Σάββατο, 28 Μαρτίου 2015

Κόντρα Ο.Σ.Ε - δήμου Δίου-Ολύμπου, για την ιστορική σιδηροδρομική γραμμή.

 Νομικές διαδικασίες κατά παντός υπευθύνου για τη ζημιά που έγινε στην ιστορική σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα, με αποτέλεσμα να μην είναι λειτουργική, θα κινήσει ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας.


Του Φώτη Κουτσαμπάρη
fkoutsamparis@makthes.gr

  Στην περιοχή του Πλαταμώνα κάνει εργασίες ο δήμος Δίου-Ολύμπου και η γραμμή σε κάποια σημεία έχει σκεπαστεί από χώμα, με αποτέλεσμα να μετατραπεί σε δρόμο ή πάρκιγκ αυτοκινήτων. Η διοίκηση του ΟΣΕ με έγγραφό της προς τη δημοτική αρχή, το οποίο κοινοποίησε και στην εισαγγελία πλημμελειοδικών Κατερίνης, ζητούσε την αποκατάσταση της ζημιάς. Ωστόσο μέχρι χθες δεν είχε γίνει καμία ενέργεια, γεγονός που φαίνεται να εξόργισε τον πρόεδρο του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλο, ο οποίος σε δηλώσεις του στα “Σιδηροδρομικά Νέα” ανέφερε ότι δεν πρόκειται να ανεχτεί πλέον αυτήν την κατάσταση και πως θα προσφύγει στη δικαιοσύνη. 
“Τις τελευταίες ημέρες αποφασίσατε να επέμβετε στο επίχωμα της σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει το σιδηροδρομικό σταθμό Νέων Πόρων με το σιδηροδρομικό σταθμό Πλαταμώνα, προφασιζόμενος τον καθαρισμό του, όπως προφορικά αναφέρατε στον προϊστάμενο του τμήματος Λάρισας. Αντί όμως του καθαρισμού επεμβήκατε στο επίχωμα και επιχειρήσατε να το περιορίσετε με στόχο την αύξηση του πλάτους των δρόμων εκατέρωθεν της γραμμής”, σημειώνεται στο έγγραφο που έστειλε ο ΟΣΕ σε δήμο και εισαγγελία. “Οι εργασίες αυτές έγιναν εν αγνοία της υπηρεσίας μας, η οποία είναι η καθ’ ύλη αρμόδια, για να επιβλέπει κάθε είδους εργασία επί των γραμμών. Αντιλαμβάνεσθε ότι πλέον το επίχωμα στα σημεία της επέμβασής σας δεν είναι άρτιο και λειτουργικό και πρέπει να κατασκευαστεί εξ αρχής. Αναμένουμε από μέρους σας άμεσες ενέργειες, διότι λόγω των επεμβάσεών σας είναι αδύνατο να διεξαχθεί σιδηροδρομική κυκλοφορία”, υπογραμμίζει η διοίκηση του ΟΣΕ. Η παλαιά παράκτια σιδηροδρομική γραμμή του Πλαταμώνα έχει χαρακτηριστεί “ιστορικός τόπος”, είναι απαράμιλλης ομορφιάς και διεθνώς αναγνωρισμένη, διέρχεται δίπλα από τη θάλασσα και από ένα μοναδικό τοπίο, που περιλαμβάνει το μεσαιωνικό κάστρο και τις ακτές της Πιερίας. Απενεργοποιήθηκε το 2004, όταν δόθηκε σε κυκλοφορία η νέα ηλεκτροκίνητη γραμμή του ΟΣΕ, και έκτοτε παραμένει σε αχρησία. Οι Φίλοι του Σιδηρόδρομου εδώ και χρόνια έχουν καταθέσει το αίτημά τους για επαναλειτουργία της γραμμής, την ανάδειξή της και την αξιοποίησή της για τουριστικούς λόγους.  Επίσης η ΓΑΙΑΟΣΕ διατύπωσε προ τετραετίας την πρόθεσή της να μετατρέψει τη γραμμή του Πλαταμώνα σε πολιτιστικό ποδηλατόδρομο, με ποδήλατα κατασκευασμένα ειδικά να κινούνται πάνω στις ράγες. Η παράκτια γραμμή του Πλαταμώνα προβλεπόταν να λειτουργήσει και στο πλαίσιο της ανάπτυξης του προαστιακού σιδηρόδρομου Θεσσαλονίκης.