Κυριακή, 23 Μαρτίου 2014

«Ξέχασαν» πάλι τον Δυτικό Σιδηρόδρομο

Σε μελλοντική επανεξέταση παραπέμπει η κυβέρνηση για το τρένο Ηγουμενίτσας – Αντιρρίου σύμφωνα με τη βουλευτή Νίκη Φούντα

Να γίνει επιλέξιμη επιλογή για το νέο ΕΣΠΑ η Σιδηροδρομική Σύνδεση Ηγουμενίτσας – Αντιρρίου ζητάει για μία ακόμα φορά η Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκη Φούντα.
Φαίνεται όμως ότι η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να μην διαθέσει πόρους σε αυτό το έργο αλλά να συνεχίσει τη χρηματοδότηση των άλλων δικτύων.
Τα αρμόδια Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, συνεχίζουν να θέτουν προσκόμματα στην υλοποίηση του έργου, χωρίς, μάλιστα, να δίνουν ενδελεχείς και ικανοποιητικές απαντήσεις, σημειώνει σε ανακοίνωσή της η κ. Φούντα η οποία τονίζει:
«Παρά το γεγονός ότι η σύνδεση των λιμένων είναι κομβικής σημασίας εθνικό θέμα, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την Ευρωπαϊκή Ένωση βάσει του νέου Κανονισμού χρηματοδότησης του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών «Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility), το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων – ΕΣΠΑ απαντούν ότι οι πόροι της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020 θα διατεθούν στις ήδη εν εξελίξει σιδηροδρομικές συνδέσεις. Όσο για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηγουμενίτσας – Αντιρρίου; Η απάντηση αρκείται σε μία μελλοντική και αόριστη «επανεξέταση», που παραπέμπεται στις καλένδες…».
Όπως τονίζει με τη νέα παρέμβασή της η κ. Φούντα, τα αρμόδια Υπουργεία οφείλουν να θέσουν σήμερα τα θεμέλια για την προοπτική της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αντιρρίου – Ηγουμενίτσας, για την τρέχουσα προγραμματική περίοδο. Όσον αφορά στις επιλογές που έκαναν για την διαχείριση των κοινοτικών κονδυλίων οφείλουν να απαντήσουν στα εξής ερωτήματα: 
• Με βάση ποιες μελέτες ή οικονομικούς δείκτες λαμβάνονται οι αποφάσεις λειτουργίας και ένταξης ή μη, συγκεκριμένων σιδηροδρομικών συνδέσεων;
• Ποιες είναι οι εν εξελίξει σιδηροδρομικές συνδέσεις που προτίθενται τα Υπουργεία να γίνει η μεταφορά κονδυλίων; Ποιες οι αντίστοιχες συμβάσεις και προϋπολογισμοί;
• Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες για την μεταφορά αυτή των κονδυλίων, σε βάρος ενός έργου που έχει προταθεί ως «Έργο Προτεραιότητας 22» από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ως ενιαίο με την Σιδηροδρομική Εγνατία;
«Ο Δυτικός Άξονας της χώρας, πάσχει διαχρονικά σε επίπεδο ολοκληρωμένων μεταφορικών συνδέσεων και υποδομών. Έχουμε πλέον υποχρέωση να επενδύσουμε στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και να αποκτήσουμε ένα ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο, στο πλαίσιο της απαιτούμενης για την χώρα ανταγωνιστικότητας. Αυτό προϋποθέτει φυσικά μία ολοκληρωμένη και πολύπλευρη προσέγγιση, με αλλαγή επιτέλους του τρόπου σκέψης στην διαχείριση των κονδυλίων.
Δεν μπορούν πλέον τα αρμόδια Υπουργεία να θεωρούν τη διασύνδεση των Λιμένων, ως υποδομή «δεύτερης προτεραιότητας». Η σύνδεση Ηγουμενίτσας-Αντιρρίου δύναται να αποτελέσει τομή στην παραγωγική, κοινωνικοοικονομική και τουριστική πραγματικότητα της χώρας. Θα το «επιτρέψουν» οι δύο Υπουργοί;» ρωτάει η βουλευτής.

Του ΦΙΛΗΜOΝA ΚΑΡΑΜΗΤΣΟY
 από την Ελευθερία