάλος στόχος είναι να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και μέχρι το 2021 να δημοπρατηθούν τα έργα που θα ολοκληρώσουν την πρώτη φάση ανάπτυξης συστήματος Μετρό στη Θεσσαλονίκη.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com