Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015

Το νέο επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομών και Περιβάλλοντος.

Είκοσι τρία μεγάλα έργα υποδομής περιλαμβάνει το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020» (ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ) του νέου ΕΣΠΑ, σύμφωνα με ενημερωτικό σημείωμα της επιτροπής παρακολούθησης του προγράμματος, προϋπολογισμού 5,2 δισ. ευρώ.
Το ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ είναι, όπως αναφέρεται, το μεγαλύτερο από άποψη διαθέσιμων κοινοτικών πόρων Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του νέου ΕΣΠΑ και συγχρηματοδοτείται τόσο από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) με 1,1 δισ. ευρώ όσο και από το Ταμείο Συνοχής (ΤΣ) με 3,2 δισ. ευρώ, με τους εθνικούς πόρους να ανέρχονται σε 853 εκατ. ευρώ. Το επιχειρησιακό αξιοποιεί το 22% των κοινοτικών πόρων του νέου ΕΣΠΑ, το οποίο ανέρχεται σε περίπου 20 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, πάντως, αποτελεί πρώτης τάξης πρόβλημα η λεγόμενη υπερδέσμευση (overbooking) του προγράμματος, καθώς ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων ξεπερνά τα οικονομικά μεγέθη του επιχειρησιακού. Έτσι, για να προχωρήσουν τα έργα θα χρειαστούν περισσότεροι πόροι, οι οποίοι προς στιγμήν είναι άγνωστο πού θα βρεθούν.

Στον Τομέα Μεταφορών τα 14 έργα είναι:

- Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο - Πάτρα
- Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο
- Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε υποδομή-επιδομή
- Αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ - Οινόη (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ)
- Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από Κορωπί μέχρι Λαύριο και σύνδεση λιμένα Λαυρίου
- Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Πάτρα - Πύργος»
- Κατασκευή αυτοκινητόδρομου «Καλό Νερό - Τσακώνα»
- Κατασκευή του τμήματος «Λαμία - Ξυνιάδα» του αυτοκινητόδρομου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65)
- Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας
- Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Άξονα Βορρά - Νότου - φάση Β' (έργο γέφυρα)
- Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή - Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών - Φάση Β΄ (έργο γέφυρα)
- Επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης έως Καλαμαριά - Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών - Φάση Β΄ (έργο γέφυρα)
- Επέκταση του Μετρό Αθήνας, τμήμα Χαϊδάρι - Πειραιάς & συρμοί του μετρό Αθήνας - Ολοκλήρωση κατασκευής και θέση σε λειτουργία - Φάση Β΄ (έργο γέφυρα)
- Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 - Τμήμα Άλσος Βεΐκου - Γουδή.

Συντάκτης: Αχιλλέας Χεκίμογλου
Πηγή:tovima.gr