Σάββατο, 31 Δεκεμβρίου 2016

Ο Πειραιάς «μοίρασε» 3,4 εκατ. κοντέινερ.

Η ξέφρενη πορεία του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας που καταγράφηκε τα τελευταία χρόνια με σημαντική άνοδο συνεχίζεται και το 2016 με εξίσου εντυπωσιακή αύξηση της κίνησης.

Στόχος της Cosco είναι να μπει ο Πειραιάς στη λίστα με τα 30 μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου έως το 2018
Ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να σημειώσει τη φετινή χρονιά η Cosco στον Πειραιά, με ρυθμούς αύξησης στη διάρκεια των πρώτων έντεκα μηνών που υπερβαίνουν το 15% σε σχέση με πέρυσι.
Συγκεκριμένα, έως και τον Νοέμβριο η ΣΕΠ (διαχειρίζεται τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ) διακίνησε 3,2 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια έναντι 3 εκατομμυρίων στο σύνολο του 2015. Σύμφωνα μάλιστα με παράγοντες της αγοράς, η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων στο σύνολο του έτους αναμένεται να ξεπεράσει τα 3,4 εκατομμύρια κοντέινερ.
Σε μηνιαία βάση, τον Νοέμβριο, διακινήθηκαν 267,1 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 245,1 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων κατά τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ήτοι άνοδος 9%.

Χαρακτηριστικό άλλωστε των φιλοδοξιών που έχει ο κινεζικός όμιλος για τον Πειραιά είναι οι στόχοι που έχει θέσει ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Φου Τσενγκ Κιου, να εντάξει τον Πειραιά στη λίστα με τα 30 μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια του κόσμου έως το 2018, κάτι που επιδιώκει να επιτύχει με ραγδαία αύξηση του όγκου εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται από το ελληνικό λιμάνι, της τάξης του 35% σε βάθος διετίας.

Κέρδισε 49 θέσεις

Πέρυσι άλλωστε εκτινάχθηκε στην 44η θέση της παγκόσμιας κατάταξης εμπορευματικών λιμανιών από την 93η που ήταν 2010, ενώ η εμπορευματική δραστηριότητα αντιστοιχεί σε πάνω από το μισό του συνολικού τζίρου του Πειραιά, που ανήλθε σε περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ πέρυσι.Ειδικότερα για την προβλήτα ΙΙΙ, που είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, ακολουθείται πιστά το χρονοδιάγραμμα μέχρι την ολοκλήρωσή της τον Δεκέμβριο του 2017, οπότε η συνολική δυνατότητα διακίνησης θα υπερβεί τα 6 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως. Παράλληλα, ο ΣΕΠ θα μπορεί να υποδέχεται και τα Mega Containers Vessels, πλοία που μεταφέρουν μέχρι και 18.000 εμπορευματοκιβώτια. Μέσα επίσης στο 2017 θα ξεκινήσει η λειτουργία νέων αποθηκών έκτασης 25.000 τετραγωνικών μέτρων.
Με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, η Cosco Shipping θα επενδύσει 293,8 εκατομμύρια ευρώ σε μια σειρά απαραίτητων έργων, στα οποία περιλαμβάνονται: η επέκταση των υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια, η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και η κατασκευή ενός πολυώροφου χώρου στάθμευσης πλησίον του λιμανιού των οχηματαγωγών (RORO).

Υποδομές

Οι μελλοντικές επενδύσεις του κινεζικού ομίλου έχουν ως στόχο τη μετατροπή του λιμένα του Πειραιά στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη, καθώς και το μεγαλύτερο λιμάνι αναχώρησης στον κόσμο για εταιρείες κρουαζιέρας.

Η Cosco θα επενδύσει σε αποβάθρα βεληνεκούς 300.000 dwt, καθώς και στην αναβάθμιση των γύρω υποδομών, με στόχο την ενίσχυση της δυνατότητας επισκευής πλοίων, καθώς και στην ανεύρεση ευκαιριών σε ό,τι αφορά την επισκευή υπεράκτιου εξοπλισμού.

