Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2014

Προαστιακός Αθήνας: Στο Λαύριο το 2020, στη Ραφήνα το 2030

Οι 2 μεγάλες Αττικές επεκτάσεις του Προαστιακού

Ο Προαστιακός της Αθήνας ετοιμάζει την ολοκλήρωση του δικτύου με 2 μεγάλες επεκτάσεις στα Μεσόγεια και τη Λαυρεωτική. Πρόκειται για δύο εξαιρετικού ενδιαφέροντος έργα καθώς θα καλύψουν τα συνεχώς αυξανόμενα πληθυσμιακά αστικά κέντρα της περιοχής αλλά και τα δύο σπουδαία λιμάνια του Λαυρίου και της Ραφήνας. Και τα δύο έργα είναι ενταγμένα στο Νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΛΑΥΡΙΟ 

Εδώ είναι πολύ πιο ώριμη η μελέτη και υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το έργο να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Η γραμμή θα ξεκινά από το σταθμό Κορωπί θα πάει στην Κερατέα και από εκεί ακολουθώντας την ιστορική χάραξη του τρένου της Λαυρεωτικής, όμως στη συνέχεια θα συνεχίζει με νέα χάραξη με κατεύθυνση Νοτιοανατολικά, θα περνάει από σήραγγα μήκους 1,4 χλμ στα Βίλια, θα παρακάμπτει τον αρχαιολογικό χώρο του Θορικού, θα διασχίζει το Μαρκόπουλο και θα καταλήγει στο λιμάνι του Λαυρίου.

Σύμφωνα με την σχετική μελέτη, θα δημιουργηθούν δύο σταθμοί σε Μαρκόπουλο και Λαύριο, αντίστοιχα, και συνολικά επτά στάσεις σε Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγυάλι, Θορικό και Λαύριο.

Στόχος είναι η μελέτη να προκηρυχθεί άμεσα ώστε το έργο να δημοπρατηθεί μέσα στο 2015 και να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020 αλλάζοντας τη δυναμική της περιοχής της Λαυρεωτικής.


ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΣ ΡΑΦΗΝΑ 

Αυτό το έργο είναι πιο μακροπρόθεσμο. Εντός του 2014 αποφασίστηκε να προχωρήσει η μελετητική ωρίμανση του έργου ενώ η κατασκευή του θα αποτελέσει αντικείμενο της επόμενης δεκαετίας με την ολοκλήρωση να παραπέμπεται μετά το 2025.

Η γραμμή θα ξεκινά από τον σταθμό της Κάντζας και κατά μήκος της διαδρομής προβλέπεται η δημιουργία σταθμών σε Πικέρμι, Καλλιτεχνούπολη και Νέο Βουτζά. Στις μελέτες κατά πάσα πιθανότητα θα προβλέπεται η υπόγεια διέλευση του τρένου στην αστική περιοχή της Ραφήνας και μέχρι το λιμάνι λόγω της μορφολογίας της περιοχής.

Η επέκταση της γραμμής του προαστιακού σιδηρόδρομου προς την πόλη της Ραφήνας θα φέρει τεράστιες αλλαγές στον τρόπο μετακίνησης από τη δυτική ακτή της Αττικής στον άξονα Μαραθώνας-Νέα Μάκρη-Ραφήνα-Σπάτα-Λούτσα, ενώ θα αναβαθμιστεί ο ρόλος της ακτοπλοΐας στο λιμάνι της Ραφήνας.

ypodomes.com