Κυριακή, 30 Μαρτίου 2014

Μουσειακός Σιδηρόδρομος Πλαταμώνα Πιερίας: " Όλοι μαζί μπορούμε να φέρουμε ξανά το τρένο στον Πλαταμώνα! "


H "Πρωτοβουλία πολιτών για την διάσωση και επαναλειτουργία της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα Πιερίας" εξέδωσε ένα νέο φυλλάδιο.
Στο ενημερωτικό φυλλάδιο η «Πρωτοβουλία Πολιτών» αναφέρει:

"Σκοπός μας φυσικά είναι να βοηθήσουμε στη διάσωση και επαναλειτουργία της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα Πιερίας, η οποία αρχίζει από τους Νέους Πόρους και τερματίζει βορείως του Κάστρου του Πλαταμώνα και αποτελεί πολύτιμη συγκοινωνιακή υποδομή, εφεδρική διαδρομή ως προς τη νέα μεγάλη σήραγγα Πλαταμώνα καθώς και ιστορικό τόπο – σύνολο διατηρητέων μνημείων.
Σύνθημά μας το αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι " Όλοι μαζί μπορούμε να φέρουμε ξανά το τρένο στον Πλαταμώνα! ".

Μέσα από ένα δισέλιδο έγχρωμο φυλλάδιο προσπαθούμε να δώσουμε τεκμηριωμένες απαντήσεις σε εύλογα ερωτήματα συμπολιτών μας.

Γιατί παλεύουμε να έρθει ξανά το τρένο της ανάπτυξης ;

Εξυπηρέτηση πολύ σημαντικών πόλων μετακινήσεων, όπως το βορειοδυτικό τμήμα των Νέων Πόρων, ο Πλαταμώνας και η Παραλία Παντελεήμονα
Ευεργετική επίδραση στην τοπική οικονομία και τον τουρισμό (σιδηροδρομική προσπέλαση σε τουριστικά καταλύματα και οργανωμένα κάμπινγκ καθώς και σε καταστήματα εστίασης και πάσης φύσεως τουριστικές - εμπορικές επιχειρήσεις)
Βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών από την εκτροπή μετακινήσεων σε Μέσο Σταθερής Τροχιάς
Σιδηροδρομική σύνδεση με όλες τις μεγάλες πόλεις Ανταποκρίσεις με τον ηλεκτροκίνητο προαστιακό
Ασφαλείς, οικολογικές και αξιόπιστες μετακινήσεις

Ποια είναι τα οικονομικά μεγέθη ;

Αξιοποίηση υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής
Μηδαμινές απαιτήσεις παρεμβάσεων υποδομής
Χρήση σύγχρονων συρμών που ήδη διαθέτει ο ΟΣΕ
Οικονομικές μετακινήσεις για τους επιβάτες
Επικερδής δράση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο

Ποια είναι η σημασία της παλαιάς γραμμής ;

Πολύτιμη συγκοινωνιακή υποδομή
Εφεδρική ως προς τη νέα μεγάλη σήραγγα Πλαταμώνα
Ιστορικός τόπος – σύνολο διατηρητέων μνημείων σύμφωνα με το Υπουργείο Πολιτισμού (ΦΕΚ 358/Β’/21.03.2005)

Ποιες ευκαιρίες θα δημιουργηθούν ;

Ανάδειξη ενός τοπόσημου - πόλου έλξης επισκεπτών
Δυνατότητα δημιουργίας επιπλέον μικρών στάσεων κατά μήκος της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής
Δυνατότητα λειτουργίας μουσειακού – τουριστικού σιδηροδρόμου, όπως στο Πήλιο και τα Καλάβρυτα
Δυνατότητα δημιουργίας Μουσείου - Πολυχώρου Πολιτισμού σε κατάλληλους υπαίθριους και στεγασμένους χώρους του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πλαταμώνα

Λειτουργούν με επιτυχία μουσειακοί – τουριστικοί σιδηρόδρομοι σε άλλες περιοχές της χώρας μας ;

Το τρενάκι του Πηλίου
Ο οδοντωτός Διακοπτού – Καλαβρύτων 


Υπάρχουν σιδηροδρομικές γραμμές ενταγμένες στον κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO ;


Rhaetian Railway - Albula line (Ελβετία)
Rhaetian Railway - Bernina line (Ιταλία - Ελβετία)
Semmering Railway (Αυστρία)
Darjeeling Himalayan Railway (Ινδία)
Kalka Shimla Railway (Ινδία)
Nilgiri Mountain Railway (Ινδία)

Πηγή: platamon-railway.blogspot.gr/
Φωτογραφίες - Photos : 
Κώστας Κακαβάς