Τρίτη, 25 Οκτωβρίου 2016

Διασφαλίστηκαν τα χρήματα για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή μέχρι την Πάτρα.


Θέμα χρόνου οι προμελέτες για τη διέλευση μέσα από την πόλη.

Την διασφάλιση της χρηματοδότησης όλου του νέου σιδηροδρομικού άξονα μέχρι την Πάτρα επιβεβαίωσε κατά την σημερινή της συνεδρίαση η Επιτροπή Παρακολούθησης των έργων που εκτελεί η ΕΡΓΟΣΕ την ώρα που πλέον θεωρείται θέμα χρόνου να ολοκληρωθούν και να δοθούν προς διαβούλευση η προμελέτες της ΟΣΕ για τον τρόπο διέλευσης του τρένου από το κέντρο της αχαϊκής πρωτεύουσα.

Για τα παραπάνω αλλά και για τα μέτρα που θα ληφθούν προκειμένου οι εργασίες, στην περιοχή της Αιγιάλειας, να μην προκαλούν πλημμύρες με κάθε νεροποντή, μίλησε «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7» ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Θανάσης Βούρδας. Όπως επισήμανε η Επιτροπή Παρακολούθησης, στην οποία συμμετείχε επιβεβαίωσε την επικαιροποίηση της χρηματοδότησης των έργων.


«Αυτό είναι ένα ευχάριστο νέο. Έχουμε διασφάλιση της χρηματοδότησης όλου του σιδηροδρομικού άξονα για να μπορέσουμε να φθάσουμε μέχρι και την Πάτρα. Είναι συγχρηματοδοτούμενα έργα, χρηματοδοτούνται κατά κύριο λόγο από το επιχειρησιακό πρόγραμμα ΕΠΠΕΡΑΑ  που αφορά τις υποδομές και το περιβάλλον κι ένα κομμάτι έρχεται από εθνικούς πόρους», σημείωσε ο κ. Βούρδας.

Όσον αφορά στο κομμάτι του έργου από τα Μποζαΐτικα μέχρι ουσιαστικά το νέο λιμάνι της Πάτρας, που είναι και το μόνο τμήμα στο οποίο δεν έχει ακόμα ληφθεί απόφαση για τον τρόπο διέλευσης του τρένου (επίγεια ή υπόγεια), ο κ. Βούρδας μετέφερε την πληροφορία ότι οι σχετικές προμελέτες που εκτελεί ο ΟΣΕ βρίσκονται σε φάση υλοποίησης εκτιμώντας ότι είναι θέμα χρόνου να κοινοποιηθούν στους άμεσα ή έμμεσα εμπλεκόμενους φορείς.

«Σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ο ΟΣΕ θα παρουσιάσει τις προμελέτες του, για να μπούμε σε συζήτηση με τους τοπικούς φορείς, ώστε να καταλήξουμε και σε αυτό το τμήμα το οποίο είναι και το μοναδικό που δεν έχει οριστικοποιηθεί ο τρόπος διέλευσης. Σε όλα τα υπόλοιπα είναι σε εξέλιξη οι εργολαβίες ενώ είμαστε  και εν αναμονή προκηρύξεων έργων», σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει: 


-Στις αρχές 2017 θα γίνει η προκήρυξη για  την ηλεκτροκίνηση που θα ολοκληρώσει το κομμάτι Κιάτο-Ροδοδάφνη γιατί αυτή την στιγμή η εργολαβία που βρίσκεται σε εξέλιξη αφορά την υποδομή, τις ράγες και την σηματοδότηση. Έτσι θα μπορούμε μέχρι το 2018 να μιλάμε για την ολοκλήρωση της γραμμής, με ηλεκτροκινούμενη διέλευση του τρένου, μέχρι την Ροδοδάφνη. 


-Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2017 θα προκηρυχθεί το κομμάτι από τη Ροδοδάφνη μέχρι τον Ψαθόπυργο που θα αφορά τις ράγες, την επιδομή, τη σηματοδότηση, την ηλεκτροκίνηση και τους σταθμούς. Στο συγκεκριμένο κομμάτι δεν έχουν ακόμα κατασκευαστεί οι σταθμοί καθώς οι εργασίες που βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη αφορούν την υποδομή. Αυτό  το διάστημα εκτελείται το δύσκολο τεχνικό έργο της γέφυρας της Παναγοπούλας. 