Παράλληλα, ο όμιλος θα επενδύσει στο λιμάνι οχηματαγωγών και στον πολυώροφο χώρο στάθμευσης, που θα καταστήσει τον Πειραιά ως το σημαντικότερο τερματικό αυτοκινήτων στη Μεσόγειο. Επιπρόσθετα, η Cosco θα επιταχύνει την κατασκευή του «China-Europe Land-Sea Express Line», φέρνοντας την Κίνα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη ένα βήμα πιο κοντά. Οι Κινέζοι θα αναλάβουν την ανάπτυξη των logistics και της αποθήκευσης, τη στρατηγική πρωτοβουλία «One Belt One Road», καθώς και το γεωγραφικό πλεονέκτημα του λιμανιού να αναπτυχθεί ως το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, καθώς και η νότια πύλη προς την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη και των Βαλκανίων.

Aυξήθηκαν κατά 45%
Κέρδη 11,3 εκατ. ευρώ «έδεσαν» σε δέκα λιμάνια

Σε τροχιά αξιοποίησης έχουν εισέλθει τα δέκα περιφερειακά λιμάνια στα οποία το ΤΑΙΠΕΔ είναι μοναδικός μέτοχος, με τα οικονομικά τους αποτελέσματα να εμφανίζουν φέτος σημαντική βελτίωση. 

Πρόκειται για τα λιμάνια Ελευσίνας, Πατρών, Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης, Λαυρίου, Καβάλας, Κέρκυρας, Ραφήνας, Ηρακλείου και Βόλου.

Στο σύνολό τους τα λιμάνια με κύκλο εργασιών 30,885 εκατ. κατέγραψαν κέρδη 11,382 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο αυξημένα κατά 45% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Αυτό, σύμφωνα με το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, οφείλεται «στην καλή διαχείριση που γίνεται από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, μέσω της περιστολής κόστους, της βελτιστοποίησης των λειτουργιών και της εφαρμογής καλών πρακτικών, στο πλαίσιο μιας κεντρικής διαχείρισης που γίνεται και με τη συνδρομή του ΤΑΙΠΕΔ».
 Βελτίωση καταγράφει και ο κύκλος εργασιών έξι εξ αυτών των λιμανιών (Ελευσίνα, Ηράκλειο, Καβάλα, Λαύριο, Ραφήνα, Αλεξανδρούπολη).

Στο μεταξύ, επιπρόσθετες επενδύσεις σε λιμάνια στα οποία έχουν εντοπιστεί σημαντικά προβλήματα ασφάλειας ή χρειάζεται να αποκατασταθούν ζημιές ενέκρινε η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας. Υστερα από εισήγηση του γ.γ. Λιμένων, Χρήστου Λαμπρίδη, ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής, ενέκρινε μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων (ΓΓΛΛΠΝΕ) ποσό ύψους 1.084.000 ευρώ από τον προϋπολογισμό του 2016.

Επενδύσεις

Συγκεκριμένα, οι επιπλέον επενδύσεις που αποφασίστηκαν αφορούν τους λιμένες αρμοδιότητας των Οργανισμών Λιμένων Ευβοίας, Κέρκυρας, Βόλου, όπως επίσης και του Δ. Πύλου, Λευκάδας, Μυτιλήνης και Ρεθύμνου. Ετσι το σύνολο του ποσού που απορροφήθηκε από το ΠΔΕ της ΓΓΛΛΠΝΕ, για το 2016, ανέρχεται συνολικά σε περίπου 5.900.000€ και κατανεμήθηκε συνολικά σε 76 έργα.

Τα κριτήρια σύμφωνα με τα οποία επιλέχθηκαν τα λιμενικά έργα αφορούσαν την κάλυψη έκτακτων και επειγουσών αναγκών των λιμένων, χωρίς την αλλαγή των χαρακτηριστικών τους και με προϋπολογισμό έργου που να μην ξεπερνά τις 100.000 ευρώ προ ΦΠΑ για κάθε λιμένα. Επίσης, σημαντικό κριτήριο για την επιλογή αποτέλεσε η κάλυψη όσο το δυνατόν περισσοτέρων αναγκών στους λιμένες της χώρας πανελλαδικά.

ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΝΑΝΟΣ
Πηγή: ethnos.gr