Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2018

« ‘Έλκουν» Κινεζικές και όχι μόνο επενδύσεις Πειραιάς και σιδηρόδρομος.

Θριάσιο, σιδηροδρομικά οι σχετικές υποδομές τους με γνώμονα τον Πειραιά και τον προσδιορισμένο για τις 12 Φεβρουαρίου κατάπλου στον Πειραιά ενός από τα μεγαλύτερα πλοία του στόλου της COSCO, όπως έχει αναφέρει το «theseanation” από τις 12 Ιανουαρίου, έχει εξιτάρει το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον.
Και τούτο γιατί η έλευση του προέδρου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Σι Τζινπίνγκ , που θα παραστεί στην ειδική τελετή με αφορμή τον εν λόγω κατάπλου, έχει πυροδοτήσει πλειάδα σεναρίων για την επέκταση των διμερών οικονομικών σχέσεων Ελλάδας- Κίνας στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών. 
Τα σενάρια εδράζουν και στο γεγονός ότι Αθήνα και Σόφια «τρέχουν» τις διαδικασίες ώστε να έχει αποκρυσταλλωθεί η εικόνα για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής Εγνατίας, που θα επιτρέψει να γίνει το επόμενο βήμα που αφορά στην χρηματοδότηση του έργου, αλλά και στο γεγονός ότι τα επιχειρηματικά σχήματα Pearl και Rail Cargo Logistics Goldair που έχουν λάβει ήδη τη σχετική άδεια και πληρούν τις προδιαγραφές στον άξονα Πειραιά-Θεσσαλονίκης-Ειδομένης θα ξεκινήσουν εντός του Φεβρουαρίου το έργο τους.
 Με βάση τα σενάρια η Κινεζική πλευρά έχει εκπεφρασμένο ενδιαφέρον για επενδύσεις στους σιδηροδρομικούς άξονες Πειραιά- Θεσσαλονίκης και τη Σιδηροδρομική Εγνατία δεδομένων και των εκτεταμένων Κινεζικών επενδύσεων που συμβαίνουν στο σιδηροδρομικό τοπίο των Βαλκανίων απ άκρου σε άκρο. Το γεγονός δεν έχει διαλάθει της προσοχής των Βρυξελλών αλλά και Γαλλο-Γερμανικών ομίλων και ξένων funds που ενδιαφέρονται να τοποθετηθούν διεκδικώντας ένα μεγάλο κομμάτι ώστε να μειωθεί η Κινεζική επιρροή στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών .
Και των σχετικών υποδομών. Στο σημείο αυτό αξίζει να τονιστεί ότι χάρη στην COSCO και τα όσα θετικά καταγράφηκαν το 2017 για το λιμάνι του Πειραιά και το επικείμενο άνοιγμα του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνας Θεσσαλονίκης Ειδομένης κατέστη επισπεύδον το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον για τις συνδυασμένες μεταφορές στην Ελλάδα. 
Όσον αφορά στον Αμερικανικό «παράγοντα» αυτός παρακολουθεί με εξαιρετικό ενδιαφέρον τις κινήσεις Αθήνας και Σόφιας για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού άξονα που θα παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου διασυνδέοντας σιδηροδρομικά λιμάνια της Μ. Θάλασσας σε Βουλγαρία, Ρουμανία και Ουγγαρία (Δούναβης) με τα ελληνικά λιμάνια Αλεξανδρούπολης Καβάλας και Θεσσαλονίκης.
 Τα δύο πρώτα έχουν συγκεντρώσει το Αμερικανικό επενδυτικό ενδιαφέρον σύμφωνα με τα στοιχεία που απορρέουν από την επίσκεψη Σπίρτζη στις ΗΠΑ και τις εκεί επαφές που είχε. Υπενθυμίζεται τέλος ότι η «περίπτωση» της Θεσσαλονίκης παρουσιάζεται ιδιάζουσα καθώς το σιδηροδρομικό έργο με επίκεντρο το λιμάνι θα επεκτείνει το πεδίο δράσης του ΟΛΘ στην ευρύτερη νότια Βαλκανική.

Πηγή: theseanation.gr