Πέμπτη, 23 Απριλίου 2015

Αυξάνεται συνεχώς η επιβατική κίνηση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο της Πάτρας.

Συνεχής είναι η αύξηση του αριθμού των επιβατών που μετακινούνται καθημερινά με τον προαστιακό σιδηρόδρομο της Πάτρας, γεγονός, που, όπως αναφέρει στο ΑΠΕ - ΜΠΕ το μέλος του δικτύου «Επιβάτης» κ. Γκλαβάς, αποδεικνύει ότι οι κάτοικοι της Πάτρας, του Ρίου και άλλων γειτονικών περιοχών βόρεια της πόλης, «αγκάλιασαν» αυτό το αστικό μέσο σταθερής τροχιάς, όπως το χαρακτηρίζει .
΄Αλλωστε, αυτό αποδεικνύεται και από τα στοιχεία των τελευταίων τριών χρόνων. Ειδικότερα το 2012 μετακινήθηκαν με τον προαστιακό σιδηρόδρομο περίπου 1.340.000 επιβάτες, το 2013 ο αριθμός των επιβατών έφθασε τους 1.430.000, ενώ το 2014 καταγράφηκε νέα αύξηση, αφού οι επιβάτες έφθασαν τους 1.600.000.
 Σύμφωνα με τον κ. Γκλαβά, καθημερινά μετακινούνται με τον προαστιακό περισσότεροι από 5.000 επιβάτες που κατοικούν στις περιοχές της Αγυιάς, του Καστελόκαμπου, του Ρίου, του Ακταίου και του Αγίου Βασιλείου. Παράλληλα, εξυπηρετεί και ένα μεγάλο αριθμό επιβατών που κινούνται από και προς το πανεπιστημιακό νοσοκομείο και το πανεπιστήμιο, με την συνδυαστική δρομολόγηση αστικών λεωφορείων από την στάση του Καστελόκαμπου. Όμως, τους καλοκαιρινούς μήνες η καθημερινή κίνηση σχεδόν διπλασιάζεται, αφού το τρένο εξυπηρετεί όσους κατευθύνονται από και προς τις παραλίες του Ρίου και του Αγίου Βασιλείου. Η απόσταση από την Πάτρα έως τον ΄Αγιο Βασίλειο καλύπτεται περίπου σε 20 λεπτά με καθημερινά δρομολόγια ανά μία ώρα, δηλαδή από τις 6:23 το πρωί, έως και τις 23:23 το βράδυ.
Το εισιτήριο κοστίζει 1,4 ευρώ, το δε φοιτητικό 1 ευρώ. Επίσης, υπάρχουν και κάρτες πολλαπλών διαδρομών. Η μηνιαία κάρτα κοστίζει 25 ευρώ και η φοιτητική 15 ευρώ. Η ετήσια κάρτα κοστίζει 240 ευρώ και η αντίστοιχη φοιτητική 120 ευρώ.
Παράλληλα, η λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου βοήθησε, ώστε να μειωθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας, αφού τα στοιχεία δείχνουν ότι σε μηνιαία βάση 70.000 λιγότερα αυτοκίνητα εισέρχονται στην Πάτρα, γεγονός που συμβάλλει και στην μείωση της εκπομπής ρύπων.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον κ. Γκλαβά, «η προκήρυξη της ΕΡΓΟΣΕ για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής έως το Προάστιο, περιλαμβάνει την κατάργηση σημερινών στάσεων του προαστιακού και την δημιουργία νέων».
Πρακτικά όπως αναφέρει ο κ. Γκλαβάς, «η ΕΡΓΟΣΕ καταργεί το αστικό τραίνο της Πάτρας και στη θέση του φτιάχνει ένα καθαρά προαστιακό» για το οποίο όπως προσθέτει «αμφισβητούμε τόσο την βιωσιμότητα, όσο και την χρηστικότητά του».
Οι σημερινές στάσεις συνεχίζει ο κ. Γκλαβάς, «θα πρέπει να εξακολουθούν να υφίστανται στα ίδια σημεία και στη νέα γραμμή, ώστε οι πολίτες της Πάτρας να μπορούν να κάνουν χρήση ενός σύγχρονου αξιόπιστου μέσου, εφάμιλλου των αντίστοιχων ευρωπαϊκών πόλεων». Ακόμη, προσθέτει πως «θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν οι συρμοί, ώστε να αυξηθεί ακόμα περισσότερο ο αριθμός των κατοίκων. που θα χρησιμοποιούν το τρένο για τις μετακινήσεις τους».
Στο μεταξύ, η επιτυχημένη λειτουργία του προαστιακού οδήγησε στην απόφαση για την επέκταση του σιδηροδρόμου προς την περιοχή της Κάτω Αχαΐας.
Μάλιστα, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Γρηγόρη Αλεξόπουλο, θα είναι το πρώτο έργο που θα ενταχθεί στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020.
Όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης, το έργο είναι πλήρως ώριμο και θα περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβάθρων στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή, στο τμήμα από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Αγίου Ανδρέα της Πάτρας, έως τον σιδηροδρομικό σταθμό της Κάτω Αχαΐας.
Το συνολικό μήκος της γραμμής θα φθάνει 20,8 χιλιόμετρα και η απόσταση από Πάτρα προς Κάτω Αχαΐα θα καλύπτεται σε περίπου μία ώρα, ενώ θα κατασκευαστούν ακόμη οκτώ στάσεις. Επίσης, σύμφωνα με τον Γρηγόρη Αλεξόπουλο, «θα επιδιωχθεί σε συνεργασία με το αστικό και υπεραστικό ΚΤΕΛ, ώστε να εξυπηρετηθούν οι μετακινήσεις μεταξύ δημοτικών διαμερισμάτων, καθώς και οι μετακινήσεις των εργαζομένων από και προς τη βιομηχανική περιοχή και το βιοτεχνικό πάρκο».
Ακόμη, η στάση Ανθείας θα εξυπηρετήσει όσους θέλουν να μετακινηθούν από και προς το νέο λιμάνι της Πάτρας. Όπως επισημαίνει ο κ. Γκλαβάς, θα πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την μετακίνηση των επιβατών από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Κάτω Αχαΐας προς την πόλη και το αεροδρόμιο του Αράξου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Πηγή:www.capital.gr