Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013

Λάρισα - Βόλος πιο κοντά


ΔΗΜΟΠΡΑΤΕΙΤΑΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ

Του ΚΩΣΤΑ ΚΑΡΤΑΛΗ
Ενα έργο που το περίμεναν με λαχτάρα για πολλές δεκαετίες οι Θεσσαλοί παίρνει σάρκα και οστά.
Σε καλό δρόμο βρίσκεται και η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος - ΚαλαμπάκαΕίναι η ηλεκτροκίνηση της σιδηροδρομικής γραμμής Βόλου - Λάρισας, που θα εξελιχθεί στον προαστιακό του θεσσαλικού κάμπου.

Μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας δημοπρατείται η αναβάθμιση της γραμμής προκειμένου εν συνεχεία να ακολουθήσει η ηλεκτροκίνηση, έχοντας και εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων με το ποσό των 22,5 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν δεσμευτεί για το σκοπό αυτό. Σε καλό δρόμο βρίσκεται και η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα, παρ' ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση βρίσκεται σε εκκρεμότητα το θέμα της χρηματοδότησης.
Ο περιφερειάρχης
Αυτό επισήμανε ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κων. Αγοραστός, έπειτα από τη συνάντηση που είχε στην Αθήνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Θεοφανόπουλο.
Διευκρίνισε ακόμα ότι το δεύτερο τμήμα, που είναι το Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα είναι ένα βήμα μπροστά, καθώς έχει αναβαθμιστεί πρόσφατα η γραμμή, συνεπώς χρειάζεται μόνο η ηλεκτροκίνησή της. Στο θέμα αυτό, σημείωσε ο περιφερειάρχης, η ΕΡΓΟΣΕ πραγματοποιεί τη μελέτη και τα τεύχη δημοπράτησης, και σε σύντομο χρονικό διάστημα συμφωνήθηκε ότι θα είναι έτοιμη και αυτή η διαδικασία. Για το τμήμα αυτό δεν υπάρχει εγγεγραμμένη χρηματοδότηση, όμως ο κ. Αγοραστός ζήτησε την επίσπευση της διαδικασίας ώστε να βρεθεί πηγή χρηματοδότησης -είτε από το ΕΣΠΑ είτε από εθνικούς πόρους-, αλλά με κυρίαρχο θέμα τη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Επιτέλους
«Υστερα από πολλά χρόνια και αγώνες πολλών φορέων, πολλών ανθρώπων, βρισκόμαστε πλέον στην ευχάριστη θέση να ξεκινάει επιτέλους η διαδικασία αναβάθμισης της γραμμής και να ακολουθείται με χρονοδιάγραμμα ο χάρτης των ενεργειών για την ηλεκτροκίνηση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου. Επαναλαμβάνω, εμείς ενδιαφερόμαστε για το σύνολο του θεσσαλικού σιδηροδρόμου» τόνισε ο κ. Αγοραστός.
Το έργο της ηλεκτροκίνησης αναμένεται να συμβάλει στη γενική αναβάθμιση του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου Λάρισας - Βόλου, το οποίο βασίζεται σε συρμούς που κινούνται με ντίζελ.
Η νέα αυτή γραμμή θα ενώνει τις δύο μεγάλες θεσσαλικές πόλεις χωρίς καυσαέριο και στο μισό σχεδόν χρόνο από αυτόν που κάνει σήμερα το συμβατικό τρένο. Το σημαντικότερο όμως για τη βιωσιμότητα της νέας γραμμής αφορά τη συρρίκνωση του κόστους λειτουργίας, το οποίο εκτιμάται ότι θα μειωθεί κατά 90%!
«Η αναβαθμισμένη γραμμή θα προσομοιάζει με προαστιακό σιδηρόδρομο, καθώς κάθε ώρα θα υπάρχει ένας συρμός από Λάρισα προς Βόλο και ένας από Βόλο προς Λάρισα, διπλασιάζοντας έτσι τα σημερινά δρομολόγια. Το ίδιο θα συμβεί και με τις αμαξοστοιχίες μεταφοράς εμπορευμάτων, καθώς θα εκτελούνται δύο εμπορικά δρομολόγια ημερησίως, αντί για ένα όπως συμβαίνει σήμερα», εκτίμησε ο διευθυντής Στρατηγικού Σχεδιασμού και Ανάπτυξης του ΟΣΕ, Θανάσης Τριανταφύλλου.