-Εκκρεμεί  η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (αναμένεται στις 7 Νοεμβρίου), για την εργολαβία που βρίσκεται σε φάση υπογραφής και αφορά το Ψαθόπυργος-Ρίο. Οπότε θα έχουμε μέσα στον Νοέμβριο νεώτερα για το πώς εξελίσσεται, με την θετική πρόβλεψη να θέλει, πολύ πιθανόν, στις αρχές του επόμενου χρόνου να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσει η εργολαβία. Η γνωμοδότηση του ΣτΕ θα ορίσει τις εξελίξεις σε αυτό το τμήμα.

Τέλος ο κ. Βούρδας μίλησε και για την επίσκεψη που πραγματοποίησε την Παρασκευή στην περιοχή της Αιγιάλειας κατά τη διάρκεια της οποίας είχε την ευκαιρία να μιλήσει με τους πολίτες και τους φορείς των περιοχών στο Λαμπίρι, στις Καμάρες, στην Άκολη κ.α. για τα πλημμυρικά φαινόμενα που παρατηρούνται με κάθε ισχυρή νεροποντή. 

Ο κ. Βούρδας είχε τη δυνατότητα να δει αναλυτικά κι επιτόπου όλα τα σημεία όπου εμφανίζονται τα προβλήματα και να διαπιστώσει κατά πόσο αυτά οφείλονται στις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στις περιοχές αυτές για την σιδηροδρομική γραμμή. «Είναι προφανές ότι ένα έργο όταν εκτελείται προκαλεί οχλήσεις. Εκείνο που μπορώ να διαβεβαιώσω είναι ότι η ολοκλήρωση του έργου θα αφήσει, στην χειρότερη των περιπτώσεων, την κατάσταση ως είχε, πριν αρχίσουνε οι εργασίες, σε παρά πολλές περιπτώσεις όμως σε πάρα πολύ καλύτερο επίπεδο από ότι ήταν πριν. Κυρίως το θέμα που αφορά την διευθέτηση των υδάτων όπου γίνονται σημαντικές παρεμβάσεις στα ρέματα», εξήγησε ο κ. Βούρδα ο οποίος παράλληλαζήτησε από τους υπευθύνους των εργοταξίων να παρέχουν όλα τα μηχανήματα που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλούνται από τις έντονες βροχοπτώσεις. 

«Αλλά εδώ πρέπει να είμαστε ειλικρινείς, τα έργα προσπαθούν να διευκολύνουν  κάποια προβλήματα που υπάρχουν, αλλά δεν είναι αυτή καθεαυτή η αρμοδιότητά μας, προφανώς πρέπει και οι τοπικοί φορείς να επικαιροποιήσουν π.χ. το σχέδιο λειτουργίας των δικτύων των ομβρίων τους. Εμείς μπορεί σε κάποια σημεία τα φτιάξουμε τους αντίστοιχους οχετούς, με βάση τις σημερινές προβλέψεις που υπάρχουν στις ροές ομβρίων, αλλά πρέπει να προσαρμόσει και η τοπική αυτοδιοίκηση τους δικούς της αγωγούς ώστε να «κουμπώνουν» και να μην δημιουργούν προβλήματα», υπογράμμισε.

Παράλληλα και αναφορικά με την συνάντηση που είχε προγραμματιστεί να γίνει με το Δήμαρχο Αιγιάλειας Θανάση Παναγόπουλο, ο κ. Βούρδας υποστήριξε:  «Είχα επικοινωνία με το Δήμαρχο Αιγιάλεια για να έχουμε μια τεχνική συνάντηση, δυστυχώς δεν κατέστη δυνατόν να την κάνουμε και λυπάμαι που αυτά τα θέματα γίνονται αντικείμενο επικοινωνιακών και όχι ουσιαστικών χειρισμών . Όντως καθυστέρησα στο ραντεβού που είχαμε κατά μία ώρα αλλά καθυστέρησα γιατί ήμουν με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου και τους προέδρους των Τοπικών Συμβουλίων για να μου δείξουν επιτόπου τα ζητήματα που τους απασχολούσαν, δεν καθυστέρησα επειδή έκανα κάτι διαφορετικό. Θεωρώ ότι πρέπει να επιδεικνύουμε την απαραίτητη υπομονή όταν εκφράζονται οι πολίτες προκειμένου να τους δείχνουμε τον απαιτούμενο σεβασμό». 
Πηγή: stokokkino.gr