Τρίτη, 27 Μαΐου 2014

Το νέο ΕΣΠΑ για Περιβάλλον και Μεταφορές

Η χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ για Περιβάλλον και Μεταφορές είναι το δεύτερο μεγαλύτερο πρόγραμμα, κοινοτικής χρηματοδότησης 3,5 δισ. ευρώ και συνολικής δημόσιας δαπάνης 4,2 δισ. ευρώ.
Αφορά στην ολοκλήρωση του διευρωπαϊκού οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου, του μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε έργα αεροδρομίων, λιμενικά, διαχείριση αποβλήτων, νέες υποδομές και ολοκλήρωση έργων του προηγούμενου ΕΣΠΑ.

Μερικά από τα σιδηροδρομικά έργα που  έχουν ενταχτεί στο νέο ΕΣΠΑ αφορούν:

ΕΡΓΑ ΜΕΤΡΟ
Τα έργα Μετρό στην Αθήνα θα τα δούμε με την δημοπράτησης του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 από το Άλσος Βείκου μέχρι τον Ευαγγελισμό με 9 σταθμούς. Επίσης θα δούμε την επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη μέχρι το Ίλιον με 3 σταθμούς. Τέλος θα δούμε την υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο στον Πειραιά με 1 νέο σταθμό.
Στην Θεσσαλονίκη θα δούμε την επέκταση Δημοκρατίας-Σταυρούπολη-Ευκαρπία, με 5 σταθμούς. Δεν θα ήταν έκπληξη να βλέπαμε και την επέκταση από τη Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο Μακεδονία. Ερωτηματικό παραμένει η επέκταση Ν.Σ.Σταθμός-Ελευθέριο/Κορδελιό.

ΕΡΓΑ ΤΡΑΜ
Στην Αθήνα θα δούμε την επέκταση του μέσου από το κέντρο του Πειραιά στην Καλλίπολη και μία δεύτερη επέκταση προς Κερατσίνι με μερική υπογειοποίηση της διαδρομής. Αίνιγμα παραμένει η ανάπτυξη Τραμ στην Θεσσαλονίκη

ΕΡΓΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
Στην Αθήνα θα δούμε το έργο της επέκτασης από το Κορωπί μέχρι το Λαύριο για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Θα κατασκευαστεί η νέα διπλή γραμμή από τον Ψαθόπυργο μέχρι την Πάτρα με ηλεκτροκίνηση ενώ ίσως δούμε και την αναβάθμιση της γραμμής από την Πάτρα μέχρι τον Πύργο.

Στη Θεσσαλία θα δούμε να ηλεκτροκινείται και το τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα ενώ θα ολοκληρωθούν τα έργα στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας και οι συνδέσεις με τα λιμάνια Καβάλας, Θεσσαλονίκης και πιθανότατα Βόλου.

«Σιδηροδρομικά Νέα»

Με πληροφορίες από το ypodomes.com