Σάββατο 26 Απριλίου 2014

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Ασίας επιλέγουν το λιμάνι του Πειραιά

Προς συμφωνία Hyundai και KIA με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για καθημερινά δρομολόγια στην Τσεχία. Ενισχύεται η θέση της Ελλάδας στο διαμετακομιστικό εμπόριο.

Της Μαρίας Μόσχου

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες KIA Motors και Hyundai επιλέγουν τον Πειραιά ως πύλη εισόδου των προϊόντων τους προς την ΝΑ Ευρώπη και αναμένεται να προχωρήσουν σύντομα σε συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πρόκειται για τους μεγαλύτερους πελάτες της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας που βρίσκεται σε διαδικασία αποκρατικοποίησης και η οποία σήμερα (Σάββατο) βράδυ επιχειρεί την πρώτη μεταφορά φορτίου από το Ικόνιο προς την Τσεχία μεταφέροντας προϊόντα Sony. Μάλιστα, μέσα στον επόμενο μήνα υλοποιείται και η συμφωνία με την HP, ενώ ακολουθούν Huawei και ZTE.

Οι συζητήσεις με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι σε προχωρημένο στάδιο με δεκάδες εταιρείες, ενώ οι δύο ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να αποτελέσουν τους μεγαλύτερους πελάτες της.

Α. Ζηλιασκόπουλος
Μάλιστα με την υπογραφή των συμφωνιών αυτών αναμένεται να ξεκινήσει και το καθημερινό τακτικό δρομολόγιο από Πειραιά προς Τσεχία, όπου κάθε επιχείρηση θα μπορεί να μεταφέρει το φορτίο της ακόμα και αν αυτό είναι μικρό και δεν γεμίζει ένα ολόκληρο κοντέινερ.

Στόχος σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Α. Ζηλιασκόπουλο, είναι τα επόμενα δύο χρόνια να φεύγουν καθημερινά από το Ικόνιο δύο με τρία τρένα την ημέρα. Σήμερα ο μεγαλύτερος πελάτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς το εξωτερικό είναι η Sony, η οποία θα μεταφέρει τρία τρένα την εβδομάδα από το Ικόνιο στην Τσεχία.

Μάλιστα το πρώτο δοκιμαστικό ταξίδι γίνεται σήμερα το βράδυ που το τρένο θα ξεκινήσει από το Ικόνιο, με προγραμματισμό την Τετάρτη τα προϊόντα της εταιρείας να έχουν παραδοθεί στην Τσεχία.

Η μεταφορά γίνεται με βαγόνια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία έχει 50 ολοκαίνουργια βαγόνια που βρισκόταν «παρκαρισμένα» σε διάφορα αμαξοστάσια της εταιρείας.

Η μεταφορά του πρώτου φορτίου που αποτελείται από 38 κοντέινερ γίνεται σε συνεργασία με τις θυγατρικές των γερμανικών και των αυστριακών σιδηροδρόμων.

Η διαδρομή θα γίνεται ως εξής:

1. Από το λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα θα φεύγουν με τρένο και θα φτάνουν μέσων του ΠΑΘΕΠ στην Ειδομένη.

2. Από κει θα περνούν στα Σκόπια, στη Σερβία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και τελικά την Τσεχία.

Πρόκειται για μια διαδρομή η οποία θα ολοκληρώνεται μέσα σε περίπου 4 ημέρες, όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν σήμερα 12 ολόκληρες ημέρες για να φτάσουν τα εμπορεύματα στην Τσεχία.

Με την υλοποίηση της συμφωνίας και με την HP συνολικά θα φεύγουν από το Ικόνιο πέντε τρένα την εβδομάδα.

Το μεγάλο πλεονέκτημα της μεταφοράς προϊόντων μέσω Πειραιά προς την κεντρική, ανατολική και νότια Ευρώπη είναι η μείωση του απαιτούμενου χρόνου. Όταν είχε ανακοινωθεί η συνεργασία Cosco - HP - ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Μάρτιο του 2013, τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας εκτιμούσαν ότι ο χρόνος μεταφοράς από την Κίνα προς την κεντρική Ευρώπη μειώνεται κατά περίπου 7 ημέρες. Άλλες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση κατά 10 ημέρες ή περίπου το ένα τρίτο του χρονικού διαστήματος που απαιτείται για τη μεταφορά από τα λιμάνια της ανατολικής Ασίας σε εκείνα του Ρότερνταμ και του Αμβούργου, την μέχρι τώρα κυριαρχία των οποίων απειλεί ο Πειραιάς.

Οφέλη
Τα οικονομικά οφέλη από τη μείωση είναι πολύ σημαντικά. Όταν μία εταιρεία όπως η ΗΡ ή η Sony έχουν μέσα σε πλοία προϊόντα αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων και μόνο το γεγονός ότι απαιτείται μικρότερος χρόνος ασφάλισης των προϊόντων για τη μεταφορά τους είναι ένα εξαιρετικά μεγάλο όφελος.

Τον δρόμο για νέες συμφωνίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και το λιμάνι του Πειραιά ανοίγει το νομοσχέδιο για την ενίσχυση των logistics, που θα προσελκύσει επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και παράλληλα θα συμβάλει στη μείωση των τιμών των προϊόντων έως και 15%.

imerisia.gr