Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013

Το 2015 έτοιμο το εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ στο Θριάσιο


Θετικές συνέπειες αποφέρει στον όμιλο του ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ολοκλήρωση της σύνδεσης του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο. Έως τα τέλη του 2015 αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως το εμπορευματικό συγκρότημα του ΟΣΕ (όχι των ιδιωτών) στο Θριάσιο Πεδίο, ενώ σταδιακά θα αυξάνεται και ο κύκλος εργασιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ελέω της ανόδου της εμπορευματικής κίνησης.  
Συγκεκριμένα, έως τα τέλη του 2015 θα έχει κατασκευαστεί, στο σύνολό του, το εμπορευματικό κέντρο του ΟΣΕ στο Θριάσιο (συνολικού προϋπολογισμού 257 εκατ. ευρώ), το οποίο υλοποιείται από το 1999.  
Το έργο αφορά την ολοκλήρωση ενός σύγχρονου συγκροτήματος, συνολικής έκτασης 2.000 στρεμμάτων, στο οποίο θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες, οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε εγκαταστάσεις που είναι διάσπαρτες σε σημεία της Αττικής.
To εν λόγω συγκρότημα περιλαμβάνει: σταθμό διαλογής του ΟΣΕ, terminals για containers, τελωνείο, εμπορικό σταθμό, αποθήκες εμπορευμάτων, δέσμη γραμμών για απόθεση βαγονιών με επικίνδυνα φορτία, πλυντήρια, καθώς και όλες τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για την εξυπηρέτηση των παραπάνω δραστηριοτήτων.
Θεωρητικά, ο εμπορευματικός σταθμός και ο σταθμός διαλογής του ΟΣΕ θα λειτουργούν ανταγωνιστικά με το πλησίον εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών, το οποίο πρόκειται να δημοπρατηθεί εκ νέου. Ωστόσο, αρκετές εταιρείες ζητούν την συνεκμετάλλευσή τους, προκειμένου να συμμετάσχουν στο νέο διαγωνισμό.
Όσον αφορά τις προοπτικές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την ολοκλήρωση της σύνδεσης Ικονίου – Θριασίου, η εταιρεία θα αυξήσει τα έσοδα της, μόνο από τη συμφωνία με τις Cosco και HP, σταδιακά από 10 – 70 εκατ.  ευρώ ετησίως.
Με τη σύνδεση του Ικονίου, ο όγκος των εμπορευμάτων που θα απαιτηθεί να μετακινηθούν από το λιμάνι, προς τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, εκτιμάται σε βάθος 3 χρόνων να αγγίξει το 1,7 εκατ. κοντέινερ ανά έτος.
Φώτης Φωτεινός