Πέμπτη, 22 Μαΐου 2014

Πιέσεις ΠΕΔ-ΚΜ για επεκτάσεις του μετρό με νέες γραμμές

Επίσκεψη προέδρου και αντιπροέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ σε κεντρικό εργοτάξιο του μετρό

Την άμεση δημοπράτηση της επέκτασης της γραμμής του μετρό προς τα δυτικά (πλατεία Δημοκρατίας-οδός Λαγκαδά-Ν.Ευκαρπία), την επέκταση των σχεδίων για μια δεύτερη γραμμή με κατεύθυνση προς τα Πεύκα και το Ασβεστοχώρι, όπως επίσης και την επέκτασή του δυτικά με προορισμό τη Σίνδο και το ΤΕΙ, ζήτησε η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), επαναφέροντας τις σχετικές προτάσεις που είχε καταθέσει κατά το πρόσφατο παρελθόν.

Το εργοτάξιο του μετρό στο σταθμό της πλατείας Συντριβανίου επισκέφθηκαν σήμερα ο πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔ-ΚΜ), και δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης μαζί με τον αντιπρόεδρο της ΠΕΔ-ΚΜ, και δήμαρχο Θέρμης, Θόδωρο Παπαδόπουλο.

Ενημερώθηκαν από το διευθυντή κ. Γιώργο Κωνσταντινίδη για την πορεία των εργασιών του έργου και τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσής τους. Επίσης, ενημερώθηκαν από τους αρχαιολόγους για τα σπάνιας και μοναδικής αξίας αρχαιολογικά ευρήματα που αποκαλύφτηκαν κατά την πορεία των εργασιών, μεταξύ των οποίων μια παλαιοχριστιανική Βασιλική με κτιστή Αγία Τράπεζα, η μοναδική μέχρι σήμερα στον ελλαδικό χώρο και μέσα στην οποία εντοπίστηκαν τα οστά δυο ανθρώπινων σκελετών, όπως και ρωμαϊκό νεκροταφείο του 1ου έως 3ου αιώνα μ.Χ.

Όπως ανέφερε ο κ.Κωνσταντινίδης, η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη και οι εργασίες εξελίσσονται ομαλά. Σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, οι πόρτες των συρμών για τους επιβάτες θα έχουν ανοίξει έως την άνοιξη του 2018, αφού τον προηγούμενο χρόνο, κι ενώ οι εργασίες θα έχουν ολοκληρωθεί, το μετρό θα κινείται χωρίς επιβάτες για την ολοκλήρωση των δοκιμαστικών δρομολογίων.

«Ως Τοπική Αυτοδιοίκηση, ανταποκρινόμενοι στο ρόλο και τις ευθύνες μας, θα κινήσουμε -όπως κινήσαμε και στο προηγούμενο διάστημα- όλες τις διαδικασίες έτσι ώστε το συντομότερο δυνατό όχι απλά να προχωρήσουν οι εργασίες αλλά να ολοκληρωθούν έγκαιρα,- για να χαρεί επιτέλους και ο λαός της Θεσσαλονίκης και της βόρειας Ελλάδας το μετρό της πόλης μας, το οποίο -σύμφωνα με όσα πληροφορούμαστε- θα είναι κλάσεις καλύτερο από το μετρό της Αθήνας, και τεχνολογικά, και ποιοτικά και λειτουργικά», δήλωσε ο Σίμος Δανιηλίδης, επαναφέροντας τις προτάσεις του για μια ακόμη γραμμή από την οδό Λαγκαδά με προορισμό τα Πεύκα και Χορτιάτη, αλλά και την επέκτασή του προς τη Σίνδο και το ΤΕΙ.

«Οπωσδήποτε πρέπει να σχεδιαστεί και να προωθηθεί μια δεύτερη γραμμή από την οδό Λαγκαδά, η οποία θα ακολουθήσει τη γραμμή Ελ.Βενιζέλου-Ανδρ.Παπανδρέου-Γ.Παπανικολάου-Πεύκα-Εξοχή-Ασβεστοχώρι. Αυτό είναι αναγκαίο και επιβεβλημένο καθώς θα καλύψει τις ανάγκες μιας μεγάλης περιοχής και θα εξυπηρετήσει 200.000 και πλέον πολίτες μεταξύ των περιοχών των Δημοτικών Ενοτήτων Νεάπολης και Συκεών, των Μετεώρων, της Πολίχνης, των Πεύκων και του Ασβεστοχωρίου, η κατασκευή της οποίας θα ξεμπλοκάρει και τη λεωφόρο Γ.Παπανικολάου», τόνισε ο κ. Δανιηλίδης στη σύσκεψη που ακολούθησε στα γραφεία της εταιρίας. Ακόμη, έθεσε επιτακτικά και την επέκταση από το σιδηροδρομικό σταθμό προς τη Σίνδο και το ΤΕΙ που «θα εξυπηρετήσει 150.000 και πλέον φοιτητές και εργαζόμενους», με τον κ.Κωνσταντινίδη να χαρακτηρίζει τις προτάσεις του προέδρου της ΠΕΔ-ΚΜ ως λογικές και εφικτές.

Από την πλευρά του, ο Θόδωρος Παπαδόπουλος έθεσε το θέμα της επέκτασης του μετρό προς το αεροδρόμιο, προτείνοντας η γραμμή να κινηθεί παράλληλα της οδού Θεσσαλονίκης-Ν.Μουδανιών αφού δεν υπάρχει θέμα αποζημιώσεων γης, προσφέροντας επιπλέον και δημοτική έκταση για τη δημιουργία σταθμού και πάρκινγκ οχημάτων. 

«Το ενδιαφέρον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για το μεγαλύτερο έργο που γίνεται αυτή τη στιγμή στην πόλη μας είναι δεδομένο, και είμαστε εδώ για να δηλώσουμε ότι θα συνεχίσουμε να πιέζουμε για τη γρήγορη υλοποίησή του. Και βέβαια, ως δήμαρχος, έχω και ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί υπάρχει μια διαφορετική προσέγγιση για τη σύνδεση του αεροδρομίου που μας ενδιαφέρει τοπικά, την οποία έχουμε προτείνει. Θα συζητήσουμε το θέμα με την εταιρία έτσι ώστε στο τέλος η λύση που θα προωθηθεί να είναι η καλύτερη λύση με το μικρότερο κόστος και τη μεγαλύτερη το δυνατόν εξυπηρέτηση του πληθυσμού», δήλωσε ο κ.Παπαδόπουλος.

«Απαιτούμε από την πολιτική ηγεσία να εξασφαλίσει το σύνολο της χρηματοδότησης όχι μόνο για τις εργασίες αυτής της φάσης αλλά και για τις άλλες τρεις, όπως έχουμε απαιτήσει, δηλαδή την επέκταση προς τα δυτικά, την επέκταση ανατολικά μέχρι και το αεροδρόμιο, και βέβαια τη γραμμή προς τη Σίνδο και τα ΤΕΙ. Ελπίζουμε ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση και όλοι οι φορείς της πόλης θα πετύχουμε τους στόχους μας και σύντονα θα χαρούμε τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης», κατέληξε ο Σίμος Δανιηλίδης.

voria.gr