Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015

Μ.Μ.Μ. Με υπερωρίες δεν κλείνουν οι τρύπες.

«Πανάκριβα κοστίζουν στον κρατικό προϋπολογισμό οι υπερωρίες εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες», αποκάλυψε στην «Εφ.Συν.» ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος της ΣΕΛΜΑ, του σωματείου εργαζομένων στο Μετρό.

Επικαλούμενος υπουργικές αποφάσεις του 2013 και του 2014, μόνο στο Μετρό τις δύο χρονιές διατέθηκαν 25 εκατ. ευρώ για υπερωρίες, ενώ υπολόγισε ότι θα αρκούσαν 18 εκατ. ευρώ, για να γίνουν κανονικές προσλήψεις 500 νέων ανθρώπων που βρίσκονται στην ανεργία.

Την εικόνα των αστικών συγκοινωνιών περιέγραψαν στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου για τις συγκοινωνίες ο Λεωνίδας Σκούλος, πρόεδρος του Συνδικάτου των εργαζομένων στα λεωφορεία και τρόλεϊ, καθώς και ο Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος των εργαζομένων στον Ηλεκτρικό:

•Ακυρώνονται περίπου 5.000 δρομολόγια την ημέρα μόνο στις λεωφορειακές γραμμές, λόγω έλλειψης προσωπικού και οχημάτων.

Για να καλυφθούν σε ημερήσια βάση 2.740 βάρδιες, απαιτούνται πάνω από 4.500 εργαζόμενοι, αλλά υπάρχουν μόνον 3.263, με αποτέλεσμα η εταιρεία να τους οφείλει πάνω από 10.000 ρεπό! Για τον ίδιο λόγο, υπάρχουν εργαζόμενοι που δεν έχουν πάρει την κανονική άδεια του 2013.

Υπολογίζεται ότι χρειάζεται να προσληφθούν άμεσα 330 οδηγοί και 120 τεχνικοί, για να πάψουν οι επιβάτες να περιμένουν με τις ώρες στις στάσεις.

•Από έλλειψη ανταλλακτικών έχουν ακινητοποιηθεί πάνω από 1.000 λεωφορεία και η κατάσταση θα επιδεινωθεί από τον Ιανουάριο, καθώς δεν θα μπορούν να μπουν στον δακτύλιο άλλα 200 «γερασμένα» λεωφορεία, λόγω υψηλών εκπομπών ρύπων.

Θεωρείται βέβαιο ότι θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν και είναι πιθανόν η χώρα μας να κληθεί να πληρώσει πρόστιμα για παράβαση κοινοτικής οδηγίας για την ατμοσφαιρική ρύπανση.

•Ελλείψεις ειδικευμένου προσωπικού υπάρχουν και στο Μετρό, γι’ αυτό η συχνότητα των δρομολογίων, που ήταν χρόνια στα 3 λεπτά, πλέον κυμαίνεται από 4 έως 6 λεπτά. Τα 6 λεπτά είναι πλέον καθεστώς στον Ηλεκτρικό, όπου βρίσκονται στην κυκλοφορία συρμοί που έχουν συμπληρώσει 35 χρόνια «ζωής», ενώ πολλά βαγόνια είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών.


Η ΣΤΑΣΥ διαθέτει 2.850 εργαζομένους στο Μετρό, τον Ηλεκτρικό και το τραμ, αλλά δεν έχει οργανόγραμμα, ώστε να εντοπιστούν οι πραγματικές ελλείψεις σε προσωπικό.

«Η μείωση των τιμών στα εισιτήρια τον Σεπτέμβριο του 2014 είχε επικοινωνιακό χαρακτήρα», αποκαλύπτει ο Λευτέρης Ρενιέρης και προτείνει να αυξηθούν τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών με καλύτερη ανάπτυξη των διαφημίσεων σε στάσεις, σταθμούς και οχήματα.

Ο Λεωνίδας Σκούλος ανέφερε ότι διάφορα υπουργεία οφείλουν στους φορείς των αστικών συγκοινωνιών 187 εκατ. ευρώ σωρευτικά από το 2011 και πρόσθεσε: «Να δώσουν αυτά τα κονδύλια, για να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες από την αύξηση του ΦΠΑ στα εισιτήρια».

•Η ίδια εικόνα διαπιστώνεται και στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Με βάση τη μελέτη αναδιοργάνωσης του ομίλου, που είχε εκπονήσει το 2011 η PriceWaterHouse για λογαριασμό τής τότε κυβέρνησης, είχαν προβλεφθεί για τον ΟΣΕ και τη θυγατρική του ΤΡΑΙΝΟΣΕ 2.977 οργανικές θέσεις και σήμερα καλύπτονται μόνον 1.371, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ 940, αλλά εργάζονται μόνον 684 άτομα, ενώ στην επισκευαστική βάση υπάρχουν μόνον 430 εργαζόμενοι, ενώ είχαν προβλεφθεί 610.

Ο πρόεδρος των σιδηροδρομικών Π. Παρασκευόπουλος τόνισε ότι οι ελλείψεις αυτές έχουν επιπτώσεις στα έσοδα των φορέων και αποκάλυψε ότι δεν μπορεί να ικανοποιηθεί το αίτημα επιχειρήσεων να αυξηθούν τα εμπορικά δρομολόγια από 24 σε 48! Ανέφερε μάλιστα ότι ο εμπορικός τομέας είναι αυτός που φέρει τα περισσότερα κέρδη.

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr