Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014

Κάτι... κινείται για τον προαστιακό στην Καλαμάτα

Την επαναλειτουργία της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμάτας - ΤΕΙ - Μεσσήνης, με τακτικά, πυκνά δρομολόγια ζητούν φορείς της πόλης. Τι απάντησε ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.



Η επαναλειτουργία του προαστιακού σιδηρόδρομου της Καλαμάτας, όπως επιτακτικά ζητούν εδώ και πολύ καιρό οι τοπικοί φορείς, θα εξεταστεί το επόμενο διάστημα με την συνεργασία όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών. Αυτό προέκυψε από την συνάντηση που είχε για συγκεκριμένο θέμα ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοϊδης με τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Θανάση Πετράκο.

Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων, αλλά και των φορέων της μεσσηνιακής πόλης, η οποία παραμένει χωρίς τρένο από το 2011, οπότε και έγινε η διακοπή των δρομολογίων για λόγους οικονομίας.

Οι ενδιαφερόμενοι ζητούν την επαναλειτουργία της προαστιακής σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμάτας - ΤΕΙ - Μεσσήνης, με τακτικά, πυκνά δρομολόγια. Εκείνο που επισημαίνεται είναι ότι υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα της γραμμής, ενώ παράλληλα η λειτουργία του προαστιακού θα συμβάλει και στην αποσυμφόρηση του κορεσμένου οδικού άξονα Καλαμάτας - Μεσσήνης. Τις πρώτες δράσεις για την επαναλειτουργία της προαστιακής γραμμής Καλαμάτα - ΤΕΙ - Μεσσήνη, ξεκίνησε ο σύλλογος φίλων σιδηροδρόμου «Amnizia Railfan Club».

Εκείνο που τονίζεται είναι ότι μπορούν με ελάχιστες παρεμβάσεις να αξιοποιηθούν υφιστάμενες υποδομές, που όσο παραμένουν σε αχρηστία απαξιώνονται. Χαρακτηριστικό είναι ότι το μηχανοστάσιο της πόλης είναι εξαιρετικά σύγχρονο, συρμοί υπάρχουν, οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα, ενώ και έτοιμες είναι και οι αποβάθρες - στάσεις.

Πηγές από την περιοχή τονίζουν ότι στην επανενεργοποίηση του προαστιακού είναι δυνατόν να μετάσχουν μέσω προγραμματικής σύμβασης ο Δήμος Καλαμάτας, καθώς και οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι δήμοι της περιοχής, αλλά και η Περιφέρεια Πελοποννήσου, υπό την προϋπόθεση εκπόνησης σχετικής μελέτης και αφού υπάρξει κοστολόγηση του εγχειρήματος.

Μάρω Τσαντήλα
eyro2dey