Σάββατο, 30 Ιανουαρίου 2016

Αισιοδοξία για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο.

ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΑ ΜΕΓΑΛΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.


«Εισιτήριο» για την «εκτόξευση» του κλάδου των logistics και την μετατροπή της χώρας σε διεθνή διαμετακομιστικό κέντρο αναμένεται να αποτελέσει η ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, και οι συνέργειες μεταξύ των εταιρειών του κλάδου.
Την ίδια στιγμή μπορεί να ανοίξει και ο δρόμος για την στέγαση μονάδων συναρμολόγησης ? τυποποίησης στο χώρο του εμπορευματικού κέντρου, κάτι που θα ενίσχυε το ενδιαφέρον των ξένων πολυεθνικών για τη μεταφορά των εγκαταστάσεών τους στην Ελλάδα, αυξάνοντας τις θέσεις απασχόλησης.

Η Ελλάδα με την κατασκευή του Θριάσιου Πεδίου μπαίνει δυναμικά στον παγκόσμιο χάρτη της μεταφοράς εμπορευμάτων ενώ πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, αναβαθμίζουν τις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις τους. Την ίδια ώρα, πληθαίνουν οι πολυεθνικές που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν τη στρατηγικής σημασίας γεωγραφική θέση της χώρας μας για γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές μεταφορές.

«Η λογική μας είναι ότι προσπαθούμε να δημιουργήσουμε στον σιδηροδρομικό άξονα μαι σειρά από εμπορευματικά κέντρα με «ηγέτη» αυτό του Θριάσιου Πεδίου. Θα ακολουθήσει το εμπορευματικό κέντρο στην Θεσσαλονίκη στην περιοχή του στρατοπέδου Γκόνου ενώ θα ακολουθήσει η Αλεξανδρούπολη» είπε μιλώντας στην «ΗτΣ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Α. Σχίζας. Μάλιστα αποκάλυψε ότι στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας είναι και ένα νέο χερσαίο εμπορευματικό κέντρο στη Λάρισα

«Η κατασκευή εμπορευματικών κέντρων και ειδικότερα η κατασκευή του Θριάσιου Πεδίου θα αλλάξει δραματικά τις μεταφορές στην χώρα μας ανοίγοντας νέους ορίζοντες στις συνδυασμένες μεταφορές» τόνισε ο κ. Σχίζας. Συγκεκριμένα το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών καθώς η παραγωγικότητά του ενισχύεται και από την λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Θριασίου με το Λιμάνι Νέου Ικονίου, όπου λειτουργεί τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων Σύμφωνα με μελέτες που έχουν υλοποιηθεί τα οφέλη που αναμένονται από τη δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο αλλά και από το δεύτερο εμπορευματικό που αναμένεται να κατασκευαστεί στο στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη είναι ιδιαίτερα σημαντικά. 

Συγκεκριμένα :

1. Θα επέλθει σημαντική μείωση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, με τελικό αποτέλεσμα την μείωση της τιμής διάθεσης του προϊόντος στον τελικό καταναλωτή, στόχος ιδιαίτερα απαιτητός στην σημερινή οικονομική συγκυρία.

2. Θα επέλθει μείωση του όγκου της βαριάς κυκλοφορίας στο οδικό δίκτυο της χώρας, με άμεση συνέπεια οφέλη οικονομικά, περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά.

3. Θα αξιοποιηθεί σε σημαντικό βαθμό η μη αξιοποιήσιμη σήμερα μεταφορική ικανότητα της σιδηροδρομικής υποδομής, με οφέλη οικονομικά, περιβαλλοντικά και ενεργειακά.

4. Θα δημιουργήσει μεγάλο αριθμό θέσεων εργασίας κατά την διάρκεια της λειτουργίας τους, ενώ δεν απαιτεί μεγάλα κεφάλαια για τις απαραίτητες υποδομές (με την προϋπόθεση της παροχής της αναγκαίας γης από το Δημόσιο).

Το ενδιαφέρον

Το απροσδόκητα μεγάλο ενδιαφέρον για την παραχώρηση για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο οδήγησε σε παράταση δύο μηνών στο διαγωνισμό που διενεργεί η ΓΑΙΑΟΣΕ ο οποίος πλέον μετατέθηκε για τις 31 Μαΐου ενώ παράταση μέχρι τέλος Ιανουαρίου έχει πάρει και η προθεσμία για την παραλαβή των τευχών του διαγωνισμού.

Επίσης το επίπεδο ενδιαφέροντος για το εμπορευματικό κέντρο συνδέεται με την τύχη του OΛΠ, καθώς τα δύο σχέδια συνδέονται στο πλαίσιο της προσπάθειας για μετατροπή του Πειραιά σε κόμβο της εφοδιαστικής αλυσίδας προϊόντων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Οι ενδιαφερόμενοι που μέχρι στιγμής έχουν πάρει το φάκελο για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο είναι οι εξής: ΜΕΤΚΑ AE, Planning AE, RE.DE-PLAN AE Consultants, ΦΟΥΝΤΛΙΝΚ ΑΕ, ΟΛΠ ΑΕ, Grivalia Properties AEEAΠ, Goldair Cargo, DAMCO Energy, ALPHA BANK, Sarmed, Ernst & Young, Diakinisis, ΠΑΕΓΑΕ , Εθνικη ΠΑΝΓΑΙΑ, Cosco Greece, Τοξότη ΑΕ, MEDLOG AE, Kuehne+Nagel, Ορφέας Βεϊνόγλου, ΑΣΠΡΟΚΑΤ ΑΒΕΕ, CONFIDE ΕΠΕ, ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ACS AEE, Lamda Development , Quest Holdings, Προοδευτική ΑΤΕ, Αρχικόν ΑΕ, Ομάδα Κατασκευών ΑΤΕ, Eurocontrol IKE, Cofely Hellas AE, Χαλυβουργική ΑΕ.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνων σύμβουλο της ΓΑΙΑΟΣΕ κ. Α. Σχίζα η το ενδιαφέρον είναι ικανοποιητικό ενώ προσδοκά την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από δύο έως τέσσερα σχήματα που θα προκύψουν από κοινοπραξίες εταιρειών που έχουν ήδη πάρει το φάκελο ενδιαφέροντος.

Στις 4 Μαρτίου, σύμφωνα με τον νέο προγραμματισμό και τις προβλέψεις του διαγωνισμού, θα κλείσει η διαβούλευση της ΓΑΙΑΟΣΕ με τους υποψηφίους επενδυτές για τους όρους του διαγωνισμού και θα ζητηθούν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη Μαΐου. Κριτήριο κατακύρωσης του διαγωνισμού θα είναι αποκλειστικά η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά. Σημειώνεται πως τα τελικά τεύχη του διαγωνισμού είναι αντικείμενο διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΕΡΓΟ
Η μορφή του κέντρου

Το έργο ανάπτυξης του διεθνούς Εμπορευματικού Κέντρου Θριασίου Πεδίου θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης της έκτασης των 588 στρεμμάτων, η οποία προσφέρεται ολόκληρη και όχι τμηματικά. Ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον διαγωνισμό θα συστήσει ανώνυμη εταιρεία ειδικού σκοπού που θα γίνει η παραχωρησιούχος και η οποία θα αναλάβει τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση για 50 έτη του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών που θα κατασκευαστεί με ταυτόχρονη καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος προς τη ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε.

Η ευρύτερη έκταση του συγκροτήματος εγκαταστάσεων του Θριασίου Πεδίου για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου περιλαμβάνει τον σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων, εμβαδού περίπου 1.450 στρεμμάτων ιδιοκτησίας ΟΣΕ Α.Ε., και τον χώρο ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., έκτασης 588 στρεμμάτων με δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και το λιμάνι του Πειραιά.

Αποτελεί ένα πρωτοποριακό έργο για τα ελληνικά δεδομένα. Το μεγάλο μέγεθος του (δυνατότητα δόμησης περίπου 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων), η στρατηγική του χωροθέτηση κοντά στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, οι άψογες οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες, και κυρίως η διασύνδεση του με τον λιμένα του Ν. Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναμένεται να συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και στην ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών.

To έργο αφορά στην κατασκευή ενός σύγχρονου συγκροτήματος στο Θριάσιο Πεδίο, στο οποίο θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε εγκαταστάσεις που είναι διάσπαρτες σε σημεία της πρωτεύουσας. Η μεταφορά των εγκαταστάσεων αυτών σε ενιαίο χώρο, εκτός του οικιστικού πλέγματος της Αθήνας, θα έχει σημαντικά περιβαλλοντικά και χωροταξικά οφέλη για ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα της πρωτεύουσας. To εν λόγω συγκρότημα θα περιλαμβάνει : Σταθμό Διαλογής, τέρμιναλ για containers, τελωνείο, εμπορικό σταθμό, αποθήκες εμπορευμάτων,, δέσμη γραμμών για απόθεση βαγονιών με επικίνδυνα φορτία, πλυντήρια καθώς και όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των παραπάνω δραστηριοτήτων.

Συντάκτης:  Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr