Τρίτη, 29 Δεκεμβρίου 2015

Έργα Μετρό: Τρία έργα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα με μήκος 22χλμ και 24 σταθμούς.


Τα μεγάλα έργα Μετρό στην χώρα μας είναι σήμερα τρία και αφορούν 2 έργα στη Θεσσαλονίκη και ένα στην Αθήνα. 
Στο σύνολο τους έχουν μήκος 22χλμ και 24 σταθμούς.

 Αν μπορούσαμε να ενώσουμε όλα αυτά τα έργα θα δημιουργούσαμε μία γραμμή με μήκος περίπου όσο η γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας Πειραιάς-Κηφισιά.
Το κόστος αυτών των 3 έργων φτάνουν τα 2,4 δις ευρώ με το έργο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκηςνα καταλαμβάνει το ήμισυ του «λογαριασμού». Τα έργα βρίσκονται υπό κατασκευή με την υποσημείωση πως το έργο της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης να θεωρείται «παγωμένο» λόγω των διεκδικήσεων από την ανάδοχο κοινοπραξία.

Συνολικά, τα 3 έργα Μετρό που βρίσκονται σε φάση κατασκευής αναμένονται να ξεκινήσουν να παραδίδονται σε λειτουργία από το 2018 και να ολοκληρωθούν το 2020. Αυτές οι χρονολογίες είναι με υπολογισμούς μέχρι και σήμερα καθώς τα περισσότερα έργα Μετρό της χώρας συνήθως μας έχουν επιφυλάξει μακροχρόνιες καθυστερήσεις.

Στη Θεσσαλονίκη έχουμε από το 2006 την κατασκευή της βασικής γραμμής από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία αρχικού κόστους 1,1 δις ευρώ και την μεγάλη επέκταση προς Καλαμαρια κόστους 600εκ.ευρώ. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα πρώτο δίκτυο με 18 σταθμούς που να καλύπτει ένα σημαντικό τμήμα της πόλης. Τα έργα στη βασική γραμμή αναμένεται να ξεκινήσουν και πάλι το επόμενο διάστημα με στόχο να τρέξουν τα επόμενα 3 χρόνια προκειμένου το έργο να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει το 2020. Την ίδια χρονική περίοδο θα έχει ολοκληρωθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά μιας και πάει πολύ καλύτερα και το μόνο που δεν έχει ξεκινήσει η διάνοιξη της διπλής σήραγγας των 4,8χλμ.

Στην Αθήνα έχουμε την επέκταση της Γραμμής 3 Αγία Μαρίνα-Δημοτικό Θέατρο, έργο 7,5χλμ και 6 σταθμών που έχει κόστος 700εκ.ευρώ. Τα έργα προχωρούν ταυτόχρονα με το έργο της επέκτασης του Τραμ από το Νέο Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά με κόστος 100εκ.ευρώ. Τα έργα στο Μετρό αναμένεται να ολοκληρωθούν στα τέλη του 2018 ή τις αρχές του 2019 ενώ τα αντίστοιχα του Τραμ σε περίπου 1 έτος από τώρα.




Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com