Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2015

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: ΕΓΚΛΩΒΙΣΜΕΝΑ ΤΡΑΙΝΑ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΟΜΕΝΗ.


Προβλήματα - βουνό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με τον εγκλωβισμό των εμπορευματικών τρένων στην Ειδομένη. Δυσαρέσκεια από τους πελάτες που έχουν φορτία transit.
Ο εγκλωβισμός των μεταναστών στην Ειδομένη και η απόγνωσή τους, έχει μέσα σε λίγες ημέρες δημιουργήσει εκρηκτική κατάσταση και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς τα εμπορευματικά τραίνα δεν μπορούν να περάσουν από την Ειδομένη, με αποτέλεσμα συρμοί να βρίσκονται εγκλωβισμένοι και από τις δύο πλευρές της μεθορίου Ελλάδας - FYROM ή, για να εξυπηρετηθούν πελάτες, να κάνουν διαδρομές στα Βαλκάνια για να βρούνε διόδους μέσω Σερβίας και Βουλγαρίας.
Η κατάσταση αυτή, έχει σαν αποτέλεσμα να εκφράζεται δυσαρέσκεια από μεγάλους πελάτες της Cosco, τη HP και τη Sony, των οποίων εμπορεύματα μένουν μπλοκαρισμένα αναγκαστικά στο λιμάνι του Πειραιά προκειμένου να μην επιβαρυνθεί παραπάνω το δίκτυο, ενώ από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δε μεταφορτώνονται εμπορεύματα συμβατικά, transit, πλην κάποιων containers που διακινούνται μέσω Βουλγαρίας και Σερβίας.
To πρόβλημα εκδηλώθηκε το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής και σήμερα, όπως πληροφορείται η Voria.gr, 25 τρένα με φορτία transit αλλά και ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, βρίσκονται εγκλωβισμένα κοντά στη μεθόριο, επειδή οικονομικοί μετανάστες έχουν κλείσει με τα σώματά τους τις γραμμές απαιτώντας έτσι να ανοίξουν τα σύνορα για τη διέλευση όλων των μεταναστών και όχι μόνο των Ιρακινών, Σύρων και Αφγανών.
Σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η κατάσταση αυτή, προξένησε μεγάλο πρόβλημα τόσο λόγω των καθυστερήσεων αλλά και λόγω της επιβάρυνσης του κόστους.
Τα πρώτα τρένα που δεν μπόρεσαν να περάσουν από Ειδομένη, αναγκάστηκαν να γυρίσουν πίσω Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια τα φορτία να περάσουν μέσω Προμαχώνα, γράφοντας καθυστερήσεις ως και δύο ημερών και επιπλέον κόστος 5.000-10.000 ευρώ το συρμό.
Εκτός από τραίνα που εγκλωβίστηκαν από την ελληνική πλευρά της μεθορίου, υπήρχαν και κενά τραίνα, στη FYROM, που έπρεπε να επιστρέψουν στην Ελλάδα και τα οποία ήρθαν μέσω Σερβίας και Βουλγαρίας. Σήμερα, σε όλο το δίκτυο από Πειραιά, Θριάσιο, μέχρι Θεσσαλονίκη και τις μεθοριακές διελεύσεις, βρίσκονται βαγόνια με αποθηκευμένα εμπορεύματα.
Το πρόβλημα, σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πρέπει να επιλυθεί από τις αρμόδιες αρχές οι οποίες θα πρέπει να απομακρύνουν τους μετανάστες από το σιδηροδρομικό δίκτυο και να φροντίσουν για να αποκατασταθεί η λειτουργία των σιδηροδρόμων.
Να σημειωθεί ότι οι ξένοι πελάτες, οι διεθνείς forwarders και οι εταιρείες που εμπορεύονται σε όλη την υφήλιο, έχουν ελάχιστη κατανόηση για τις δυσκολίες που ξανά και ξανά, μέσα σε ένα μήνα, αντιμετωπίζουν στη διακίνηση των προϊόντων τους. Στις αρχές του Νοεμβρίου ήταν η απεργία των ναυτεργατών και τώρα είναι η ακινητοποίηση των σιδηροδρομικών συρμών στα σύνορα με FYROM. Το εμπόριο το οποίο πάντοτε βρίσκει εναλλακτικές οδούς, δε θα περιμένει από την Ελλάδα να λύσει τα προβλήματά της. 


Συντάκτης: Άννη Καρολίδου
Πηγή: voria.gr