Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2015

Εορταστικό bonus στην J&P ΑΒΑΞ για το Μετρό.

Με αρκετά μεγάλη καθυστέρηση αλλά με happy end για το 2015 κλείνει η κατασκευή της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά.

Και τούτο καθώς παραμονές των Χριστουγέννων δόθηκε ανάσα ρευστότητας στην ανάδοχο κοινοπραξία της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά στην οποία συμμετέχουν J&P ΑΒΑΞ, Ghella SpA, Alstom Transport SA.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες, κατατέθηκαν από την Αττικό Μετρό περίπου 11-12 εκατ. ευρώ στην ανάδοχο κοινοπραξία του έργου για εξόφληση του οφειλούμενου ΦΠΑ που είχε συσσωρευτεί εδώ και 1 χρόνο και είχε βάλει σε κίνδυνο όλη την εργολαβία. Μετά την καταβολή του ποσού αυτού εκτιμάται ότι από τη νέα χρονιά τα εργοτάξια θα πάρουν ζωή και το έργο θα εκκινήσει και πάλι. Να σημειωθεί ότι το έργο έχει σταματήσει από την περασμένη άνοιξη, όταν δημιουργήθηκε θέμα με την καταβολή του ΦΠΑ από την Αττικό Μετρό προς τον ανάδοχο. Ειδικότερα, τα προβλήματα ξεκίνησαν το 2014, με μια ρύθμιση του υπουργείου Οικονομικών για την απόδοση ΦΠΑ.

Η ρύθμιση αφορούσε φορείς του Δημοσίου οι οποίοι εκτελούν και εκμεταλλεύονται έργα και οι οποίοι με τη ρύθμιση απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής ΦΠΑ. Στη ρύθμιση συμπεριελήφθη από λάθος και η Αττικό Μετρό, αφού δεν εκμεταλλεύεται η ίδια τα έργα που κατασκευάζει. Τελικά, χρειάστηκε να κατατεθεί τροπολογία πριν από μικρό χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την οποία, εξαιρούνται από το ειδικό καθεστώς καταβολής ΦΠΑ των διατάξεων της παραγράφου 4 του άρθρου 39Α του ν. 2859/2000, τα οριζόμενα μεγάλα συγχρηματοδοτούμενα έργα. H επέκταση του Mετρό προς τον Πειραιά υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 130.000 επιβάτες.

Το πλέον κρίσιμο εργοτάξιο είναι εκείνο του ΠΕΙΡΑΙΑ που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η εκσκαφή. Θεωρητικά και εφόσον δεν συναντήσει εμπόδια μέχρι το Φθινόπωρο του 2016 θα μπορέσει να έχει ολοκληρωθεί η εκσκαφή και η προετοιμασία υποδοχής του Μετροπόντικα. Με την ολοκλήρωσή του θα προσθέσει στο Αθηναϊκό δίκτυο 7,5χλμ γραμμής και 6 νέους σταθμούς.

Πρόκειται για κομβικό έργο αφού θα συνδέει σε «γρήγορους χρόνους» το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο στα Σπάτα, μέσω της «συνένωσης» των υφιστάμενων γραμμών με την εν λόγω επέκταση.

Συντάκτης: Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Πηγή: reporter.gr