Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2015

Ανησυχητικές εξελίξεις - Αντιδρά η Κίνα στη διακοπή της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ενώ οι γερμανοί βιομήχανοι ζητούν επενδυτική ασφάλεια

- Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας εξέφρασε τη "μεγάλη ανησυχία του" για τη διακοπή της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς που ανακοινώθηκε από τη νέα ελληνική κυβέρνηση

- Με μία προσεκτική ανακοίνωση τονίζουν με νόημα πως όλα αυτά γίνονται ενώ ο όμιλος Cosco ήταν υποψήφιος για την αγορά του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών
- Την ίδια ώρα είναι σε εξέλιξη ''μπάσιμο'' από τη Ρωσία στις ιδιωτικοποιήσεις των ελληνικών σιδηροδρόμων
- Ασφάλεια στις επενδύσεις ζητούν από τον Α. Τσίπρα και την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ οι Γερμανοί βιομήχανοι

Προσέξτε την προσεκτικά διατυπωμένη κινεζική αντίδραση, με όρους όπως μεγάλη ανησυχία, ενώ ταυτόχρονα βάζουν στο τραπέζι τις λέξεις ''έννομα συμφέροντα'' προειδοποιώντας για τις επόμενες κινήσεις τους.

Αυτό μάς ανησυχεί πολύ
"Πληροφορηθήκαμε από δημοσιεύματα του Τύπου ότι η νέα κυβέρνηση στην Ελλάδα ανακοίνωσε στις 28 Ιανουαρίου ότι διακόπτει την ιδιωτικοποίηση του λιμένος του Πειραιά. Αυτό μάς ανησυχεί πολύ" δήλωσε ο ο Σεν Ντανιάνγκ, εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείο Εμπορίου.

"Σκοπεύουμε να ζητήσουμε από την ελληνική κυβέρνηση να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στη Ελλάδα, ανάμεσά τους και της Cosco" δήλωσε ο Σεν Ντανιάνγκ, εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εμπορίου κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. 

θεωρούμε ότι οι δύο κυβερνήσεις θα παραμείνουν προσηλωμένες στη συνέχιση της συνεργασίας σε διάφορους τομείς, αφού προσκομίζει ωφέλειες και για τους δύο λαούς
Η πρώτη αντίδραση ήλθε χθες από το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας. «Το 2008, ο όμιλος Cosco εξασφάλισε μία σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη των δύο κύριων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα Πειραιώς. Αυτό το πρόγραμμα είναι υπόδειγμα αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες και θεωρούμε ότι οι δύο κυβερνήσεις θα παραμείνουν προσηλωμένες στη συνέχιση της συνεργασίας σε διάφορους τομείς, αφού προσκομίζει ωφέλειες και για τους δύο λαούς» δήλωσε η εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου Εξωτερικών, Χουά Τσουνγίνγκ.

Το πιο ανησυχητικό όμως είναι πως η χώρα μας φαίνεται να μπαίνει στο επίκεντρο γεωπολιτικών συγκρούσεων, που δεν είναι άσχετα με την ελληνική διαφοροποίηση από τις κυρώσεις της Ε.Ε κατά της Ρωσίας.

Προσέξτε τώρα το ρωσικό μπάσιμο, την ώρα που οι Κινέζοι αντιδρούν.

Η εταιρεία των Ρωσικών Σιδηροδρόμων είναι έτοιμη να αναζητήσει διαφορετικές εκδοχές συνεργασίας, σε περίπτωση, που ακυρωθούν οι ιδιωτικοποιήσεις μεταφορικών εταιρειών της Ελλάδας, δήλωσε ο επικεφαλής του ρωσικού κρατικού μονοπωλίου και θεωρούμενος προσωπικός φίλος του προέδρου Πούτιν, Βλαντίμιρ Γιακούνιν.

«Εάν αποφασιστεί να συνεχιστούν (οι ιδιωτικοποιήσεις), θα συμμετάσχουμε. Εάν αποφασιστεί να μη γίνει η ιδιωτικοποίηση, θα δούμε πώς η ελληνική κυβέρνηση σχεδιάζει να αναπτύξει τις σιδηροδρομικές της εταιρείες και εάν μπορεί εδώ να εμφανιστεί δυνατότητα για κοινή συνεργασία» είπε σύμφωνα με το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ΡΙΑ-Νόβοστι ο Ρώσος αξιωματούχος. 

Γερμανοί Βιομήχανοι: Ζητούμενο η ασφάλεια των επενδύσεων
Την ίδια ώρα ο Σύνδεσμος Γερμανικής Βιομηχανίας ζητά από την Αθήνα μεγαλύτερη επενδυτική ασφάλεια. 

η σημαντικότερη μεταρρύθμιση αφορά την επενδυτική ασφάλεια
Σε συνέντευξή του στην γερμανική δημόσια ραδιοφωνία ο γενικός διευθυντής του Ομοσπονδιακού Συνδέσμου Γερμανικής Βιομηχανίας (BDI) Μάρκους Κέρμπερ δήλωσε: Για τον Σύνδεσμο Γερμανικής Βιομηχανίας η σημαντικότερη μεταρρύθμιση αφορά την επενδυτική ασφάλεια. Θα πρέπει δηλαδή να επιταχυνθεί η διαδικασία έγκρισης και να υπάρχει ένα ασφαλές νομικό πλαίσιο για τις επενδύσεις. 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ ΜΠΕ και Deutsche Welle
newsit