Πέμπτη, 28 Ιουλίου 2016

Επαναδημοπρατείται το έργο Ψαθόπυργος - Ρίο.

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΡΓΟΣΕ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΡΙΤΟ «ΟΧΙ» ΤΟΥ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Το Ψαθόπυργος-Ρίο είναι ένα από τα τελευταία τμήματα προς ανάθεση στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Πάτρα, καθώς τα περισσότερα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη
Στην επαναπροκήρυξη του σιδηροδρομικού έργου Ψαθόπυργος - Ρίο στην Αχαΐα αναμένεται να προχωρήσει μέσα στο καλοκαίρι η ΕΡΓΟΣΕ.

Η απόρριψη της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο για τρίτη φορά μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και της Κοινοπραξίας Πόρτο Καρράς οδηγεί την εταιρεία να επιλέξει νέο διαγωνισμό για την κατασκευή του έργου, το οποίο θεωρείται απόλυτα αναγκαίο για τον εκσυγχρονισμό της ραχοκοκαλιάς του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και την επαναλειτουργία της γραμμής Κόρινθος - Πάτρα, για την οποία έχει δεσμευτεί η ελληνική κυβέρνηση προς τους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους.

Συγκεκριμένα αφορά το έργο «Κατασκευή έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από Χ.Θ. 113+000-Χ.Θ. 123+500 στο τμήμα Ψαθόπυργος-περιοχή Ρίου». Το κόστος του έργου είναι 214 εκατ. ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) ενώ η διάρκεια των έργων έχει υπολογισθεί σε 36 μήνες. Αν το έργο καταφέρει να ξεκινήσει το 2016, τότε πιθανότατα να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2019. Το μήκος των έργων είναι συνολικά 10,5χλμ ξεκινώντας από τον Ψαθόπυργο έως την ευρύτερη περιοχή του Ρίου. Πρόκειται για το τρίτο «όχι» του Ελεγκτικού Συνεδρίου που οδηγούν στην ακύρωση του συγκεκριμένου διαγωνισμού και στη διεξαγωγή νέου, ο οποίος ωστόσο θα έχει διαφορετικό αντικείμενο αλλά και προϋπολογισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα δημοπράτηση θα περιέχει υποδομή (για το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο) και επιδομή-ηλεκτροκίνηση για το τμήμα Αίγιο-Ρίο) και θα πρέπει να δημοπρατηθεί μέσα στο καλοκαίρι. Και αυτό γιατί θα πρέπει να διατηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα για ολοκλήρωση της γραμμής μέχρι την Πάτρα το 2020. Το Ψαθόπυργος-Ρίο είναι ένα από τα τελευταία τμήματα προς ανάθεση στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνα - Πάτρα, καθώς τα περισσότερα έργα βρίσκονται σε εξέλιξη.

Υπενθυμίζεται ότι η δημοπράτηση του έργου είχε γίνει τον Μάρτιο του 2015 και αρχικός μειοδότης ήταν η ιταλική GD Infrastrutture η οποία ωστόσο αποκλείστηκε λόγω απουσίας μίας σφραγίδας. Νέος ανάδοχος αναδείχθηκε τελικά η δευτερη κατά σειρά εταιρεία Πόρτο Καρράς. Ακολούθησαν προσφυγές, με το Ελεγκτικό Συνέδριο να απορρίπτει τρεις φορές της σχετική σύμβαση.

Πηγή: imerisia.gr