Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2012

Η RJD άρχισε τη χρησιμοποίηση βαγονιών για τη μεταφορά αυτοκινήτων

Από τη Μόσχα στο Ελσίνκι – με τρένο ή με το προσωπικό αυτοκίνητο. Στη Ρωσία άρχισαν να χρησιμοποιούν βαγόνια για τη μεταφορά αυτοκινήτων. Το πρώτο τρένο με τέτοια βαγόνια επέστρεψε επιτυχώς την Τετάρτη από το Ελσίνκι.

Το γεωγραφικό εύρος των μεταφορών ως το καλοκαίρι μπορεί να επεκταθεί – ως το Σότσι και το Αστραχάν. Εκτός αυτού, διεξάγονται συνομιλίες με την Ουκρανία.
Το κόστος της μεταφοράς ενός οχήματος ανέρχεται στα 450 ευρώ και σ΄αυτό το ποσό έχει περιληφθεί το ταξίδι μετ΄ επιστροφής. Το μόνο που πρέπει να κάνει ο οδηγός, είναι να αγοράσει εισιτήρια για τον εαυτό του και το αυτοκίνητό του.

Την ημέρα της αναχώρησης το αυτοκίνητο οδηγείται σε ειδικό βαγόνι. Ο ιδιοκτήτης του οχήματος μπορεί να το κάνει αυτό προσωπικά ή να το εμπιστευτεί στους φορτωτές του τερματικού. Το κύριο είναι να πληρούν τις προθεσμίες υποβολής αιτήσεων - τουλάχιστον πέντε 24ωρα πριν την αναχώρηση. Όμως μπορεί και νωρίτερα, ακόμα και 45 ημέρες πριν.
Για την εγγραφή της μεταφοράς ενός οχήματος μέσα από τα σύνορα ο ιδιοκτήτης του πρέπει να έχει τα έγγραφα του αυτοκινήτου, συμπεριλαμβανομένης και της βεβαίωσης εγγραφής και της διεθνούς πράσινης κάρτας ασφάλισης (Green Card), τόνισε ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής της Ομοσπονδιακής Εταιρίας Επιβατών Βλαντίμιρ Καλιάπιν:
- Κατά την είσοδο του αυτοκινήτου στο έδαφος της ΕΕ το σύνολοεγγράφων για το αυτοκίνητο δεν αλλάζει όταν αυτό διασχίζει τα σύνορα – τόσο στο σημείο διέλευσης αυτοκινήτων, όσο και σιδηροδρομικώς μέσω του σταθμού Βίμποργκ.
Σε ένα ειδικό βαγόνι χωρούν 3-4 οχήματα ανάλογα με το μέγεθός τους. Μάλιστα το μέγιστο μέγεθος των μεταφερόμενων αυτοκινήτων είναι περιορισμένο. Π.χ., προς το παρόν δεν γίνεται λόγος για τη μεταφορά μίνι βαν. Μετά την φόρτωση στη στεγασμένη πλατφόρμα τα οχήματα στερεώνονται αξιόπιστα για τη μεταφορά και το τρένο ξεκινά. Ακολουθεί το Τελωνείο, το οποίο δεν παίρνει μισή ημέρα, όπως κατά τη διάσχιση των συνόρων με αυτοκίνητο, αλλά λιγότερο από μια ώρα, επεσήμανε ο επικεφαλής του σιδηροδρομικού τελωνιακού σταθμού του Βίμποργκ Σεργκέι Κόλοσοφ:
Ο χρόνος πραγματοποίησης του ελέγχου περιορίζεται από το χρόνο στάθμευσης του εν λόγω τρένου στο σταθμό του Βίμποργκ, δηλαδή - 50 λεπτά.
Στο μεταφερόμενο αυτοκίνητο προβάλλονται απλοί όροι: μέσα δεν πρέπει να υπάρχουν αποσκευές, εκτός του φαρμακείου πρώτων βοηθειών, του πυροσβεστήρα, μιας ρεζέρβας και του οδικού σήματος έκτακτης ανάγκης. Εκτός αυτού, τα τζάμια του αυτοκινήτου απαγορεύεται να είναι φιμέ, το δε όχημα πρέπει να είναι «ντυμένο» με τροχούς ανάλογα με τη σεζόν, όπως το απαιτούν οι νόμοι της Φινλανδίας. Η όλη διαδικασία τελωνιακού ελέγχου, όπως και το ίδιο το βαγόνι πρέπει να δοκιμαστεί στην αρχή. Οι εκπρόσωποι της εταιρίαςRJD (Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι) θεωρούν αυτό το σχέδιο πολλά υποσχόμενο. Και αυτό επιβεβαιώνεται από την αντίδραση των ιδιοκτητών αυτοκινήτου – μόνο για τα τέλη Δεκεμβρίου οι Ρώσοι έχουν ήδη υποβάλει περίπου 20 αιτήσεις.


"Φωνή της Ρωσίας"